(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEĞERSİZ DUA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEĞERSİZ DUA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
'' Sizin için hayır zannettiğiniz şeylerde şer; Şer zannettiğiniz şeylerde hayır vardır: Siz bilemezsiniz..Ancak Allah bilir''
Durum böyle olduğuna göre erkeğin duasının aynı zamanda kadın için de daha hayırlı olmadığını kim söyleyebilir?
Kurtlar Vadisi Dizisinde çok güzel bir diyalog vardı.
MEMATİ- Hep dua ediyoruz ama başımız beladan hiç kurtulmuyor Ömer Baba. ÖMER BABA- İyi ya...Bir de dua etmediğimizi düşün..Kim bilir daha ne belalar gelecekti başımıza.
Ayrıca çok teşekkür ederim abi .Yalnız anlamadığım bir konu var isyan bunun neresinde sadece sesli bir düşünce var kadının duaları neden değer görmedi acaba diyorum,bunda bir çok sır olabilir elbette.Biliyorsun bunun öyküsü anlatılmaz istedikleri gibi anlasınlar.Esma hakkında geçen bir yazı vardı sanırsın ki esmayla bir ilişkisi vardı adamın ,bu bir şehit yani...Böyle konularda kedi gibi sinenler nerede?Adam sevgilisinin bilmem nesini zemzeme benzetiyor ay ne de güzel yazmış diyorlar pes ya, ne demeli bilmem ki.Ben sadece müslümanların bu kadar kaba olmalarına üzülüyorum .Kimi örnek aldı bunlar benim peygamberim naif bir insandı.Selam ve sevgilerimle
Sami abi çok haklısın elbette ki bunları biliyorum ama sende iyi biliyorsun şu an burada yazamayacağım o olayı ,hangisi haksızllık acaba ?Neyse bunları konuşuruz.Ben hakkımı helal etmesem ne yapacak kalp kıran bu şahıs çok merak ediyorum.Bilmediği bir konuya bodoslama daldı.İslamofobiyi çok iyi anlayabiliyorum sadece bunu söyleyeceğim.Bizim insanımız kesinlikle peygamberden almıyor bu örnekleri. Edebi konularda araya değişik şeylerin girmesi de ilk kez başıma gelmiyor.Mesela son namaz da anlattığım intihar olayı tamamen ahlaki ,dini ve örneklik açısından değerlendirildi.Burada konuşmayalım ,sonra inşallah.
İki kişi arasındaki konuşmaya destursuz dalmak çok da hoş bir davranış olmamakla birlikte hem bu şiirin yorumunu, hem de Murat Bey'e bir hatırlatmayı buradan yapmayı uygun gördüm.
Erzurumlu İbrahim Hakkı Hazretleri ile özdeşleşen bir hikaye vardır.
Kırklar dediğimiz meleklerden biri ölmüş ( Melek ölür m?..Hikaye bu ya ölmüş işte. Kalan 39 Melek İbrahim Hakkı Hazretlerine gelerek oğullarından birisini kendilerine vermesini söylemişler.
İbrahim Hakkı Hazretlerinin iki oğlu varmış: Biri Zakir, diğeri Şakir...Zakir hep zikirde, namazda niyazda, medresede ; Şakir ise nerede bir virane varsa orada serseri serseri dolaşan, alnını secdeye koyduğuna hiç kimsenin şahit olmadığı birisi.
İbrahim Hakkı Hazretleri tabii ki oğullarından Zakir'i almalarını söylemiş meleklere...Birlikte Hasankale'nin ( Pasinler ) Kalesine çıkmışlar...O sırada Şakşr de oralarda dolanıyormuş.
Melekler Zakir'e '' Haydi kaleden atla da bize karış.'' Dediklerinde o tereddüt etmiş. '' Ya düşer de ölürsem '' Demmiş.
Şakir gelmiş koşa koşa..'' Baba ben atlayayım mı ?'' Demiş...Bu serseri evlattan bıkan baba atlasın, ölsün de kurtulayım şundan diye düşünmüş ve '' Atla madem'' Demiş.
Şakir atlamış ve atlamaısyla birlikte kırklara karışmış.
Bu olay üzerine İbrahim Hakkı Hazretlerinin dudaklarından şu beyit dökülmüş:
Harabat ehlini hor görme Zakir,
Defineye malik nice viraneler var,
Evet Murat Bey Kardeşim.
Sadece bir şiirin başlığına bakarak hiç tanımadığınız bir insan için '' Dangalak '' ifadesini kullanmanız hiç mi hiç kabul edilebilecek bir davranış değil.
Siz sadece yıkık bir virane görüyorsunuz. Oysa o viranede ne defineler var.
Sana Gelince Neslihan.
Sadece senin anlayabileceğin, sadece sana ait olan bir takım şeyleri şiir diye yazdığın müddetçe bu tür yanlış anlamalar hep olacaktır. O bakımdan ya şiirinin hikayesini yaz. Ya da çok rahatlıkla Yüce yaratan'a isyan sayılabilecek bu tür şeyler yazma.
Unutma '' Ene'l Hak'' kın ne olduğunu sadece Hallac-ı Mansur biliyordu. O bakımdan da zahire bakanlar onu hâşâ '' Ben Allah'ım'' Diyor sandılar ve derisini yüzdüler.
Ne derisini yüzenler haksızdı, ne de '' Ene'l Hak '' Diyen Mansur.
Sizin durumunuz da aynen böyle olmakla beraber, Bu durum yine de Murat Bey'e bir şaireye '' Dangalak '' Deme hakkı vermiyor.
Hediye olan erkek olsaydı da aynı mı düşünürdünüz...İnsan istediği yorumu yapar ama hakaret etmek insanın kendi seviyesini gösterir.Dine küfreden bir çok yazı var altında hiç isminizi görmedim .İnsan dilediği gibi yazar ,içinden geldiği gibi .Hakaret olmadıktan sonra tabi.Ben burada size hakaret mi ettim acaba ?
'' Sizin için hayır zannettiğiniz şeylerde şer; Şer zannettiğiniz şeylerde hayır vardır: Siz bilemezsiniz..Ancak Allah bilir''
Durum böyle olduğuna göre erkeğin duasının aynı zamanda kadın için de daha hayırlı olmadığını kim söyleyebilir?
Kurtlar Vadisi Dizisinde çok güzel bir diyalog vardı.
MEMATİ- Hep dua ediyoruz ama başımız beladan hiç kurtulmuyor Ömer Baba.
ÖMER BABA- İyi ya...Bir de dua etmediğimizi düşün..Kim bilir daha ne belalar gelecekti başımıza.
Benden bu kadar...
Selam ve sevgiler.