bir doğup, bin öldüğüm bir gün bugün, çiçekleniyor hüz’nüm güne(y)bakan kuytu yamaçlarında dağların, ocak ocak gül dikiyorum yüreğime korkma, solmaz bu şafakta her sabah güneş açan gül, ey acısıyla mutlu olduğum sevgili ben ağlasam da sen gonca gonca gül...
ölüsü kan rengi gelinciklere karılmış dirisi ellerinde gül parmaklı tanyerinde sıcaklığıyla gözlerinin karlı dağ başlarında yaban güllerinin hüz’nü ile sarılmış, masalların gerçek olduğu aşkın çiçekçiçek kaf dağı’nın kırlarından yüreğime dolduğu çağlayan bir duygu selisin, ılgıt ılgıt esen sesinde bülbülün seher yelisin...
bilen biliyor yüreğimi kim doğdu, kim öldü bugün; gün beş ocak, yıl ikibin sen yolumda dikiliydin sessizliğin gül ağacı bir yabancı el gibiydin; eski zaman şarkılarıyla dolanıyor dilime adın, dolmuyor bir türlü gönlümde miadın..
ve artık seni, gömmeliyim bir daha yüreğimde ocağa gömdüğüm gibi külüne güllerin, ne akşama solmalısın ne doğmalısın sabaha...
bir güldün, pir güldün, ocak sonu güneş açan bir gülsün; karları eriyen dağ başlarında çiçeklenen uçurumların yamaçlarında kaynağında suların büngül büngülsün; kuytusunda dağların otuzüç kurşun yemiş şair kadar yaralıyım bugün ’kirvem hallarımı, aynı böyle yaz!’
kurşun çiçek açar kutsal dualarca tesbih ağacında, yüzüme bakar yüzün, nefes nefes kokun içime kaçar geçen yıllar gibi, tane tane yaşlar hat’mederim bir acıyı, bir acı daha başlar, çaresi yok, böyle yaş(l)anıyor aşklar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TESBİH AĞACI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TESBİH AĞACI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kurşun çiçek açar kutsal dualarca tesbih ağacında, yüzüme bakar yüzün, nefes nefes kokun içime kaçar geçen yıllar gibi, tane tane yaşlar hat’mederim bir acıyı, bir acı daha başlar, çaresi yok, böyle yaş(l)anıyor aşklar...
OLdukça çarpıcı mısralar... Şiirin zengin içeriği destansı bir anlatımla lirik bir tat bırakmış. Çok çok beğendim. Harikasın dost şair.
kurşun çiçek açar kutsal dualarca tesbih ağacında, yüzüme bakar yüzün, nefes nefes kokun içime kaçar geçen yıllar gibi, tane tane yaşlar hat’mederim bir acıyı, bir acı daha başlar, çaresi yok, böyle yaş(l)anıyor aşklar...
Özellikle son bölümde şair damgasını vurmuş şiire. Ne demeli bilmem ki. Hüzünlüydü. Saygı ve selamlarımla dost kalem...
Antik çağda en iyi oklar bu ağacın dallarından yapılır, ve çiçeklerinden de çok kıymetli krem imal edilirdi. Çiçekler olgunlaşınca, yaklaşık irice bir nohut büyüklüğündeki tanelerinden tesbih yapılır.
dile dua olan ismi zamanla gôzlerden damla damla tesbih tanesi gibi dôkûlse de yûrekte yasanir ômûr boyu yaslanmaz sevda.aglatsada derinden sevdayi kutsal,sabri ibadet sayar seven.karacoglanin dedigi gibi "ak gôgsûn ûstûnde çakir dikeni,bitmeyince gônûl yardan ayrilmaz".