şunu şöyle yaparım ha bugün ha yarın, kırarım dökerim alırım satarım eskisini atar yenisini yaparım demeye gelmiyor hayat; ’insanlar plân yapar Tanrı buna gülermiş!’ göremediysen şimdiye kadar bakalım görelim, ne oldu M.Ali Birand; ’ölümü kabul etmiyorum yapacak daha çok iş var!’ derken işte, cart!
sıkmaya gelmez her şeye canını, ansızın elinden çekip alıverir hayat her türlü heyecanını, işi biraz da oluruna bırak!
dağdan inen dereler kol kol olur kavuşur akarsular neh’re döner deryasıyla buluşur...
ne çok para, ne çok yara bazıları sadece vardan düşer efkâra didinir, çırpınır yürek coştukça coşar sabahtan akşama kadar elli yere birden koşar, şaşarım böyle insanlara!
dur be ey insan birazcık el /in/saf; bas frene, yavaşla bu hızla gidersen kesilirsin benden önce, azraile rastlarsın ecelsiz burun buruna ölümüne toslarsın!
istesen istemesen oluyor işte olacak sönüveriyor erkenden onca tüten ocak!
en iyisi mi sevgili gel bu gece sevişelim ölmeden doyasıya sabaha kadar; istesek sevişemez miyiz neyimiz eksik kemâle ermedik mi el uzattık da bir dala, meyve vermedik mi; bak hele dal ucuna özünden su yürüyor sürgün veriyor filiz filiz al ellerimi avucuna sevda ile haşır neşir çiçeklenen dallar gibi ’insan sevdikçe güzelleşir’ *
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'İNSAN SEVDİKÇE GÜZELLEŞİR' şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'İNSAN SEVDİKÇE GÜZELLEŞİR' şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Başlığı yazdıktan sonra farkettim, taradım ve başka bir yazar tarafından( Vehbi Bardakçı) romanına ad olarak kullanılmış, bu nedenle esas şiirde sonradan tırnak içine almak durumunda kaldım. Keşke yazmadan önce bakmış olsaydım. Teşekkürler Hakan bey...