Gerçekler ipi koparmış koşuyor iblise Haya edep rast getire aşüfte revaçta Ne din ne iman kalmadı cami de kilise Sahtekara düğün dernek fakirlik ataçta
Kadın deyip bel bağlanır mal düşer mezada Erkekliğin suyu çıkmış huy desen tezatta Eş dost yok artık nedense insanlık mezatta Bir kez düşmeye göresin yanarsın ateşte
İlim irfan yerde sürter hakikat rast gele Yalan dolan hep süksede mertlik gitti sele Artık saz da çalmaz oldu kurban ettik tele Sakın güvenme yabana ser’ in kopar başta
Ana baba evlat nerde sayılmaz adamdan Huzursuz evler türedi çıkarıldı kandan Bir inek bir de eşeğe biter hak atandan Evlattan hayır beklersen ezilir öz taşta
Haydi be divane gönlüm çektiğin yetmez mi Bu dünyada yedin içtin göz tok ne bilmez mi Kaldı bir ayak çukurda Hak sıra gelmez mi Asla güvenme dünyaya kabrin kalır boşta…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Boş Yaşam İçin Hoş Yanmayasın… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Boş Yaşam İçin Hoş Yanmayasın… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazen insan nasihat duyma ihtiyacı hissediyor. Böyle zamanlarımda sizin sayfanız tam bir ansiklopedik başvuru kaynağı gibi. Okunası, yaşanılası dizeler. Her zamanki gibi eğitici, öğretici, çok güzel bir şiir. Çok teşekkür ederim.
Gerçekler ipi koparmış koşuyor iblise Haya edep rast getire aşüfte revaçta Ne din ne iman kalmadı cami de kilise Sahtekara düğün dernek fakirlik ataçta
Kadın deyip bel bağlanır mal düşer mezada Erkekliğin suyu çıkmış huy desen tezatta Eş dost yok artık nedense insanlık mezatta Bir kez düşmeye göresin yanarsın ateşte
İlim irfan yerde sürter hakikat rast gele Yalan dolan hep süksede mertlik gitti sele Artık saz da çalmaz oldu kurban ettik tele Sakın güvenme yabana ser’ in kopar başta
Ana baba evlat nerde sayılmaz adamdan Huzursuz evler türedi çıkarıldı kandan Bir inek bir de eşeğe biter hak atandan Evlattan hayır beklersen ezilir öz taşta
Haydi be divane gönlüm çektiğin yetmez mi Bu dünyada yedin içtin göz tok ne bilmez mi Kaldı bir ayak çukurda Hak sıra gelmez mi Asla güvenme dünyaya kabrin kalır boşta…
(26.03.2014) AZAP…
Yüreğinize ve kelamınıza sağlık,anlamlı güzel dizelerdi.selam ve dua ile..
Ne deyip de yorum yazam be dostum. Şiirin altına bir imza yeri aç ben de imzamı atam. "mertlik bu ülkede selde iken söylenecek söz mü olur" En yakın bildiklerimizle aramızda binlerce kilometre varmış anladık yaş altmışı geçince. Gönlüne kalemine sağlık. Selam ve saygılar
Ana baba evlat nerde sayılmaz adamdan Huzursuz evler türedi çıkarıldı kandan Bir inek bir de eşeğe biter hak atandan Evlattan hayır beklersen ezilir öz taşta
Haydi be divane gönlüm çektiğin yetmez mi Bu dünyada yedin içtin göz tok ne bilmez mi Kaldı bir ayak çukurda Hak sıra gelmez mi Asla güvenme dünyaya kabrin kalır boşta…
kalemine ve yüreğine sağlık.gönül sesin hiç susmasın.saygılrımla. hep acıların içindeyiz....
Koşullar, çevre ne durumda olursa olsun, insan durup şöyle bir düşünmeli. Ölüm gerçeğini unutmamalı. Dünya hırsı gözünü bürüyenler , almış başını gidiyorlar.Çevrede ölenleri görmelerine rağmen, ölümün kendilerini de bulacağını hiç düşünmüyorlar. Ama ölüm var, er veya geç.Herkes yaptıklarının hesabını verecek.. Tebrik ederim güçlü kaleminizi değerli şair. Saygı, selamlarımla..
Düşünceleriyle çevresine hayır tavsiye eden, mısralarında her daim toprağından aldığı o güzel duyguları ışık ışık yayan ağabeyim; şiiri baştan sona kadar okurken aklımdan hep o güzel ve gönül ehli büyüklerimiz geçti;Rabbim sizden razı olsun ki yazdıklarınızı okurken şiir hazzı yanında uzaklaştığımız değerlerimizi de bizlere düşündürüyorsunuz; Teşekkürler kaleminize; Selam ve saygılar...
Haydi be divane gönlüm çektiğin yetmez mi Bu dünyada yedin içtin göz tok ne bilmez mi Kaldı bir ayak çukurda Hak sıra gelmez mi Asla güvenme dünyaya kabrin kalır boşta…
Doğru söze ne denir? Kutluyorum kaleminizi değerli arkadaşım. Sağlıcakla kalınız...
Değerli üstadım, Kadri Bey! Anlam dolu hece şiirinizi beğeni ile okudum. Seçkin kaleminizi can-ı gönülden Tebrik ederim. En içten selam ve saygılarımla.
Kadri üstadım her satırı bir gerçeğin şah damarıydı şiirde.Ne çok doğrular var bir tanesi bile hayır olamaz diyemeyeceğimiz.İnsanlığın öldüğü yerde ne kadın ,ne erkek,ne evlat ,ne komşu....bunların hepsi insan sıfatında kalınca ..dedik ya insanlık ölünce ne bekleyebiliriz ki...Gönüldendi bu harika şiire kutlamam saygım ve selamımla.
İlim irfan yerde sürter hakikat rast gele Yalan dolan hep süksede mertlik gitti sele Artık saz da çalmaz oldu kurban ettik tele Sakın güvenme yabana ser’ in kopar başta
Vallahi mükemmel bir şiir... Yüreğinize gönlünüze ve de usta kaleminize sağlık Ağabey selam ve saygılarım çokca
Sayın AZAP en çok yaşayan Mettuşalah, o da 969 yıl yaşadı... 1000 değil. O kadarda gözümüz yok da ; öfkelenip aceleye ne gerek var demek istiyorum. İnsanın tepesi atınca hayattan bile vazgeçebiliyor demek ki. Sinirli bir şiirdi :) Tebrik eder saygılar sunarım.
İnsan hep güzel yaşamak boşa yaşamamak doğru yaşamak ister. Koşullar ve getirileri hayat meşakkati istenmedik yaşam biçimini de, insana sunar diye düşünüyorum. İnsan doğar büyür, yaşlanır ve sonunda ölümü tadar. Allah hayırlı evlat hayırlı devlet versin diyelim. Şiirin her satırı hayatın yaşattığı gerçeklerdir bu yolda doğru yola baş koymamızda bizlerin işidir. Güzel eserinizi, sizi yürekten kutluyorum. Selamlar, saygılarımla dost..
İlim irfan yerde sürter hakikat rast gele Yalan dolan hep süksede mertlik gitti sele Artık saz da çalmaz oldu kurban ettik tele Sakın güvenme yabana kellen kopar başta
Ana baba evlat nerde sayılmaz adamdan Huzursuz evler türedi çıkarıldı kandan Bir inek bir de eşeğe bitti hak atandan Evlattan hayır beklersen ezilir öz taşta
Haydi be divane gönlüm çektiğin yetmez mi Bu dünyada yedin içtin gözün hiç doymaz mı Kaldı bir ayak çukurda Hak sıra gelmez mi Asla güvenme dünyaya kabrin kalır boşta…
Güzel ve anlamlı dizeleri çok beğendim tebrik ediyorum selamlar..............
İnsan şerefli bir mahluktur. Onun hürriyet, haysiyet, namus ve şeref gibi manevî hukukuna yönelik bir haksızlık kadar, canına ve malına yapılan bir tecavüz de o nisbette ağır bir mesuliyeti gerektirir.
Dünyadan el ayak çekmiş bir şiir işte böyle yanar Hakkı görünce... Hem birazda Hak için yan, yeter dünyaya yandığın der üstat... Anlam dolu, güzel dizelerdi, iyi geceler diliyorum...
Ne kadar güzel dile gelmiş sırasıyla da mısralara yerleşmiş, çok güzeldi beğeni ve ibretle okudum... Okunası güzel şiirinizi kutluyorum. Saygı ve Selamlarımla... Hayırlı geceler efendim
Saygılar sunarımlarım..
Baki selamlar..