Dostlarımızın bize gösterdiği sevgiyi abartmamız, duyduğumuz minnetten değil, takdire ve sevilmeye ne kadar layık olduğumuzu herkese göstermek içindir. LA ROCHEFAUCAULD
Paylaş
Gününün üçte ikisi kendine ait olmayan insan köledir, der Nietzhche Ve alışkanlıklar ikinci bir doğasıdır insanın Ve ölüm önümüzde değil, ardımızdadır: her biten günde
Kariyerimizin amacı ölmektir. Çünkü toksiktir zaman Ve acılar çocukça kalmalıdır hep Matem bir melankoli, yakın bir ölüm yada Melankoli kendi benliğimizin çığrışmasıdır sevmekten vazgeçtiğimiz ara sıra.
Küçük yaşta babasını kaybeden çocuk, tanrının ölümüyle yüzleşir aslında ama her kes bir şekilde öldürmelidir ‘baba’sını bir şekilde Gönül yarası toksik bir ihtirastır Çünkü ‘O’ olduğu içindir, çünkü sen olduğun içindir.
Bilginin sınırlarını saklamak istiyorsan, onları aşma der bilgin Ve vakit ‘gerçeğe’ gebedir hep. Ve aşk iki yanlızlığı değiştirme çabasıdır Ve yada sende olmayan bir şeyi onu istemeyen birine verme çabası
Ey Tanrı: cehennemin dibinden haykırdık ve siz cevap vermediniz bize. Konuşan bir ağız ısırmaz derler. Nefreti unutmazsanız, affedemediğiniz şeylerle beraber bir parçanız ölür. Ve her şey bitmekle mükelleftir; Paylaştığımız bir kaç kalime, soluduğumuz oksijen ve toprak yanlızca sınırsız insanlık mirasımız müstesna. İntikam kişisel bir adalettir ve adalet toplumsal bir intikam. Ve tanrı hükmetmek için var olmaya ihytiyacı olmayan tek şeydir. İdealist insan hayalini ‘gerçekmiş’ gibi düşünür ve realist gerçeği idealist sanır. Yani tercih edilebilir nefret edilebilire karşı seçilir hep. Sudan sessiz ve ottan daha aşağıda yaşar durur aslında canlılar.
Ve mesela, bir insanı ikna edersin bir konuda; mantık kurgusuda doğrudur : ama duyguları direnir insanın ‘gerçeği’ duymasına çünkü duygular ifade edildikleri rasyonelleştikleri ideolojinin çürütülmesine direnirler daima. ........... Gerçeğin umutsuzluğu ve iradenin iyimserliğinden ibarettir hayat: mesela nasıl sefil doğduysak öylece, hayallerinin büyük bir kısmı hüsrana uğrayarak öleceğini bildiğin halde, sanki tersi olacakmış gibi hayal edersin mesela. Ve hayatını bir taş ustası gibi işlemek ve bir sanat eseri yaratma çabasıdır amaç.
Ve aşk ahlaksızdır sadakat emreden Arzu arzulanmaktır diğeri tarafından ki adına kıskançlık denir. Ve aşk arzu ile yokluk arasındadır hep Çünkü kovuşmak yok eder aşkı Arzu intikama dönüşür o zaman ve acı çektirmek ister sarmak için yaralarını Acı saf aşkın kendisidir ve her kes sadakat ister, kendisi hariç. Cehennemi yırtmak ve ışığı içmek için biri tanrı biri insan, hep aynı dereden akar oysa. Toprak göğün krallığıdır ve ölüler tanrılara benzerler. Çok meyve taşıyan tohumlar ölür; ve din kelimesi hep ahlakın değilde felesefinin eş anlamlısıdır Ve evet hayatın anlamı nedir: Sonlu olanı, sonsuzluğa kaydetme Sonsuzlukta bir anlık yaşama Salt ebebiyette bir anlık var olma Sonsuzluk fikrine bir anlık sahip olma Gecenin sessizliğinde Denizin kıyısında Ovaların yanlızlığında Güzellik yanlızca mutluluğun söz verişidir insana Oysa hangi göz kendini görebilirki Ve ihtiras bilinçsiz bir gururdur
Şimdi aslında, Ben ve kendim senden konuşuyorduk Ben’lerden değil ama O’ndan, sizlerden ve diğerlerinden ve evet diğerleri; aynı zamanda ‘ben’ olabilen ve aynı zamanda benim düşmanım olan diğeri, O’ olan, onlardan ki benim anacım kendimi tanımaktı yanlızca, bilincimi mahkemeye çekip.
Her şeyi tanıyabilir insan kendisi hariç; maşukla aşıkın iki bilinmeyenli denklem oluşturmaları işte bu yüzden ilginç Hangi mum kendini aydınlatabilirki O zamanaşk sonsuz kombinasyonlu bir bilinmeyendir Ebedi bir cehalet ve sonsuz bir yokluktan ibaret olan Kendini ararken başka birinin hikayesinde buluverirsin kendini Bir şeyi hem yaşayıp hem düşünemezsinki Ama sonra, bittikten sonra ve başına taşlar düşmeye başlayınca ve sen de ‘diğeri’ olduğunda anlarsın aslında diğerini
Yanlızca bir zaman sorunu değil elbette problem ‘ben’ in yokluğudur ‘an’ da yaşanan Başka bir ‘be-n-dene’ başka nasıl girebilirsinki yoksa Mesela Diğerlerinin basitliklerini gözlemleyerek yanlızca Kendini tanıyabilirsin Diğerinden kendini tanımak ve kendiside bir diğeri olarak.............. Ve evet: bir insanı gerçekten ama gerçekten sevebilirmisiniz? Yeteri kadar tanımıyorsanız neden olmasın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Diğeri şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Diğeri şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.