Hareketsizlikten yerinde Gömülmüş tekerleri İz yapmış gibi kağnılar Zindanda insanın Kıçı bile nasır bağlar Yata yata aynı yerde Gün boyunca Aylarca, yıllarca Otura otura!
Askerin elinde tüfek Belinde kasatura, Ağzı küt, ucu sivri Burası Silivri; İçi asker, dışı asker; Tel örgü, demir parmak, Kolay mı askerleri Askerin elinden alıp Zindandan kurtarmak?!
İşte kazın ayağı Göründüğü gibi değil, Kim ise ayak bağı, Bir yürüşte halk Önüne geleni ezecek, Kırılacak zincirler Demir kapılar yerle bir; Halka kim karşı gelebilir?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SİLİVRİ NOTLARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SİLİVRİ NOTLARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şairim çok çok doğru dizeler,zaten hukukta guguk oldu memlekette.maksat ne hak hukuk, nede adalet, Olmayan şeylerde, hangi asalet oluyor ki?niyetlerin sonucu? bunca rezalet, Hiç eşit olur mu? ağlayanlarla, gülenler.yazıklar olsun bu baştaki kocabaşlara Fazla konuşamıyorum:(oradkilere çok üzülüyorum SAYGILAR
Osmanlının bir sürü tarihi eseri vardır--bunların arasında tek bir mahkeme binası ya da adalet sarayı yoktur-zira osmanlıda adalet işlerine kadılar bakar,bir olay olduğunda derhal olay yerine gider ve olayı orada şahitlerin huzurunda aynı gün karara bağlardı,zaten osmanlı adalet sisteminde bir dava en çok 3 gün sürebilir diye kanun vardı eğer osmanlı arşivlerinde 2 gün sürmüş bir dava bumak isterseniz en az 3 aylık bir araştırma yapmanız gerekir 3 gün süren bir dava dosyası bulmak için de en az 6 ay yada bir yıl arşivin tozlarını yutmanız gerekir --eğer siz bşr ülkede adaletin kendisini saray adı altında yaptığınız binalara hapsederseniz adalaet yürümez Ben osmanlının her şeyi güzeldi demiyorum ama şunu da demiyorum Atatürkün her yaptığı da güzeldi -ANLIYANA SİVRİ SİNEK İNEK ANALAMAYANA OLMUŞ KAVUN KELEK-BU Osmanlı atamız diye bağıran tayyip ordusu neden bunu dile getirmez uygulamak için önermez ya da Atatürkçü geçinenler bunu Atatürk neden zamanında hayata geçirmedi diye sormaz--Ne zaman adam oluruz ? Her türlü ideoloji ve düşünceden çırılçıplak soyunup Tarihe ve olaylara salt akılla baktığımızda derim :)) hürmetler -Aykkıri Cahit Telkök
Sayın telkök; Osmanlı devlet yapısı, ikitisadi gücün bilek gücüne dayandığı monarşik ve teokratik bir devlet yapısıdır. Yani tek kişini istemleri doğrultusunda ve şeyh-ül islamın fetvası doğrultusunda yürür hukuk sistemi.
İkitsadi sistemin değişmesi ile birlikte, bir üst yapımı kurumu olan hukuk sitemi de otomatikman değişir. Keza üretim ilişkileri, egemen olan sınıfsal yapı, üst yapı kurumlarının her zaman belirleyicisi olmuştur.
Adalet saraylarını yapılması sadece ranta yönelik olduğunu görmemk içi aptal olmak gerekir. Bugün devletten neden herkes ihale alamıyor da belli başlı sermayedarlar sermayesi 10 yıl gibi bir sürede yüzlerce defa katlayabiliyor bu sornun yanıtı bu kadar Adalet sarayı yapılmasına da ışık tutar. Keza şaibeli TOKİ konutları, HES'ler v.s bir çok konu aynı bağlamda değerlendirilmek zorundadır. Atatürk'ün bu ulusa verdiklerini ne yazık ki tüm dünya takdir etmiş, sadece kendi ulusu içindeki hainler takdir edememiştir.
Osmanlıdan sonra kurulan Cumhuiyet çok kısa bir dönemde çok büyük hamleleri gerçekleştirmişse de, Atatürk'ün ölümünde sonraki yıllarda onun yaptığı devrimlere reformlara karşı çıkanlar, onun ulusa kazandırdıklarını hızla yıkma girişimlerini bugüne kadar sürdürmüşlerdir.
Emperyalizimin küresel sermaye ağı ile geri kalmış ulusları sömürmesi, eski bir kurt masalından farksız. Parççala böl ve yönet oyunları ne yazık ki hâlâ sürdüğü gibi, dini imanı olmayan paranın gücü kırılamamıştır henüz. Fakat Bu egemenliğin yıkılacağı dönem yakınlaşmıştır ve fay hatlarını kıran, derinden kıran sallantılar, gelecek günlerin habercisidir.
Ben iktidara dışa bağımlı politikalarına bir an önce son vermesini ve halkımızın da aklını başına toplamasını öneriyorum. Yoksa bu kaos ortamı sadece işbirlikçi ömperyalizmin işine yarar. Saygılarımla..
kaleminize yüreğinize sağlık duyarlı kaleminizi
kutluyor saygılar sunuyorum..