hüzün, korku, telaş büyüyordu yavaş yavaş kıyamet kopacaktı güyâ bir yılı daha devirdi kiminde panik, kiminde nanik güneşten kopan dünya!
bir yanı donarken, bir yanı yanar bir yanı pınarken, bir yanı kanar döne döne, yana yana pişer acıyla insan biri Yunus olur biri Mevlana...
-II-
ey sevgili, arzuhalim sana dün geceki yağmurda kaç yaprak savruldu görmek ister misin çık balkona, demir parmaklıklarından tut, istemezsen unut bil ki yağmurda baharı müjdeleyen umut, göğün yedinci katından dünyaya bakarcasına bak ağaçların altına; her geçen gün yaprak yaprak solgun ıslak bir hüzün erik dallarına, selvilere evlilere evsizlere güllere karıştı yüzün...
-III-
hani demiştim, koparken dünyamız güneşten içimize de düştü o ateşten, işte böyle sen benden ben senden ayrı olur mu dersin güneşin dünyaya hay’rı, dinlemiyor gönül birikmiş deneyimi yılların bekliyor umutla kışın ardından ilkbaharı...
ey sevgili sen de beni unutma bir sayfa daha düştüm kâlbimden yeni yılın ilk yaprağına yazdım seni aşk damarımda canım, kanım ise göz göze geldiğimiz günler unutulmaz anım ise kâğıttan beyazgülü anımsa altında bir palmiyenin şefkâtle sevgiyle, o ılık yanak yanağa buseyi; aşkın ödülüdür ayrılık?!
-IV-
bilsen her gün içimden ne çok kuşlar havalanır bilsen bu kuşlar hangi dalda yuvalanır; bunlar gönlümün hüzün kuşları kirpiğinden kanat açar gözünden düşer yaşları...
en azından biz belki birbirimizi bir daha göreme’yiz(?) gidişindi kıyamet, ey güzel dünyam aşkla yoluna devam et!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GİDİŞİNDİ KIYAMET! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GİDİŞİNDİ KIYAMET! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bak kızım, bunlar züğürt tesellisi. Sen aklını kullan, bir vekil veletini ayarla. Çünkü istikbâl onlardır. Onlardadır bütün keramet. Çünkü Rabbim onlara demektedir yürü ya kulum , diye. Çünkü onlar semirmektedir garibanın gözünün içini deşe deşe. Ama umur da onların hakkı, öyle değil mi İsmail Hakkı?.. Baksana hepsi de birer ayrı kıymet(!)(?).. İster içine... İster haline şükret, demiyeceğim. Elini çabuk tut kızım, diyeceğim. Boğazdan gemiler gelir geçer, niye birine ortak olmayasın? Zaten hepsinde yetimin hakkı var, senin niye olmasın?.. Aklını kullan aklını... Bizler vatan, millet der iken tükettik size tavsiye ettiğimiz aklımızı. El oğlu olmayan aklı ile bak neler yaptı!.. Koca Rabbim yürü ya kulum dedi de sandal alamayan kulu filo yarattı. Hani derler ya zenginin malı fakirin çenesini yorarmış; ama bu denli fakirin birden zenginleşmesi de akıllasa sezamış, diyesim geldi... Fakir fukaraya filo bağışlayan milletimi alnından öpesim geldi. Ne mutlu Türküm diyene. Ne mutlu mir-i maldan götürene... Esenlikler içinde be kızım...Nice paylaşımlara...
Çetin Özdemir tarafından 1/2/2013 1:23:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çetin Özdemir tarafından 1/2/2013 1:28:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
olduğum anda gördüm seni Ben sende bitenim her an her nefesde yaşadıklarımla dersen de beni yürüyen insanların içinden aniden geçip gidenim bu tozlu yolda ben sende gezenim
Çetin Özdemir tarafından 1/2/2013 1:23:20 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çetin Özdemir tarafından 1/2/2013 1:28:28 AM zamanında düzenlenmiştir.