HİCRANI AŞKFeleğin çarkında oldum divane Aşkın deryasına karıştık sanki Şu gönlüm yar için yıkık virane Hicranı duyguyla yarıştık sanki Aşk gaflet anında sardı bedeni Ara ki bulasın şimdi güdeni Hikmeti sualsiz sorma nedeni Sabrı selamete eriştik sanki Kader örmüş ağı bilmem ne diye Ela gözlü yardan yoktur hediye Ben nasıl dizeyim şan-ı methiye Acıyla kederle barıştık sanki 05.01.2013 // Numan AKKOYUNLU |
Rivayet edilir ki; Allah taala bezm-i elestte gelmiş geçmiş bütün ruhlara "BEN SİZİN RABBİNİZ DEĞİLMİYİM" dediğinde , öyle hoş öyle tatlı bir nida duyduki ruhlarımız , işte o an Cenabı ALLAHIN o tatlı nidasına bütün ruhlar aşık olmuştur....İşte ruhumuzda bulunan aşkın geldiği yer ve var oluşu bu şekilde rivayet edilir...
Aslında ruhlar birçok ilime sahiptir; fakat ruhlar beden denen kafese girince dolayısıyla o ilimle ruhun arasına masiye giriyor ve herşeyi unutuyoruz ...Ancak insan, ruhunun hoşlandığı karşı cinsi görünce aşk ve buhranlı günler başlıyor...Çünkü gönül aşka düşünce ruh ervah alemindeki o aşık olduğu nidanın esintilerini hatırlamaya başlar bu yüzden aşk denen şey en son gelir teslimiyete yani kendini adamaya...Zaten ervah alemindede bütün ruhlar o tatlı nida karşısında teslim olup secdeye varmışlardır...Ve insanı şeytandan ayıran şey aşktır....Şeytanın herşeye kafası çalışır fakat onda aşk yoktur....
Neyse efendim özür olsun uzattım biraz...Demek istediğim o ki aşk olsunda yanında ne olursa olsun , hicranı da güzeldir ki, kainatta herşeyin zıttı vardır...Madem ki aşk var hasret var öyleyse vuslatta var....Selamlar , saygılarımla efendim....
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 1/6/2013 12:01:17 AM zamanında düzenlenmiştir.