Adam var yüreğin üstünde taşınan muska,ziyareti hoşluk veren türbe ama hakikat mi hurafe mi belli değil! Adam süslü püslü bir cuma sabahı. İcraatın içinden bir dua. Katıksız iman ama hiç yok. Adam suhuletli zamanların mümessili kuturlu geceleri devirip gelmiş güya sabrı. Adam bir mısranın peşinde,deli! Şiirle çizecek manzarayı,şiir olup çözecek aklını. Adam uykuda ölü.Unutup ölecek bir zaman nefesini. Adam yok. Yok çünkü!
Gecenin Duası
Ey Rabbim; elimi güclendir niyetlerimi razı olacağın eylemlerin öncüsü kıl. Her halimi varlığının kudret ve azametinin şahidi yap. Başıma gelen bela ve musibetlerimi ıslahıma vesile eyle. Yarınımı felaha erdir,hakkını vermeyeceğim imkanlardan beri tut. Sevdiklerimin ecrini sevdiklerinin ecri gibi aziz, düşmanlarımın zilletini düşmanlarının akibeti gibi kahreyle! Beni razı olduğun nefeslerle yaşat,kendimin şerrinden esirge. Amin.
Kimi yüzünün yüküyle uyanır sabaha kimi yükünün yüzüyle! Halinin insanıdır kimi,kimi insanlık haliyle vardır öylesine! Aslolan nedir? Yarınlara umud diye bakanlar o yarınlardan birinde ölecekken nedir aslolan? Her yaşamanın ölmekle cevaplandığı bu hayat da neyin kazanımıdır esas olan?
Namaz
Geceyi pür nur eyleyen namaz fısıldadı; Ey beni kılıp duran adam. Kul olmanın firdevsini arza cağırıp duran adam. Beni başladığın an bağışlandığın andır. Beni tamama erdirip kıldığında ise Rabbine muti kıvamınla iblisi suspus eylediğin andır! Namaz; imkanları genişleten mümkünleri farkettirendir Ve namaz fısıldadı; Uykudan hayırlıyım çünkü can katıp ruhu diriltenim Rabbinle seni buluşturup konuşturanım.
Yusufları Yok Bir Hayat
Yusufun kuyusundan Yusufun zindanından beter bu zamanda hayat Ne kuyudan çıkaracak haramiler var ne de zindandan kurtuluşa vesile rüyalar Yusufun gömleğini yırtan züleyhanın hesabı yoktu Şimdi ki züleyhaların hepsinin bir cok hesabı var Bu sebeple olsa gerek yeni Yusuflar yetişmiyor Hayatı kurtaracak yusuflar olmayınca da Ne gönüllerde hasad oluyor ne de ömürlerde bereket Kaldık mı kıtlığın orta yerinde
Kimi insanlar küfrün örtülü ödeneğı gibi Üçbeş kelimelik bir hayatla Cahiliyyenin kıymetlisi ne varsa Alkışlayıp caz yapıyorlar Ölüm gibi bir bilgenin Vaz u nasihatini hiçe sayarak Pek cesur yaşıyorlar Bazı insanlar da var ki Ben de varım demekten hayalanıp Derin düşünüşler içinde Ne idüğü belirsiz kavgalara değil Bir baştan bir başa Hak(l)kın davasına baş koyup Kafa yoruyorlar "Nefes almak bir tercih mi hala?"!
İcim içime sığmaz -içi içine sığan gelsin Vucudsuz bakışları alın üzerimden -Sukutumu duyan gelsin Düşlerimi çerçeveliyen kederimi satıyorum -Alan varsa beri gelsin Varsa bahtı açık bir kader -Alacağım,satan gelsin Muhabbet bir geniş yatak -içinde yatan gelsin Gelen gelsin giden gitsin -Yol Allahadır giden gelsin İyiliği yaren tutup yürüyene -Turab olup tozan gelsin Dedim ya gelen gelsin -Gelmeyen kendine gelsin!
Ey Rahmanı Rahim olan Allahım Kalbimizin razı olacağın hissayatlarını Kavlimize dönüştür Kavlimizden sadır olacakları Güzelleştirip bereketlendir Oruçlanıp iblisleri bukalayacağımız mübarek günlerin zahmına Ihvanlığımı pekiştir abdye düşmanlığımızı ziyadeleştir Katındaki itibarımızı cennetleyip Bilcümle günahlarımızı bu dünya da yakıp kül eyle Sen dualarımızın yegane makamısın Kulluğumuzu kavul et
Sevmek yürek ister doğrudur Sövmekse öfke ister Yüreği olanın öfkesi de olur O zaman her sevmesi olanın Yeri geldiğinde öfkesi ve Öfkesi kadar sövmesi olmalıdır Sevmenin yüreği olamayanlar Sövmenin öfkesini taşıyamazlar
Sövme öfkesiyle yüreklenenlere selam olsun
Bu dem de bir gözüm Urumçi bir gözüm Mısır Ama her iki gözümde kan çanağı Yüreği Filistinli olan bir Çeçenim belki Belki fersiz bir Usame yıldızı Dünyanın heryerin de arşı deler figanım! İnandığı kadar yaşamayan müslümanlardan bizarım. Ey Rab ve ey Kahhar ismiyle müsemma Allah ım Ya dininin hakkını vermeyenleri kahret Ya da dinine savaş açanları Kalmadı arzın tahammülü Bu zulmün kasılmalarına
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEÇKİLER....II şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEÇKİLER....II şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
___________________________________________Kutluyorum usta kalemi ve yüreği beğeni ile okudum
Selamlar...............