Bir çobanı var ki sürünün elinde bir eski kaval, K/oyunların b/oyunlarında Çan-? kaya’nın başından, köşke çıkar çoban; dilinde hep aynı maval dinler sürü aval aval...
...
’Ak koyunum yüz olsa’ Dağlar düpedüz olsa Hukuk uçsa ortadan Yerine guguk konsa
Lo lili looooooo000, lilili loooooooo000 Do mi mi do000, mi mi mi doo000
Ben koyunu yüzledim Derisini tuzladım Yüz koyun yetmez bana Milyon milyon düzledim
Lo lili looooooo000, lilili loooooooo000 Bir milyon On milyon, Trilyon, Katrilyon...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LO LİLİ LO... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LO LİLİ LO... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Serbest piyasa ekonomilerinde bir kural : talepler arzı oluşturur. Bu da göstermektedir ki , ülkemizde gereğinden fazla koyunun , sürü halinde , koyunca talepleri , güdülme , kırkılma , sömürülme ve kesilme talepleri vardır . Bu talepleri karşılamak üzere , kurnaz tilki modundaki çobanlar üretilmektedir toplumda , arz da böylece talepleri karşılamaktadır değerli kalemdaşım. Eğer insanlarımız daha fazla okumaya , incelemeye , aklını kullanmaya başlarlarsa bir gün , bu durum değişebilir o zaman . Şimdi benim pek ümidim yok maalesef. Çok çok güzeldi dizeleriniz. Saygılarla.
Mert YİĞİTCAN tarafından 1/9/2014 6:30:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben küçük bir çocuktum, yerel bir ozan tarafından ve yöre ağzıyla söylenen bu türk(ü)ye deyim yerindeyse "hasta"ydım.
O radyo proğramnındaki gibi olmasa da yine bu duygularla dinledim. Çok hoştu, esenlikle...
Şiirle ilgili olarak ta, zavallı "sürü"yü ve güruh toplumsallığı çok güzel anlatmış, diyebiliyorum.
Göktürkmen tarafından 1/13/2014 11:10:24 AM zamanında düzenlenmiştir.