(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VATAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VATAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O kadar güzel yorumlar almışsın ki bana yazacak pek bir şey kalmamış. Ben de bir fıkra anlatayım bari.
Çavuşun biri erlere her Allah'ın günü vatan sevgisini anlatıyor ve her cümlesinin sonunu '' Çünkü vatan bizim anamızdır:'' Diye bağlıyormuş. Mesela: Vatanı niçin severiz? Çünkü vatan bizim anamızdır''
Aradan zaman geçmiş..Albay kışlayı denetleyecek olmuş ve gözüne çarpan ilk eri çağırarak sormuş? Vatan nedir?
Asker sert bir topuk selamı ile birlikte cevap vermiş:
Ardına bakmadan yollara düşen Şimşek gibi çakan, sel gibi coşan Huduttan hududa yol bulup koşan, Cepheden cepheyi soranlarındır.
İleri atılıp sellercesine Göğsünden vurulup tam ercesine, Bir gül bahçesine girercesine, Şu kara toprağa girenlerindir.
Tarihin dilinden düşmez bu destan, Nehirler gazidir, dağlar kahraman, Her taşı yakut olan bu vatan, Can verme sırrına erenlerindir.
Gökyay'ım ne yazsan ziyade değil Bu sevgi bir kuru ifade değil, Sencileyin hasmı rüyada değil Topun namlusundan görenlerindir. ORHAN ŞAİK GÖKYAY//
//"Bülbülü altın kafese koymuşlar, 'ah vatanım' demiş " ATASÖZÜ //
İnsan, özgürlüğünü ancak vatanında bulur. Bu bakımdan vatan en değerli varlığıdır insanın. Nasıl ki, bülbül asıl vatanı olan yeşil tabiatı,özleyip ister ve altın kafesten kurtulmaya çalışırsa, insan da; özgür yaşayacağı vatanını ister ve hasretini çeker. Az,öz ve derin anlamlı dörtlüğünüzü kutlarım.Saygı ve selamlarımla...
Üzerinde yaşadığımız, Karnımızın doyduğu, Atalarımızın mezarının bulunduğu, Sınırları kanla çizilen kutsal topraklar vatan. Kalemine sağlık Hasan Bey. Selam ve saygılarımla.
Vatan ana toprak.varoldugumuz su ve topragın hamuruyla beden olmuş yaratılanların ana vatanı..toprak kokan yer..bastıgın ilk adım.Bizi doguran ananın kucagı,Göbek bagımızın gömüldügü mekan..
Yüreginize selam Hasan kardeşim,derinden inletmişsiniz kaleminizi.sag olu.teşekkürler..
MERAL TICE tarafından 7/21/2013 12:41:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
vatan sevgisi vatan aşkının üstüne aşk sevda mı varki...Ugruna binlerce şehit verdiğimiz bir karış toprağından asla vazgeçemeyeceğimiz...can verip can alacağımız tek şey değil midir....
Elif Bal tarafından 10/30/2013 11:33:01 AM zamanında düzenlenmiştir.