Devrimlerin devi uyanır Her On Kasım sabahı Mavi gözlerinde sevi Süngü süngü Ateş yağmurunda Şimşek şimşek varır Düşmanın bağrına dayanır, Kan kırmızı batan güneş Tanyerinde ağarır...
Düşman doğduğuna pişman Dinsin diye anaların ahı Anıttepe sırtlarında Düşler gelinciklere boyanır Kan kırmızı Ay-yıldızlı bayrak Ulanır elden ele Türkülenir bağımsızlık Seslenir d/ilden d/ile; Samsun, Erzurum, Sivas Umut serptin yüreklere ’Ya istiklâl, ya ölüm!’ Yazgı değil teslimiyet, Bitsin artık bu yas Bitsin ihanet ve zulüm Yaşasın bağımsızlık Yaşasın millet Türkün hakkını türke teslim et!
Mustafa Kemal Paşa Adın ile bin yaşa Anıtkabir mezar değil Milletin çarpan kâlbidir, Özgürlük Bağımsızlık bir adın Bir adın ölümsüzlük; Ey aziz ATA’M Ezelden geldin, ebede gidersin Kem gözle bakan tez gebersin!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVRİMLERİN DEVİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVRİMLERİN DEVİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Mustafa Kemal Paşa Adın ile bin yaşa Anıtkabir mezar değil Milletin çarpan kâlbidir, Özgürlük Bağımsızlık bir adın Bir adın ölümsüzlük; Ey aziz ATA’M Ezelden geldin, ebede gidersin Kem gözle bakan tez gebersin!
_______________________________ Unutmayacağız, unutturmayacağız, devrimlerini yaşatacağız... Konu Atatürk ise tarihe sığmayan o mavi gözlü dev buraya da sığmaz... Ne mutlu ki öyle büyük dahi insan bu topraklarda doğdu... Bu ülkede kahraman bitmez, vatan bölünmez, bu sevda bitmez... Ahde vefa çok bu topraklarda...
Koca bir medeniyet... Tarihini yazanları okumalı, okutmalıyız... Onu en çok sevenler, bu ülkeye en çok sahip çıkıp çalışanlardır... O büyük insanın veciz sözü ile ayrılıyorum sayfadan:
"Medeniyet öyle kuvvetli bir ateştir ki ona kayıtsız kalanları yakari mahveder.,,
Saygıyla...
================================================ e d i b / a h m e t
Söylenecek Sözlerin başladığı yer Şiiriniz şairim.. Ve bittiği yer Yüreklerimiz.. Yüreklerimiz attıkça bu sevgi ebedi olacaktır nesilden nesile aktarılarak.. tebrik ederim şair Dost