Okuduğunuz şiir 14.9.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Eylül dokundu Yalnızlığıma
Yokluğuna sabretmekti âşk, sabretmek yanmaktı, kül olmaktı sonra, oldu’m ...
... karıştığından beri gözyaşlarımın rengine hasretim bağrıma konuşlanalı volkanlar kıvrandığımdan beri sensizliğin ertesinde ellerim mavi yazıyor dilim kara okuyor yâr...
di’li geçmiş zamandan özenle dizerken sensizliği sabır tesbihime ardınsıra uzayan cümlelerin ardından uykuyu unutan gözlerimin kaç şafak söktüğünü unuttum kahverengisinde çaresizce süzülürken ortasına bir ummanın ümit cümleleri kurdum intihârlarıma iğfal edilmiş hislerimle
inançlarıma taş bağlayıp fırlattığım Fıratı ağladım yine yokluğunda dilime hasreti dokudu ismin seni doğup beni öldüm kuytularda sus bağladığım çığlıkları kırdım dileklerinden sensizliği beledim sessizliğe bilmiyorsun yâr
yüreğim terkederken mütemadiyyen bedenimi soluklanmak için sende nefes nefese yolunda yorulmadan yürüyorken oysa düşe kalka kanıyorken yine kendime avunurken hayalinle uykularımda ağır aksak filizleniyordu ikinci baharıma vuslat hissetmedin mi görmedin mi yâr
dilime koyduğun ağıtların susmuyor bigâne b’akıyor hayat gözlerimden karanlık kapılar vurulurken kelimelerimin ardına örterken bir gece bir yarayı daha sabah umuduyla gel sen diyorum gelsen ve dinse acılarım
biraz daha dokun yalnızlığıma yalnızlığınla n’olur süzülsün ruhuma parmaklarından huzur dinsin tufanlarım kırılsın fikrimin buzları aklıma mesken tutan gitmelerin yıkılsın usulca yuvası
sarı fırtınaların davetinden kopan sessizliğe bürünelim ikimiz konuşmama hakkımızı kullanalım çıldırmak olsun jokerimiz
bir hüzün bir de yüzün perdelensin sonkez gözlerime bugece tek kelime dört harf süzülsün ılık ılık üşümeyelim mesafelerde
sadece sana şair olsun acemi kalemim bitmeyen şiir ol mürekkebimde gecegündüz seni yazayım bitiremeyeyim hiç seni okuyayım yazayım yanayım
mutlu yanımdan sev beni sevinçli yanımdan öp benden habersiz kurulsun cümleleri bir yuvanın sökülsün intikamı kara gecenin bir seher vakti " dudağıma dokunduğunda yârin alnımdan öptüğünde vatanın" olayım yârenine ana rabbinden armağan olayım kavrulan çöllerine bir damla su niyetine bir damla âşk ...
çek gözlerini uzaklardan artık zaptetsin rengi dilindeki isyanları ela bir rüzgâr savursun bizi kuruyalım okyanusun ortasında kalbimiz sırılsıklam
güneşin izinden tutunalım peşinden gidelim gölgemizin ters adımların doğru hedefi olsun âşk doğum sevinci olsun yârenimiz
biz’e mutluluk yok dediler, hani olsa duyardık ispatlayalım bunu serkeş düşen akıllara iflasa uğratmadan ümitleri kazanan biz olalım çoğalan biz...
gel kendimize has mevsim yaratalım bahar olsun tüm aylar bir cemre toprağa bir cemre suya bir cemre de kalbimize düşsün vurulmadan şakağından kavuşmalar
bir türküye bestelensin ahvâlimiz sonra bir şarkıda nağmelensin aşkımız sürgüne çıkmadan yollarımız gömülmeden bir şiire bir sevda daha gel’sen diyorum yâr gelsen artık yarınlarıma ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eylül dokundu Yalnızlığıma şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eylül dokundu Yalnızlığıma şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Zühre, Sabaha az bir zaman kala tesadüfi bir sayfa yoklamasının doğurduğu sonuç: Bir kaç şiirinizi okuduktan sonra daha geniş zamanda tekrar tekrar okuyup düşüncelerimi iletirim diye yorum yazmadım.Ama bu şiiri ısrarla iki defa okuduğumda her bir dizesinin içime işlediğini ve iğleşmeye yüz tutmuş yaralarımı hunharca kanattığını fark edince yorum yazmadan geçemedim. Şuan ne desem havada asılı kalacak.Ciddi bir duygu bütünlüğünün sağlandığı ve okuyucuyu hiç bir şekilde sıkmadan duyguya davet ettiğini belirtmek isterim. Ve diğer okuduğum şiirlerinizi de değerlendirecek olursam; çok can acıtan ,ortak bir yaramız var.Adı anılınca bile bildiklerimi bana unutturan,uyku ile uyanmışlık arası bilincimi yerle bir eden''anne.'' Kalemine anne kelimesini iliştiren her kalem benim için önem teşkil etmektedir.
Anne yüreğiyle,yüreğiniz dert görmesin.Kutluyorum muhteşem kalemi.Mavi ile... Sevgi ve selamlar...
Erkek olsun, kadın olsun, bir mü'min olarak kim salih bir amelde bulunursa, hiç şüphesiz Biz onu güzel bir hayatla yaşatırız ve onların karşılığını, yaptıklarının en güzeliyle muhakkak veririz. (Nahl Suresi, 97)
".. karıştığından beri gözyaşlarımın rengine hasretim bağrıma konuşlanalı volkanlar kıvrandığımdan beri sensizliğin ertesinde ellerim mavi yazıyor dilim kara okuyor yâr..."
yar çöllerim kavi güllerim yare dokuyor 'ellerim mavi dilim kara d-okuyor yar'
tebriklerim günün şiirine (sesine) hayata kattığınız sevgi yürekli cümle güzelliklere iyi ki varsınız değerli şair Nar-ı Çiçek sevgilerimle..:)
Ağır yaralı ama meçhul bir hastanın ameliyat masasına yetiştirildikten sonra umutlu bekleyiş gibi bu şiir.Aslında şiir o kadar özel ki,altını eşelerken kelimelerin çok dikkatli olmak gerekir,aksi takdir de olacaklarından sizi sorumlu tutarlar.Belki de sadece okuyup gitmek gerekir.Ancak ‘’neden şairin derdini umursamadınız’’ gibi bir soru duymamak için biraz konuşmak istedik şiirle.Kim bilir belki de iyi gelecektir konuşmak.
Eylül’ün gazabı bu olsa gerek.
Şiir çok masum,ancak
‘’ ümit cümleleri kurdum intihârlarıma iğfal edilmiş hislerimle’’
her şeyi darmadağın ediyor bu dizeler.Elbette ki akıntısından bahsediyorum şiirin. Özellikle‘’iğfal’’kelimesi hiç memnun değil’miş gibi geldi.En azından bu kadar yalnızlığın içinde iğfal’e yer verilmeli miydi diye bir an düşündüm.Bunun yerine ‘’şu kelime kullanılmıydı’’ demiyorum,sakın ha.Sadece bütünsellik açısından olan bir merak benimkisi. O da geçici bir vazife gibi,hemen biter zaten.
Eylül ve yalnızlık.
Aslında her şeyi açıklıyor.Yani yukarıya bakarak neler bizi bekliyor anlayabiliriz şiirde.Ve ‘’eylül’’ bu kadar hüznü-yalnızlık- hak ediyor mu gerçekten? Oysa eylül bir bir başka baharın müjdecisi.Baharsa yeni başlangıçların aralandığı kapı,fakat bu ayrı konu ama…
Ancak hüzünsüz,yalnızlık’sız da olmuyor sanırım eylül.Yakışıyor da. Sırf bu yüzden ne eylülsüz ne şiirsiz diyorum.
Dedim ya fazla konuşmamak gerekir böyle şiirlerin altında.
Güne düşen şiiri kaleminizi kutluyorum.Yorum her zamanki gibi ''Yalnızlık Abidesi''farkı ile özeldi..İki güzel yürekli kardeşime tebriklerim ile..Var olun efndim
gittim geldim okudum dinledim lakin iki kelamı bir araya getiremeden düğümledim boğazımda tüm mısraları
bir tarafında iki güzel yüreğin sewdası bir tarafında hüznü giyinen annesizliğin geride kalanı cennet ile cehennemi bir arada ağırlamak bu olsa gerek derken
yüreğimden havalanan tüm kuşların kanatlarına bir dua bıraktım ki
gölgene sadece kelebekler konsun beneklerini mutluluktan alarak
sevgiler nar'ım
-Rezber Camêr- tarafından 9/15/2013 11:20:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiiri okurken yüreğimden uzak diyarlara doğru trenler sefere çıktı sanki ve ben istasyonda her trene el sallayan sevdiklerine veda etmekten yorulan bir istasyon müdavimi gibi hissettim kendimi...
Ne kadar güzel ne kadar içten bir şiirdi.. eylülün yalnızlığı ve hüznü her mısrada buram buram hissediliyordu.. Teşekkürler yepyeni yolculuklara sefere çıkaran bu güzel şiir için ve de tebrikler...
Bir kapıyı çaldığımızda "evde kimse yok.." deyi bir ses gelmez ama gelsin isteriz ya çoğu zaman. Öyle bir zamandayım. Hani geldim gittim.. Hızlı olmazsam bunu kaydetmeden yine gideceğim..
Hüznü eylül yaprakları ile arzetmek.. Ne güzel bir cesaret. Hoş insan cesurdur her dem. Hiç olmayana efelenir de "ben benim eyy.." der ki biliyoruz. Şiir kolay gibi görünmesin. Ben hâlâ yazamıyorum misâl, gömüldüğüm üzerine dikilen taşları. Yazmayacağım da asla! Ben daha cesurum zirâ..
Güzeldi. Kâlbin yansıması olduğunu bilmek için kâhin olmak şart değil ki ifâdelerde sırıtan, birbiriyle örtüşmeyen bir şey çarpmadı gözüme..
Yazmaksa.. Daha iyi olacağını biliyorum ve daha önce de söylemiştim, hatırlıyorum. Yine diyorum, nefese zevâl gelmesin ötesi zor değil kattiyen.
... karıştığından beri gözyaşlarımın rengine hasretim bağrıma konuşlanalı volkanlar kıvrandığımdan beri sensizliğin ertesinde ellerim mavi yazıyor dilim kara okuyor yâr...
merhaba güzel insan tebrikler iki kere tebrikler şiire ve yoruma Fırat kardeşim de çok güzel ses olmuş yüreğinize uzun zamandır böylesi güzel şiir okumadım usta hep aşkla kal düşe kalka düş yollara aşk neredeyse sen oraya sevmekten cayma usta çünkü sevmek de allahın bir emridir sev ve yaz yaz usta şiirler tutacak bizi ayakta acılardan uzak dursun yüreğiniz...
Ah be narım, çiçeğim...dilerim Rabbime tüm kalbimle ve içtenliğimle ki ...o güzel gönlüne dilediği vuslatı tez vakitte yaşatır dilerim avuç ayanda o mutluluk çizgin ebedi ömrüne yazılır.
Şiir kadar seslendirme de mükemmeldi.Değerli Yalnızlık Abidesi şair dostunda nefesine sağlıklar diliyorum.
Var olsun gönül emekleriniz.Sonsuzluk / sunsun dilerim.
"gel kendimize has mevsim yaratalım bahar olsun tüm aylar bir cemre toprağa bir cemre suya bir cemre de kalbimize düşsün vurulmadan şakağından kavuşmalar"
Yokluğuna sabretmekti âşk, sabretmek yanmaktı, kül olmaktı sonra, oldu’m ...
Aşkı ne güzel tarif etmiş kalemin... Ama kül olmasın aşk ki sen gönül eşini bulmuşken hep huzur içinde sürsün bu aşk, Sonsuza dek,hep onla...Hep onlu...
Çok güzeldi yine Nar-ı'm, Gönül dolusu tebriklerimi bıraktım bu dolu dolu şiir kokan dizelerine ve yorum o da muhteşemdi, ikinize de sonsuz teşekkürlerimle, sevgi ve selamlarımla...
Sabaha az bir zaman kala tesadüfi bir sayfa yoklamasının doğurduğu sonuç: Bir kaç şiirinizi okuduktan sonra daha geniş zamanda tekrar tekrar okuyup düşüncelerimi iletirim diye yorum yazmadım.Ama bu şiiri ısrarla iki defa okuduğumda her bir dizesinin içime işlediğini ve iğleşmeye yüz tutmuş yaralarımı hunharca kanattığını fark edince yorum yazmadan geçemedim. Şuan ne desem havada asılı kalacak.Ciddi bir duygu bütünlüğünün sağlandığı ve okuyucuyu hiç bir şekilde sıkmadan duyguya davet ettiğini belirtmek isterim.
Ve diğer okuduğum şiirlerinizi de değerlendirecek olursam; çok can acıtan ,ortak bir yaramız var.Adı anılınca bile bildiklerimi bana unutturan,uyku ile uyanmışlık arası bilincimi yerle bir eden''anne.''
Kalemine anne kelimesini iliştiren her kalem benim için önem teşkil etmektedir.
Anne yüreğiyle,yüreğiniz dert görmesin.Kutluyorum muhteşem kalemi.Mavi ile...
Sevgi ve selamlar...