Sanki nefret yükledik, rüzgârın kanadına, Fırtınayla her yana, kin serptik inadına. Gözyaşıyla doldurduk ak beyazbulutları, Hüzün saçıp ıslattık, tozpembe umutları. Oysa sevgi ekseydik, dünyaçiçek açardı, Elem duymaz bahtımız, acı uzak kaçardı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KİRPİKLERE ÇİĞ DÜŞTÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KİRPİKLERE ÇİĞ DÜŞTÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefsimizi semirttik, ruhumuz bize küstü, Niye sadık dostları, bıraktık hep yüzüstü. Ürkütünce huzuru, kalplere doldu keder, Mutluluk kelebekti, kaçırdık yaptık heder. Bedenimiz manevi, hazlardan kaldı uzak, Huşu vermeyen hayat, insana oldu tuzak.
Ömür buzdan dağ idi, erittik gaflet yakıp, Kirpiklere çiğ düştü, döküldü gamla akıp. Kuruttuk fidanları, meltem sustu dallarda, Sevecen insanları, dev yaptık masallarda. Güzellikler yok üzdük, kötülükle başardık, Bülbül şakıyan yerde, karga öttü şaşırdık
Ne yazık ki bir çok değerleri, bir çok hasletleri gün gün yitirmekteyiz. İnsanın maddeselleşmesi , duygulardan uzklaşması sonucu yaşanan türlü olumsuzlukları üzülerek görüyoruz.Bunlar hemen oluşmadı elbette. Zaman içinde dejenerasyona uğrayan bir çok değer söz konusu, daha doğrusu uğratılan. Nesillleri sürüklemek hemen olmuyor.Dirhem dirhem ve derece derece . Tebrik ederim usta kaleminizi ve emeğinizi.Bilinçlendirici, düşündürücü esrlerinizden bir tanesini okumak güzeldi.Saygılarımla.
Çok anlamlı mesajlar vardı insanlık adına, akıcı dizeler keyfle okunuyor lakin içerik sorgulatıyor yüreği "ben de gafillerden miyim acaba?" diye. Çok beğendim, her dize ayrı bir değerdi. Güçlü ve değerli gönül kaleminizi yürekten kutluyorum hocam, herşey güzel gönlünüzce olsun,
mutlu ve esen kalınız selam saygım dua ile
* * * (izninizle hocam size eşlik etmek istedim)
Daldan dala konarak gönlümüzü eyledik Dönüp bakınca düne pişmanlığı izledik Hayır sandık şerleri gaflet uykusu yaman Geç kaldık uyanınca dövdük dizi el aman Gelecek zehir oldu nefsimize uyunca Akıl başa gelir mi selâmız duyulunca
Çok anlamlı, duyarlı ve düzeyli bir şiirdi. Teşekkür ederim. Bu gidişle korkarım ki tüneyecek baykuş bile bırakmayacaklar Hele de vahşi Batı Tam lanetli bunlar Spor diye fok balıklarının kafasını çekiçle eziyorlar Kürk için binlerce tüylü hayvanı katlediyorlar Spor diye canlı boğaların sırtına mızrakları alçakça saplıyorlar. Bunlardan %100 nefret ediyor.
Sanki nefret yükledik, rüzgârın kanadına, Fırtınayla her yana, kin serptik inadına. Gözyaşıyla doldurduk ak beyaz bulutları, Hüzün saçıp ıslattık, tozpembe umutları. Oysa sevgi ekseydik, dünya çiçek açardı, Elem duymaz bahtımız, acı uzak kaçardı.
Çok güzel ve anlamlı bir aydın duyarlığı yansıtmış be güzel şiiriniz değerli şair dostum. İşte aydın sorumluluğunu güzel yüreklerinin derinliğinde hisseden aydınlara, şair, yazar çizer duyarlı sanatçılara ihtiyacı var bu toplumun. Aydın sorumluluğunu gerektiği gibi anlayıp ve kapsamlı hissetmediğimizden toplumumuz bu pejmurde durumlara düştü. Olumsuzluklar, mutsuzluklar, en yoğun biçimde yaşanmaya başlandı. Akıl almaz bir toplum yozlaşmasının sonuç ve sebebidir, aydın insanlarımızın cesareti öteleyerek, her şeyi kendi dünyaları ufkunda düşünüp yaşamaya başlamaları. Aydınlık ve çağdaşlıktan uzak insan toplulukları korkunun yarattığı tutsaklığın esiri olurlar. O durumda da ne mutluluktan, ne de özgürlüklerden söz edilir. Oysa; gereken dinamizmi gösterip silknip ayağa kalkmaz, bireyler olarak birbirlerine sarılmazlarsa, insan hak ve hukuklarının da; yine insanların eylem ve ataklarıyla elde edilebileceğini hissetmezlerse, kesinlikle yok olmağa mahkum olurlar.
Bu çalışmanız aydın ve toplum sorumluluğunu yüreğinde sürekli hisseden değerli şair ve sanatçı kimliğinizi harikulade bir duyarlıkla yansıtmış değerli kardeşim. Bu nedenle, beğeniyle okuduğum şiirinizin bütününün defalarca okunması düşüncesiyle tamamını yorumuma aldım.
Yetkin kaleminizi, harika ilhamlarınızı, sevecen insan kişiliğinizi, çokça saygım ve esenlik dileklerimle kutlayıp selamlıyorum, Seyfettin bey kardeşim. Kemal Polat
kempol tarafından 2/20/2014 12:52:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gerçekten zamanımın kısıtlı olmasına rağmen, şair ve her şeyden önce insan olmanın verdiği duyarlılıkla yaptığınız yoruma cevap vermeden edemedim... Oldukça duygulandım... Emek ve zaman harcayarak düştüğünüz bu yorum, sayfama şeref vermiş... Teşekkür ve saygılarımla efendim....
Affetseydik koymazdık, gönlümüze şerleri, Mutluluk yağmuruyla, yıkardık gök yerleri, Yeryüzünde her canlı, elbet bir şeye yarar, Bu hikmeti görmedik, öldürdük verdik zarar. Meğerse yürekleri, mesut kılmak hünermiş, Eğer harap edersek, orda baykuş tünermiş.
GÜNAYDIN GÖNÜL DOSTU İNSAN ; KALEMİYLE FIRÇASI AT BAŞI GİDEN ENDER SANATÇILARDAN(bilerek kullanıyorum bu sözcüğü..zira benim gözümde sanat ve sanatçı var..)BİRİ BU KALEM ..HER YÖNÜYLE HARİKAYDI... ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI .... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK . SELAM VE SAYGIMLA
Emekle üretilmiş manidar sözcüklerdi etkileyen gönülleri.
Hele resminizin zerafeti?
Beğeniyle okudum seyrettim hocam.
Saygılar alkışlar İzmir'den.