(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BENİ AĞLATTI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BENİ AĞLATTI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir yavru var idi köylük yerinde, Delik pabuçları yürek dağlattı. Okşarken başını günün birinde, Sarıldı boynuma, beni ağlattı!
Temizlik yokladım, elleri kirli, Nedendir çocuğum ayıp değil mi? Gözlerden dökülen yüreğe mermi, "Sabun yok ki!" dedi, beni ağlattı!
Bir dürüm uzattı, elime verdi, "Babam sağlığında pek çok severdi. Annem selâm etti, size gönderdi.", Boynunu büktü de, beni ağlattı!
Her sene sonunda yüreğim kanar, Köz düşer içime, ciğerim yanar! Duygu çayırında onlarca pınar, Özeği kesti de, beni ağlattı!
Baba mesleğini ben kendim seçtim, Minik yüreklere sevgiler ektim. Başaklar verince kendimden geçtim, Mahsulü biçerken beni ağlattı!
H.İbrahim SAKARYA
" Bir dürüm uzattı, elime verdi, "Babam sağlığında pek çok severdi. Annem selâm etti, size gönderdi.", Boynunu büktü de, beni ağlattı!"
Duygulu yüreğine ve kalemine sağlık Can Öğretmenim.Tebriklerimle selam ve sevgiler...
ANADOLU KÖYLÜSÜ
Ne düşmanlık,ne riyâ olmaz felsefesinde, Bozulmamışsa eğer Anadolu köylüsü. Yiyecek bir lokması olmasa heybesinde, Aç kalsa da,eğilmez Anadolu köylüsü; Çünkü onun ünvanı “ülkenin efendisi.”
Lokmasını paylaşır,hiç dert etmez darlığı, Namusu,vatanıdır en değerli varlığı. Olmaz dalaveresi,bilmez sahtekârlığı, Aslâ kul,köle olmaz Anadolu köylüsü; Çünkü onun kimseden yok çıkar beklentisi.
Her yaşta ve çok işte kadın,erkek çalışır, Çelikten bedenleri her zorluğa alışır. Kadınları sırtında odun taşır,su taşır, Yorgunluk nedir bilmez Anadolu köylüsü; Çünkü onun kuvveti,irâdesinin sesi.
Şimdi bir savaş çıksa,hemen cepheye koşar, Ardına hiç bakmadan vatan derdine düşer. Baş açık,ayak yalın “dağ,bayır” demez aşar, Cihattan geri kalmaz Anadolu köylüsü; Çünkü onun inancı tevhidin garantisi.
Misâfire tahsisli başköşedeki yeri, Nâmus konu olunca,bir adım atmaz geri. Yalana meyledilmez,her fert sözünün eri, Çile,cefâ üstüne söylediği türküsü; Çünkü kültürde yatar sevgi,dostluk öyküsü.
O öğrenci bizlerden biridir herhalde. Cehalete karşı savaşan öğretmenlerimizin önünde tahmin edilemeyecek ya da MEB'in yönetmeliklerinde olmayan nice sorun var.
"Bir yavru var idi köylük yerinde Delik pabuçları yürek dağlattı, Okşarken başını günün birinde Sarıldı boynuma beni ağlattı.
Temizlik yokladım elleri kirli Nedendir çocuğum ayıp değil mi? Gözlerden dökülen yüreğe mermi Sabun yok ki dedi beni ağlattı." ... Öyleydi öğretmenim o zamanlar. Şimdi de okul kantinlerinin önünde çifter çifter hamburger yiyenlerle onları uzaktan yutkunarak seyredenler görülüyor.
Vicdanınızın sesiyle kaleminiz dost olmuş duyarlı kişiliğiniz de dizelerinize anlam katmış. Örnek eğitimcilerin açlığının hissedildiği bu dönemde şairini kutluyor, Saygılar sunuyorum
Bir yavru var idi köylük yerinde,
Delik pabuçları yürek dağlattı.
Okşarken başını günün birinde,
Sarıldı boynuma, beni ağlattı!
Temizlik yokladım, elleri kirli,
Nedendir çocuğum ayıp değil mi?
Gözlerden dökülen yüreğe mermi,
"Sabun yok ki!" dedi, beni ağlattı!
Bir dürüm uzattı, elime verdi,
"Babam sağlığında pek çok severdi.
Annem selâm etti, size gönderdi.",
Boynunu büktü de, beni ağlattı!
Her sene sonunda yüreğim kanar,
Köz düşer içime, ciğerim yanar!
Duygu çayırında onlarca pınar,
Özeği kesti de, beni ağlattı!
Baba mesleğini ben kendim seçtim,
Minik yüreklere sevgiler ektim.
Başaklar verince kendimden geçtim,
Mahsulü biçerken beni ağlattı!
H.İbrahim SAKARYA
" Bir dürüm uzattı, elime verdi,
"Babam sağlığında pek çok severdi.
Annem selâm etti, size gönderdi.",
Boynunu büktü de, beni ağlattı!"
Duygulu yüreğine ve kalemine sağlık Can Öğretmenim.Tebriklerimle selam ve sevgiler...
ANADOLU KÖYLÜSÜ
Ne düşmanlık,ne riyâ olmaz felsefesinde,
Bozulmamışsa eğer Anadolu köylüsü.
Yiyecek bir lokması olmasa heybesinde,
Aç kalsa da,eğilmez Anadolu köylüsü;
Çünkü onun ünvanı “ülkenin efendisi.”
Lokmasını paylaşır,hiç dert etmez darlığı,
Namusu,vatanıdır en değerli varlığı.
Olmaz dalaveresi,bilmez sahtekârlığı,
Aslâ kul,köle olmaz Anadolu köylüsü;
Çünkü onun kimseden yok çıkar beklentisi.
Her yaşta ve çok işte kadın,erkek çalışır,
Çelikten bedenleri her zorluğa alışır.
Kadınları sırtında odun taşır,su taşır,
Yorgunluk nedir bilmez Anadolu köylüsü;
Çünkü onun kuvveti,irâdesinin sesi.
Şimdi bir savaş çıksa,hemen cepheye koşar,
Ardına hiç bakmadan vatan derdine düşer.
Baş açık,ayak yalın “dağ,bayır” demez aşar,
Cihattan geri kalmaz Anadolu köylüsü;
Çünkü onun inancı tevhidin garantisi.
Misâfire tahsisli başköşedeki yeri,
Nâmus konu olunca,bir adım atmaz geri.
Yalana meyledilmez,her fert sözünün eri,
Çile,cefâ üstüne söylediği türküsü;
Çünkü kültürde yatar sevgi,dostluk öyküsü.
Nazım İNCE