Benim elim kulagim degil, benim elim gözüm değil, benim elim ayağım değil, benim elim dilim değil, benim elim aklım değil, benim elim kalbim değil, benim elim, benim sadece elim! Elimle duymam, görmem, yürümem, konuşmam, düşünmem, sevmem elimle sadece tutarım, dokunurum ve yaparım. Elimin hükmü budur, sorumluluğu budur, imkanı budur. Elimin, diğer elimle bir alakası yoktur. Elimin evi ayrıdır, herşeyi ayrıdır bir tek efendisi aynıdır!
Bu sebeple gözlerimi sustum, içinin renklerini açtım göğün, gönlün olsun diye. Sen silme bir neşeyle girip içine bak dünyamıza diye. Bu sebeple aklımın kantarından vazgeçip kalbimin hassas terazisin de her bir anına değer verdim. Seni seçilmişim kılıp ömrüme nasip edeni bu sebeple Rabbimdir diyerek şükrettim. Sen kim misin? Tabii ki kalbimin kavlince karar kıldığım yaşama heyecanımsın. Eşim, işim, aşiyanım en haklı duamsın.
Adını bile bilmem herhangi bir yalnızlığın. Bir türküde yada bir şiirde duymuşluğum vardır belki. Belki çorak bir arazide kendiliğinden yetişen bir ağaçtan esinlenmişimdir. Hic bilmem tek başına nasıl nefes alır insan. Ben beni bildim bileli en az iki kişiyle yürüdüm. Gölgemsiz hiç çıkmadım sokağa. Dedim ya yalnızlık nasıl bir şey bilmedim ölüp de bir derin çukura konulmazdan evvel!
Hiç birşey değilmişim gibi; bir ses, bir soluk, bir umut, bir soru, var olmak istiyorum. Bir artan ya da bir eksilen değil, bir yangından geriye kalan veya bir tefecinin elinde çoğalan da değil. Hiç yokmuşum da bir günah ya da sevap olmamışım gibi sayılmak istiyorum. Hiç atılıp tutulmamışcasına bir nefretin ya da bir muhabbetin taraftarı olmamış gibi kaydım olsun istiyorum. Hatta herhangi bir niyetimle bile bu dünyaya bulaşmadan çekip gitmek istiyorum.
Bela ve musibetler, çaresizliğin cevriyle daraltıp bunalttıkca, bende ölümü bir yerlerde kıstırıp yapacak bir şeyi olmayacak hale getireceğim. Ya o beni öldürecek ya da ben ona alıp gideceğim bu hayattan. Ne bir nefese mecalim var ne de bir nefeslik hevesim. Bildikçe bulanıyorum, bulandıkça bunalıyor en uzağına gitmek istiyorum kendimin. Ben de her kimse gibi ömrünü yağmalayan bir haramiyim. Bu yağmadan, bu talandan bana kalan, sadece işini cok iyi yapan eşkıya yalan. Saatleri durduramam biliyorum, ben beni an be an öldürerek ölçen zamanı ölçmekten vazgeçiyorum!
Ölsem
Bir ölsem bir ölsem. Mesela bir mermiyi alnımın ortasıyla vursam ya da bir yangının ateşine har olsam. Denizlerin dibini boğsam, uçurumların içini doldursam. Ah bir ölsem bir ölsem. Dipsiz karanlıkların hıckıranı olsam da her mezara ben gömülsem. Kanım dökülse damar damar kurusam, yankısız yalnızlığımla en deli tarafımın tokadıyla çarpılsam. Delilsiz, destursuz yaşamanın bedelini vicdanımın en ücrasına kadar söyletip kahrolsam. Ah bir ölsem de tek bir ağlayanım olmasa timsahlardan başka. Gönüllüsü olduğum bu ölmenin bari hakedeni olsam!
Yorum
Yemi-yorum, içmi-yorum öğreni-yorum. Sevi-yorum, incinip,kırılı-yorum, kuru-yorum bağırı-yorum içimin tenhalarına. Günahlanı-yorum, tövbe edip aklanı-yorum bağışlanı-yorum. Anlı-yorum ki bu yaşamak denen herşey yorumdan başka birşey değil. Bende bir nefesten bir hevese, bir hevesten bir nefese yorumlanı-yorum işte!
Hep birlikte yalnızlığın dayanılmaz ağır vebalini tasiyorum. Hangi gerçeğin üstünü örtsem küfür hangi hayalin perdesini sıyırsam can kırıkları. Her gece ağırlanan karanlığın kirlerinden her doğan güneşle boğulmaktan yoruldum. Ben gölgesi olmayacak yarınların eline uzatırken yüreğimi her dün eskisi vakitlerin dişlerinde çigneniyorum. Bu çarmıhlardaki aklımdan ve sırtıma saplı dünya hançerinden bir de hep secde de Allahlanmaktan, uslanan olmaktan usandım. Bin çarşının gönüllüsü kelimelerin, içime kanamasından kendime kalanı sesim olsun bari! Belki hep birlikte yalnız olduğumuzu anlatabilirim!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şatahat V şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şatahat V şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yaşamın bir iç çekiş olduğunu düşünürüm
şiir bir soluk/ta dökülmüş