KUTSAL EMANETŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Prof. Dr. Haydar Baş
20 Ağustos 2013/Yeni Mesaj Gazetesi Ehl-i Beyt’in namaza verdiği önem Hacı Bektâş-ı Veli’yi anma programlarında yaptığımız konuşmamızda Ehl-i Beyt imamlarının kıldıkları namaz hakkında bilgiler vermiştik. Hz. Ali Efendimizin, Hz. Hasan ve Hz Hüseyin efendilerimizin, Hz. İmam Zeynelabidin (as) Efendimizin günde biner rekât namaz kıldıklarını ifade ettik. İmam Muhammed Bakır (as) günde 300 rekât namaz kılardı. İmam Zeynelabidin Efendimizin bir lakabı İmam Seccad’dır. Seccad, çok secde eden manasındadır. Bu lakap, ona secde yapmaktan alnında oluşan nasırlar nedeniyle takılmıştır. Ehl-i Beyt imamları ve Ehl-i Beyt yolu, İslam’ın farzları konusunda hiç kimsenin ulaşamayacağı noktada çok öndedirler. Gerek namazda, gerek oruçta, gerek zekâtta, gerekse hacda bu konular ifade edilirken asıl kaynak Ehl-i Beyt imamlarıdır. O yolda gidenlerin bu ibadetleri hayatına geçiriş şekli ve verdikleri bilgilerdir. Bu konuda yazdığımız bilgileri Sünni kaynaklardan değil de Şii eserlerden alıntılar ile vermeyi uygun bulduk. Abdullah Turan’ın "Ehl-i Beyt Mektebinde Namaz" isimli eserinde şu bilgi yer almaktadır: "Ehl-i Beyt fıkhına göre asaleten farz olan namazlar şunlardır: Günlük namazlar, beş vakit farz olan namaz. Ayet namazları, farz tavaf namazı, cenaze namazı." Yine aynı eserde İmam Cafer Efendimizin namaz çeşitleri hakkında şu bilgileri verilmektedir: "Farz ve nafile olan namazlar elli bir rekâttır. Ayakta kılınan bir rekât yerine geçen yatsı namazından sonra oturduk yerde iki rekât olarak kılınan vuteyre namazı da bunlardandır. Günlük namazlardan farz olanı on yedi, nafile olanı is, otuz dört rekâttır." (El-Vesail, c.3, sayfa 32) Hatta İmam Cafer Efendimiz, yarenlerini şöyle anlatır: "Bizim Şialarımız, züht ve ibadet ehlidirler. Gece gündüz elli bir rekât namaz kılarlar. Geceleyin ibadet için uyanık kalıp gündüzün oruç tutarlar, mallarının zekâtını verirler, Kâbe’ye hac yaparlar ve her türlü haramdan sakınırlar." (Bihar’ül Envar, c.82, sayfa 291) Kendine namazdan soru soran bir kişiye İmam Rıza Efendimiz şu yanıtı buyurmuştur: "Bilesin ki, Allah sana rahmetini indirsin; bir gündüz ve gece zarfında Allah-u Tealâ’nın farz kıldığı ve sünnet olan namazlar elli bir rekattır. Bunlardan on yedisi farz, otuz dördü ise sünnettir. Öğle dört rekât, ikindi dört rekât, akşam üç rekât, yatsı dört rekât ve sabah iki rekâttır. Bunlar hazar halindeki farzlardır. Yolculukta ise farz namazlar on bir rekâttır. Öğle iki rekât, ikindi iki rekât, akşam üç rekât, yatsı iki rekât ve sabah iki rekâttır…" (Bihar’ül Envar, c.82, sayfa 301) Ehl-i Beyt imamlarının mübarek hadislerinde, namazın farz bir ibadet olduğu vurgulanmaktadır. Bunun yanında, beş vakit namazın kılınış şekli, namaza hazırlık, abdestin alınışı, namazda örtünme, namaz kılınan yer, namazı bozan şeyler, namazda şüphe konusu da hadislerle izah edilmiş, bugüne kadar ulaşmıştır. Ehl-i Beyt mektebinin takipçileri, Bihar’ül Envar’da, Kuleyni’nin Usul’ü Kâfi eserinde ve Abdullah Turan’ın "Ehl-i Beyt Mektebinde Namaz" isimli eserinde, on iki imamın namaz konusundaki hadislerine ulaşabilirler.
Selam olsun İslam’a, candan yürekten selam
Her Müslüman kul için; Kur’an’dır kutsal kelam Yolu mutlak doğrudur, bir tek eğrisi yoktur İlim, irfan, nur dolu, bir ahret olsun selam. Hak, hukuk, saygı, sevgi; benzeri her güzellik Kişisel ve kurumsal, toplumsal tüzelliktir Allah aşkıyla dolu, nurdur sağ ile solu Beş kişiye verilmiş, farzdır asıl özellik. (SAV) Peygamber vesiledir, Allah’la din arası İmamet tebliğ edildi, Kerbala’dır yarası Şeytan bile yapmadı, Yezit kadar kötülük Laneti var katmerli, Yezit ’tir yüz karası. Allah’ın emri varken; sırt çeviren kafirdir Emanettir Ehl-i Beyt, korumayan kafirdir Seveni sevmezse kul, dinden çıkar mutlaka İslam en mükemmelse; bölen Yezit kafirdir. |