Edebiyat Defteri.com sitesine eklediğim 1001.inci şiirimdir.
yüzün değdi sabahlara derde dert katıyor aynalar aktarıyorum suyla hayâllerini her gün bir sonraki yarına...
yitirince bende beni kaptansız yüzüyor sallana sallana bir gemi ortasında denizlerin; sarhoşum sanki içmeden...
günde belki on kez oluyor bunlar bir an önce bulup seni başımı göğsüne koya koya, sulu sepken yağmurda ıslanırcasına yollarda ağlamak istiyorum doya doya...
... ağlamak hiç de kolay değil çok da zor üstelik, bir de serde erkeklik binince üstüne ne ser kalır ne de erlik?! ... hani nasıl diyeyim seversem bir insanı vatanım gibi sever uğruna canımı bile veririm; gittin diye şimdi sana nasıl vatan haini diyebilirim, nerede erkeklik öyle durumlar var ki ağlamak değil ağlamamak eşeklik! ... gülen gülsün ama gül yüzünden gülmediğimi bilsin; beterin beteri ayrılık süzüyor kirpiklerimden göz sularımı ılık ılık...
-II-
sokaklar sarı, sarıda yürüyorum basa basa yaprakları, sarılıyorum... ... sarıyı geçtim mavilere karılıyorum, kıyısındayım Akdeniz’in dalgalar daha azgın; aylar geçmiş aradan, anımsadım keçiboynuzunu tam işte burada altında bu ağacın, sana bir şarkı yazdım; yokladım yüreğimi boştu sen hanesi, aşk bir bakla falı falcının elinde bir bakla tanesi seni denize attım yıkanmış hüznümün tuzunu gözlerimin denizinde bir kez daha tattım...
zerafetin son temsilcisi biricik tomurcuk gülüm aşk ve güzellik kraliçesi der demez tepemde bir çift beyaz güvercin kan/atlarında sevinç pikesi...
kızlar geçiyor; körpe, çılgın liseli kaçmışlar okuldan besbelli, deli dolu gençlik doludizgin atlar gibi rüzgâr kapmış yel/esini hey gidi Orhan Veli esiyor hâlâ kavak yelleri...
çata pata, çata pata, çata pata geçip gidiyor bir balıkçı teknesi mavilere karışıyor pancar motor sesi, dalgalar vuruyor yandan... ... dalda bir bülbül ötüyor bakıyorum dönüp; göremiyorum bir türlü kolkola bir çift geçiyor yanımdan diriliyorum ölüp ölüp...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAN/ATLARINDA SEVİNÇ PİKESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAN/ATLARINDA SEVİNÇ PİKESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
saygımla...