ESMÂÜ'L HÜSNÂALLAH-1 Bütün fiilleri alır içine, Doksandokuzun denktir hepisine, Allah adı tüm yeter cümlesine, İsmi Azam ismin ile Allah’ım, """ """ """ ER-RAHMAN-2 Alemdeki bütün yaratılmışlar, İyi kötü diye ayrılmamışlar, Sayısız nimetlerini sunmuşlar, Er-Rahman isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ER-RAHİM-3 Nimetler verdiklerini tanıyan, Bakıp,bakıp ta onları sınayan, İyilere nimetini sıralayan, Er-Rahim isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MELİK-4 Sensin bütün kainatın sahibi, Ve de mutlak suret ile hakimi, Sonsuz tek hükümdarısın daimi, El-Melik isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KUDDÛS-5 Hatalardan, noksanlardan berisin, Gaflet ve zayıflık hiç yok dirisin, Hep eksiksiz,mükemmelce birisin, El-Kuddûs isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ES-SELÂM-6 Korur tüm afetlerden,tehlikeden, Emin kılmış bizleri sorma neden, Cennetlik kullarına selam eden, Es-Selâm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜ’MİN-7 Tümden emniytte olduğumuzu, Söyleyipte gideren korkumuzu, Çokça rahatlatan durumumuzu, El-Mümin isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜHEYMİN-8 Daima bizleri gözetleyici, Koruyuyarak himaye edici, Sakınarak her an esirgeyici, El-Müheymin ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-AZÎZ-9 Hiçbir kimse seni malup edemez, Senden daha çok üstünüm diyemez, Diyende bir saniye gün göremez, El-Azîz isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-CEBBÂR-10 O dilediğini mutlaka yapar, Büyüklük azameti ile bakar, Tövbe kapısını hemence açar, El-Cebbâr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜTEKEBBİR-11 Ol deyince saniyede oldurur, Bir gündüzü bir geceyle oldurur, Büyüklüğünü nicede oldurur, El-Mütekebbir isminiz Allah’ım, """ """ """ EL-HÂLİK-12 Onun gücü herşeyleri yaratan, O gök kubbeyi direksizce çatan, Şu güneş emri ile doğup,batan, El-Hâlik isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BÂRİ-13 Bir kalıptaki yarattıklarını, Döker durur her an aynılarını, Güzel bir şekilde dahalarını, El-Bâri isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUSAVVİR-14 Canlıda,cansızda mükemmelliği, En güzel bir biçimde özelliği, Tasvir etmiştir bütün güzelliği, El-Musavvir ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-KAHHÂR-15 Kullarının dünyadaki hatası, Çok merhametidir bağışlaması, Tamamını örter durur dahası, El-Gaffâr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KAHHÂR-16 O bütün herşeye çıkmıştır sahip, İstediğini bir anda dileyip, Her bir hadiseye hakim ve galip, El- Kahhâr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VEHHÂB-17 Kullarına fazlaca eder ihsan, Bir düşünse merhametini insan, Çok bağışlar onu bir anlasan, El-Vehhâb isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-REZZÂK -18 Tüm yarattığının rızkını veren, Nimetlerini hep önüne seren, İhtiyaçlarını görüp gideren, El-Rezzâk isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-FETTÂH-19 Feth ederken düşümez neden dolay, Dilemişse o bir vâka, bir olay, Onun için hiç zorluk yok kolay, El-Fettâh isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-ALÎM-20 Her bir şeyi bilir hemde en iyi, İlmin ile en yüksek dereceyi, İlmiyle halleder bütün her şeyi, El-Alîm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KÂBIT-21 Sıkı,sıkı iyice sık beni sen, Bütün bir vücudumu bünyemi sen, Bu çok günahkâr kulunu hemi sen, El-Kâbıt isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BÂSIT-22 Rabbim şu gönlümü genişlet benim, Sana dosdoğru varsın tüm bedenim, Kalbimi bir bak gör varlık nedenim, El-Bâsıt isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HÂFID-23 Yürü ya kulum deyip sevindirir, Makamlar verirde ödüllendirir, Alıpta aşağı indiriverir, El-Hâfıd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ER-RÂFİ-24 Yusuf gibi atılsanda zindana, Sığınırsan sen yalnız yaradana, Seni baş yapar bütün hanedana, Er-Râfi isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUİZZ-25 Evet o izzetler verir ağırlar, Nimetlerini hep bir,bir sıralar, Yusuf gibi saraya aziz kılar, El-Muizz isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUZİLL-26 Kendisine asi olan kulları, Hemen değiştiriverir halları, Zindana sokar zalim kralları, El-Muzill isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ES-SEMİ-27 Alemlerdeki sırlar dizisini, İşitir de alır tüm sezisini, O duyar hep gizlinin gizlisini, Es-Semi isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BASÎR-28 Darda olupta bunalan kendince, Çokça duâ etsin ona özelce, Bütün şeyi görür hemde güzelce, El-Basîr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAKEM-29 Hükmederek zalimleri bitiren, Hakları yerli yerine getiren, Güç sahibidir gücünü yetiren, El-Hakem isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-ADL-30 Haklı ve haksız kimmiş der bildirir, Hak adaleti ile sevindirir, Haklı olanı murada erdirir, El-Adl isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-LÂTİF-31 Tüm işlerin inceliğini bilen, Vaktini ve önceliğini bilen, Kullarının niceliğini bilen, El-Lâtif isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HABÎR-32 Tüm herbir şeyin iç yüzünü görüp, Gizli tarafını gizleyip dürüp, Günü geldiğinde dara düşürüp, El-Habîr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HALÎM-33 Suçluların cezasını vermeye, Gücü yeter onu yere sermeye, Diler ise günahı affetmeye, El-Halîm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-AZÎM-34 Çok azametlisin büyüksün yüce, Hep akıllar durur sendeki güce, Biz kulların düşünmeliyiz nice, El-Azîm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-GAFÛR-35 O yüce mevlaya varınca yol, Sen ona secde et,ona tabi ol, Benim Rabbimin çok mafireti bol, El-Gafûr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EŞ-ŞEKÛR-36 Rızası için tüm iyi işlere, Karşılık verir bunca kişilere, Rahmet hazinesidir müminlere, Eş-Şekûr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-ALİYY-37 Rabbim her bir hususta yücedir, Yirmi dört saate sahiptir nicedir, Gündüzde bir karanlık gecededir, El-Aliyy isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KEBÎR-38 Omuzlarımdaki mukaddes bir yük, Bunca yükün altında boynum bükük, Benim ise yaratıcım pek büyük, Êl-Kebîr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAFÎZ-39 Bütün tüm canlıları hep doyuran, Esirgeyen vede her an koruyan, Hep muhafaza edipte buyuran, El-Hafîz isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUKÎT-40 Tüm yarattığının rızkını veren, Bedeni, ruhi rızklarını gören, Tüm nimetlerini önüne seren, El-Mukît isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HASÎB-41 O bütün amelleri hesap eder, Tüm onca fiilleri hesap eder, Mekanı ve illeri hesap eder, El-Hasîb isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-CELÎL-42 En başta en yüksekte mertebesi, Erişilmez bir yerde derecesi, Var onda öyle celalet seceresi, El-Celîl isminz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KERÎM-43 Dertlerimizin dermanı tabibim, Sensin benim sevgilim ve habibim, Keremi ile ihsanı ol rabbim, El-Kerîm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ER-RAKÎP-44 Yarattıkları üzerinde gözcü, Bütün işleri kontrolünde özcü, Gün geldiğinde söz söyleyen sözcü, Er-Rakîp isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUCÎB-45 Dua ve dileklerimiz zamanı, Kendisine yalvarıp yakaranı, Gördüğünde boş çevirmez o anı, El-Mucîb isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VÂSİ-46 Onun rahmetleri oldukça geniş, Sonsuz ilmi ile her şeyi biliş, Tüm çepeçevre kuşatacı bir iş, El-Vâsi isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAKİM-47 Bakıpta bir mevzuya girişleri, Bütün emirleri vede işleri, Yerli ve yerindedir bilişleri, El-Hakim isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VEDÛD-48 İyi olan kullarını çok seven, Her zaman onlara merhamet eden, Sevilmeye layik olan tek neden, El-Vedûd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MECÎD-49 Dikkatlice tanı sen dört bir yanı, Benim rabbimin çok yücedir şanı, Kadri büyüktür her zaman her anı, El-Mecîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BÂİS-50 Her nefis ölcektir diye buyuran, O tüm ölenleri diriltir bir an, Mezarından ve kabrinden çıkaran, El-Bâis isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EŞ-ŞEHÎD-51 Her kulunun kalbine kazır rabbim, Her zaman ve her yerde hazır rabbim, Her bir işe amade nazır rabbim, Eş-Şehîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAK-52 Bizlere gösterme sen hiç darlığı, Çokça güven verir onun yarlığı, Hiç değişmeden durur hep varlığı, El-Hak isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VEKİL-53 Ona bırakılan her işi görür, Onca işleri bizden iyi bilir, Kulunun her şeyine kafi gelir, El-Vekil isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KAVİYY-54 Kuluna şefkatli ve merhametli, Oldukça görkemli çok azametli, Heybetlidir çok güçlü pek kudretli, EL-Kaviyy isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-METÎN-55 Olaylar olurken bağlam,bağlam, İnsanlar duygusal ağlam,ağlam, Rabbimiz metanetli çok sağlam, El-Metin ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-VELİYY-56 Bütün her bir zamanı izleyici, Kusuru ve hatayı gizleyici, Bizlere dosttur ve yardım edici, El-Veliyy isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAMÎD-57 El açıpta huzura gidilensin, Senki çok hamd-ü senâ edilensin, Biricik ve yegane övülensin, El-Hamîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUHSÎ-58 O gizlinin gizlisini görendir, İlmi ile gizliliğe girendir, Herbir şeyin sayısını bilendir, El-Muhsî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜBDÎ-59 Şu gök kubbeyi kurunca direksiz, Mahlükatı benzersiz ve örneksiz, İlk baştan yarattınca sen eksiksiz, El-Mübdî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUÎD-60 Bütün her nefis ölümü tadacak, Günü gelince hep toprak olacak, Tüm öleni bir gün canlandıracak, El-Muîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUHYÎ-61 Hiç yoktan var eden aralayan güç, Canlılara canı bağışlayan güç, Sağlık ve sıhatini sağlayan güç, El-Muhyî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUMÎT-62 Şu adımlar atılırken iz ize, Bütün canlılar hep gelecek size, Bir rahmet yarattın ölümü bize, El-Mumît isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-HAYY-63 Her geceyi bir şafak ile silen, Her daim diri ver her şeyi bilen, Herbir şeye gücü yeter acilen, El-Hayy isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KAYYÛM-64 Koca fezayı yıldızları,ayı, Yerleri,denizleri gök semayı, Kıyamete kadar tutan dünyayı, EL-Kayyûm isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VACÎD-65 Vakitler,zamanlar ondan sorulur, Emrin ile akan sular dururlur, O istediğini bir anda bulur, El-Vacîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MACÎD-66 Çok merhamet ettiğini duyuran, İnsanlara hep lütufta bulunan, Keremiyle cömertliği bol olan, El-Macîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VAHÎD-67 Benzeriniz,eşiniz yok bâtında, Hiç ortağın yok işinde kâtında, Tek bir olan sıfatında zâtında, El-Vahîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ES-SAMED-68 Izdırap ve derdimize yakınsın, Bütün hacetlerimize bakansın, Sana muhtacız hep sahip çıkansın, Es-Samed isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-KÂDİR-69 Neyi yapacaksa sadece ol der, Tüm istediğini bir anda eder, Herbir şeyi yapmaya gücü yeter, El-Kâdir isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUKTEDİR-70 Kuvvet vede kudret sahiplerine, Tasarruf eder o her şeylerine, Hep boynun eğdirir emirlerine, El-Muktedir ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUKADDİM-71 Ayırmaz hiç kadını,eri koyar, Diler ise yakına beri koyar, A ederse ileri koyar, El-Mukaddim isminle Allah’ım, """ """ """ EL-MUAHHİR-72 """ """ """ Dünyadır bu imtihanın yeri, İsterse öne çıkarır beri, O dilediğini koyar geri, El-Muahhir isminle Allah’ım, """ """ """ EL-EVVEL-73 Bilsin işitsin duysun tüm düvel, Onun sonu yoktur baki hüvel, İlk ve evveli olmayan evvel, El-Evvel ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-AHÎR-74 Herşey bitipte helak olcak dersin, Tü faniye bunu emredersin, Başlangıcın ve sonun yok senin, El-Ahîr ismin ile Allah’ım, """ """ """ EZ-ZÂHİR-75 Hükümlerin bire bir adalettir, Yeryüzündeki sayısız hikmettir, Hep senin varlığına delalettir, Ez-Zâhir ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-BÂTIN-76 Öylesine yakınsın bizle bizli, Görünür bazı sıfatlar ile izli, Tüm mahlükatın nazarından gizli, El-Bâtın isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜTEÂLLİ-78 Bütün noksanlıklardan arınırsın, Pek üstün vasıflara bürünürsün, Kullarına çok yakın görünürsün, El-Müteâlli isminle Allah’ım, """ """ """ EL-BERR-79 Bilir senin derdini ve tasanı, Görür gözetir kulunu insanı, Boldur onun iyiliği ihsanı, El-Berr isminiz ile Allah’ım """ """ """ ET-TEVVÂB-80 Biz kulları günahlar işleyen, Tevbe edip affını düşleyen, Günahlarımızı bağışlayan, Et-Tevvâb ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÜNTAKİM-81 Nefse uydurur taptırır cezaya, Mahkeme kurdur yaptırır cezaya, Hak edenleri çarptırır cezaya, El-Müntakim ismin ile Allah’ım, """ """ """ EL-AFÜV-82 Hatamız ve kusurlarımız çoktur, Senden başka bir affedeci yoktur, Sen ki dertlerimize tabip,doktor, El-Afüv isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ER-RAÛF-83 Yüce rabbim büyüksün,heybetlisin, Sen ki görkemlisin,azametlisin, Öylesine çok,çok merhemetlisin, Er-Raûf isminiz ile Allah’ım, """ """ """ MÂLİKÜ’L MÜLK-84 Yüce sevgili,göneller habibi, Ey yaralı gönüllerin tabibi, Bizlere izzet ve ikram sahibi, Mâlikü’l mülk ismin ile Allah’ım, """ """ """ ZÜ’L CELÂLİ VE’L İKRAM-85 Faniler yalancı dünyadan göçsün, O amelimizi mizanda ölçsün, Büyüklük ve ikram sahibi güçsün, Zü’l celâli ve’l ikramla Allah’ım, """ """ """ EL-MUKSİT-86 Alemi tanı sen dolu bin bir renk, Hep bütün işleri birbirine denk, Yapıp toplar olur güzelce ahenk, El-Muksit isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-CÂMİ-87 Yarattıkları alemleri kaplar, İlmiyle bütün her şeyi hesaplar, Tüm istediğini bir yerde toplar, El-Câmi isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-GANİYY-88 Zatı ve sıfatı ile her şeye, Meydan okuyor o paşaya,beye, Çokça zengin muhtaç değil kimseye, El-Ganiyy isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MUĞNÎ-89 İlmin en üstünü sendeki engin, Yotur bir eşin yok benzerin,dengin, Dilediğin kulu edersin zengin, El-Muğnî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-MÂNİ : 90 Dilediğin bir şey murat etmişsen, Ol demen yeter senin istemişsen, Helak etmesin sebepler görmüşsen, El-Mâni isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ED-DÂR-91 Kul olanın her şey gelir başına, Ne gelirse ondan bilir başına, Dertler ve elemler verir başına, Ed-Dâr olan isminizle Allah’ım, """ """ """ EN-NAFÎ-92 Gündüzleri gecelerle kararttın, Canlılara rızklarını arattın, Menfaat sağlayan şeyler yarattın, En-Nafî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EN-NUR-93 Akıl verdiklerini şuurlandır, Alemi gönülleri onurlandır, Yüzleri ve simaları nurlandır, En-Nur olan isminizle Allah’ım, """ """ """ EL-HÂDİ-94 Kullarını erdirir hidayete, Kondurur o mutluluğa,devlete, Kavuşturur zenginliğe,servete, El-Hâdi siminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BEDÎ-95 Benzeri olmayan gerçek,sahici, Tüm alemleri yoktan var edici, Bütün canlılara hayat verici, El-Bedî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-BAKÎ-96 Tabiata bakıpta sanma bunsuz, Her daim var olan,birşey yok onsuz, Varlığının sonu olmayan sonsuz, El-Bakî isminiz ile Allah’ım, """ """ """ EL-VARÎS-97 Bir gün gelir herşey yokluğa döner, Onun saltanatı hep devam eder, Servetlerin sahibidir hükmeder, El-Varîs isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ER-REŞÎD-98 Kullarına doğru yolu gösteren, Bütün işleri yürüten iş gören, Hikmete ve de sonuca erdiren, Er-Reşîd isminiz ile Allah’ım, """ """ """ ES-SABÛR-99 Rehberimdir kutsal kitabım Kur’ân, Elin açıpta duâ eder Turan, Sabır eden,bize sabır buyuran, Es-Sabûr isminiz ile Allah’ım, """ """ """ 10.02.2014/TURAN ÖZCAN AFYONKARAHİSAR |