(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AĞLARIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AĞLARIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ahmet bey kardeşim,ilk kez bir şiirini okudum ve çok güzel buldum. Hece ölçüsü ve kafiye dizaynı yerli yerinde.Tema ve vurgular da harika. Kutluyorum.Başarılarının devamı dileklerimle selamlar.
Selamünaleyküm hocam Eleştiri günümdeyim galiba;) cesaret verdiğindendir belki de.
Heceyi öldüren durak, hece sayısı ve kafiye kaygısı aslında.
Biliyorum sayı ve kafiye ve durak hecenin olmazsa olmazı. Fakat kelimeler öyle bir sıralanmalı ki hem her şey yerli yerinde gözüksün hem de kaygısız olsun şiir. Tren vagonu gibi olmamalı hece, 14 lüler görürüz.. ve çoğu kaliteli gibi gözükse de çin malı veya fason üretim olduğunu gönül fısıldar okura.
Bakma bana kelin başına ilacı yok aslında.
Bu şiire bakarsak 7 kıtalık bir şiir olsa da bu şiirin çekeri 4 kıta zorlamayla 5 kıtaya anca çıkar.
Kafiye kaygısının en belli olduğu kıtalar 5. ve 6. kıtalar.
5 tane aynı anlamlı kelime (yürek iç gönül göğüs türünde.) 6 tane aynı kapıya çıkan kelime (bak-göz türünde) 3 tane “ (baş türünde) 3 tane “ (çile hüzün sancı) çileli sancımın hüznü: zincirleme tamlama… tek kıtada bunlar birleşebilir. Gibi…
Kıta sıralamasında kafiye bakımından 2. ve 3. kıtalardaki –r köklü kafiye de 5.ve 6. kıtalar –i sesiyle bitmiş olması da şiiri duraksatan bentlerdendir. Okuyuşu tıkar ve sıkıcı hale getirir…
1. mısra giriş “sırıtır” kelimesi çok kaba durmuş orda..
“Her saat bıkmadan beynimi yoran, Dişimi hışımla sıkar ağlarım… “
burada beyni yoran diş gibi geldi bana.
kıtada mısra sıralaması 1.kale ve piyonlar… 2. fil veya at diyebiliriz. “At”ın kültürel ve insana hizmeti ve alımlı olması bakımından;) 3.vezir 4. vurucu şah mısra
başka bir şekilde 1.müdürlükler 2.bakanlıklar-genelkurmay…kimi zaman siyasete bulaşıp 3 ve 4. oyun dışına atsa da 3.başbakan 4.cumhurbaşkanı
başka bir şekilde 1. mısra uzak 2. mısra yakın 3.ve 4. mısra ise kıtanın özüdür.son derece sıkı bağlanmalı birbirine.
dersen hep zayıf şiirlerime bakıyorsan diye;) kuvvetlileri kuvvetliler eleştirmeli derim.
hoşgörüne sığınarak hocam... sürci lisanımız olduysa affola der selam ve saygı ve daimen muhabbetlerimi sunarım.
Gece saat on ikiden sonra şiirinizi okudum. Öncelikle tebrik ederim. Allah'ın işine bakın Bayrak üstüne bir şiir yazıyordum. Ayakların sonu ağlarımla bitiyor. İsterseniz ayakları değiştirebilirim. İlk kıtayı sizinle paylaşayım;
Benim nazlı Bayrağım; uğruna ölmek değil Gölgen den uzaklarda kalışına ağlarım. Yüzünü çevirip de verirsem Sam'a meğil, Yar sanıp kucağıma alışıma ağlarım. Gafletin denizine dalışıma ağlarım.
..........................................
Kandilinizi en içten dileklerimle tebrik ederim. Selam ve saygılarımla.
şiir aslında güzel betimlemelerden oluşmuş ve kulağa da hoş geliyor amma velakin şimdi bu şiiri Beyaz'a okutmaya kalksak belki son mısraya kadar gelir ve oradaki "gururu" kelimesini okurken nasıl bir ses çıkarır dinlemek lazım. :)
şiir sanki " r " harflerinin üzerine kurulmuşa benziyor bu harfin çoğu mısralarda bulunduğu gibi, 7 kıt'alık bir şiirin 4 kıt'asının "r" ile sonlanması artı bir kıt'ada mısra sonlarının (saran, vuran, yoran) ayak kafiyeleri ile aynı vurguda olmasına, bir de ayak mısralarındaki "r" vurgulu kayfiyeleri eklersek Beyaz'ın işi çok zor görünüyor.
diğer harfleri de küstürmemek lazım.
"Duvarda ki resmin bana bakıyor," buradaki -ki ekinin ayrı yazılmış olması galiba klavyedendir
Özverili anlatımıyla harika bir şiir okudum ve taktir ettim...
Şiiri çok Beğendim.
…………………. Saygı ve Selamlar…