BAKIN ENGELLİNİN BİZDE HALİNE
2011 ŞAİRLER ATIŞMA ANTOLOJİSİNDE YAYIMLANAN DÖRTLÜKLERİM
ATIŞMA KONUSU* BAKIN ENGELLİNİN BİZDE HALİNE Düşünmez hiç kimse yapılmaz yollar Yardım isteyemez etrafı kollar Aniden kucaklar kuvvetli kollar Onları çaresiz kılan engelli Belkiz Gunaydin Aldırmaz evlenir akrabasıyla Doğacak çocuğu sakat besbelli Gelir dertler hem de arabasıyla Kader deyip takmaz olan engelli Belkiz Gunaydin |
Eğitim kurumları olan okullarımızın fizikî imkânlarını göz önüne aldığımızda ise durum içler acısıdır. Maalesef “tip proje” denilen birkaç proje onaylanmış ve ülkenin her tarafında tek tip okul binaları yapılmıştır. Bu binaların yapımı esnasında beden engelli çocukların eğitimi için binaya giriş çıkışları, tuvalet kullanmaları, lâvabolardan istifadesi, kantini, spor alanı…vs. düşünülmemiş; sadece “normal” diye adlandırılan çocuklara yönelik olarak düzenlenmiştir. Zihin engelli, Down Sendromlu, Spastik, OTİZMLİ… çocuklar hiç kale alınmamıştır.
Okul olarak yapılan binalar sadece bina olarak yapılmış, çocuğun gelişimindeki asıl önemli etken olan “oyun” ve serbest etkinlikler için uygun alanlar maalesef ayrılmamıştır. Beton yığını olan mekânlarda sadece “bilgi yükleme” yapılması, eğitim zannedilmiştir. Belediyeler tarafından mücavir alan plânlamaları yapılırken okul için ayrılan mekânlar, sadece binaya yeterli alan olarak düşünülmüş, bahçeleri çok yetersiz bırakılmış, sosyal etkinlik mekânları ise hiç düşünülmemiştir.
Bu şartlar altında engelliler haftası olarak idrak ettiğimiz bu günlerde inşallah bir uyanışın kıvılcımları çakılır diyor, güzel dörtlükleri kaleme alan muhtereme şaireyi yürekten kutluyorum.
Saygılar sunuyorum.
muhacir bozkurt tarafından 5/14/2013 12:57:11 PM zamanında düzenlenmiştir.