(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEVRUZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEVRUZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çoban koyunları gezdirir dağda Bağban elde çapa, tozuyor bağda Aklım yayıktaki taptaze yağda İnsanın fikrini; çeliyor nevruz. çok çok güzel yürek dolusu bir şiir okudum tşk ler ustam.......
Tamamen doğadaki uyanış ve canlanma resmedilmiş harika bir şiirdi. Ancak yorumcular arasında ırkçı duygularla şiirin güzelliğini gölgelemek isteyenler var. Buna çok üzüldüm. Şiirinizin güzelliği ve kalaminizin ustalığı bir yana, bizleri insancıl olanda birleştirdiğin için teşekkür ederim sevgili şairem.
İÇERDE haberin var mı taş duvar? demir kapı, kör pencere, yastığım, ranzam, zincirim, uğruna ölümlere gidip geldiğim, zulamdaki mahzun resim, haberin var mi?
görüşmecim, yeşil soğan göndermiş, karanfil kokuyor cigaram dağlarına bahar gelmiş memleketimin. Ahmed Arif
Yere, göğe hâkim ılık bir hava Bahardır, avcılar son verir ava Felek “Koç Burcunda” gelirken tava Mutluluk dağıtıp; gülüyor nevruz. ÇOK KEYİFLE OKUDUĞUM GÜZEL BİR BAHAR ŞİİRİYDİ YÜREĞİNİZE SAĞLIK NEVRUZ BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
Bahar kokulu güzel dizelerdi. Dün gök yüzünde göçmen kuşların dönüşünü gördüm v şeklinde uçuyorlardı. Lalelere bayıldım müzikte insanın coşmasına yetecek kadar güzeldi. Kutlarım sevgiler.
Değerli kardeşim şiir bir harikaydı.okurken sanki ağzıma bir parmak bal çalındı.kutlarım seni.Nevruz; Türk insanını birbirine kenetleyen, bağlayan, Ergenekon'dan demir dağları eriterek dirilen atalarının ruhlarıyla yanan bir ateştir.Nevruz geleneği ne Sünnilikle, ne Alevilikle, ne Bektaşilikle doğrudan doğuş bağlantısı olmayan, İslâmiyetten çok öncelere giden bir gelenektir. Yani bir dinin veya mezhebin bayramı değildir .Uzun kış mevsiminde üstündekileri çıkaran tabiat, baharla birlikte giyinmeye başlar. Kışın kısalan günler, gittikçe uzar.Yakılan nevruz ateşleri, kış boyunca üşüyen içimizi ısıtır. Nevruz da sadece tabiat yenilenmez, biz de ruhen yenileniriz. Gönüllerimiz bahar neşesini doyasıya yaşar.
Değerli kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz veya bir şiir ekliyorum.Hoşçakalın.
Nevruz (Ulvi MEHMET)Nevruz... Bahar gelir yazı çeker Cemre düşer teker teker Çiftçi tarlasını eker Nevruzum geldiği zaman...
Gönlümde bir ateş yanar Yiğit sılasını anar Göçmen kuşlar dala konar Nevruzum geldiği zaman...
Ezelinden kutlanıyor Hep ateşten atlanıyor Coşkumuz da katlanıyor Nevruzum geldiği zaman...
Bağı, bahçe kazıyorum Yayla, kırda geziyorum Aşka gelip yazıyorum Nevruzum geldiği zaman...
Çok eskiye dayanıyor Doğa yeşil boyanıyor Bak tabiat uyanıyor Nevruzum geldiği zaman...
Herkes sana imreniyor Kırda çaylar demleniyor Bak tohumlar çimleniyor Nevruzum geldiği zaman...
Nevruzumla bahar başlar Bir başka ötüyor kuşlar Çiftçi fidanını aşlar Nevruzum geldiği zaman...
Peteklerde ballanıyor Ağaçlar hep dallanıyor Mehmet dalda sallanıyor Nevruzum geldiği zaman... Ulvi MEHMET
Yere, göğe hâkim ılık bir hava Bahardır, avcılar son verir ava Felek “Koç Burcunda” gelirken tava Mutluluk dağıtıp; gülüyor nevruz.
Güzel şiirinizi kutluyorum şair arkadaşım. Baharla beraber insanlar da hayli değişime uğrar. Allah bütün güzellikleri,görmemiz ve takdir etmemiz açısından biz kullarına sunar. Göçmen kuşlar,sanki bilgisayar veya telefonla anlaşmışlar gibi,her yıl ayni günde yola çıkarlar . Ağaçların çiçek açması da öyle. Şiirinizle içimizi ısıttınız. Kalın sağlıcakla ...
nevruz Türkler sarı lacivert va mavi siyah bir çiektir 2 çeşirt ev bizim anlatmak istediğimiz nevruz bu çiçek nevruzu değil Nilüfer ablam nevruz Türklerin il Hanın oglunun soyundan gelenlerin dağlar arasınsın dan çıkıp KURTULUŞA ederikleri gündür ve bayramdır baharlar cemre ile de canlanıyor ğöge suya ve toprağa düştüğünde bütün kainat canlanıyor gzüel şiirini kutlarım saygılarımı sunuyorum eger nevruzu bir ot çiçek olarak düşünseydik bugün ilke 2 çapulcu terörsiti ile ugraşmazdık NEVRUZ EGRENEKONDAN ÇIKIŞ UYANIŞ VE ''TÜRKÜN'' DİRİLİŞİDİR SAYGILARIMLA kalemine kelamına sağılık ablam SAYGILARIMI BIRAKIYORUM BU GÜZEL ESERİNE
Bekir Akbulut tarafından 3/20/2013 11:03:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba Bekir Kardeş....Nevruzun o yanını siz yazdınız....Bu şiir de benim nevruzum....Baharın başlamasının içimize verdiği neşe.... Teşekkürler yorum için.....Saygılar.....
Bağban elde çapa, tozuyor bağda
Aklım yayıktaki taptaze yağda
İnsanın fikrini; çeliyor nevruz.
çok çok güzel yürek dolusu bir şiir okudum tşk ler ustam.......