(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.......................... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.......................... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri okudumda... Eğer sizden hakletmedikleri şeyi istiyorlarsa serzenişte haklısınız. Kaleminizin maaşallahı var. Bu keskin kalemle şu ÖSYM, ÖSS, KPSS, Polis okulu, TUS sınavları vs. gibi sınavlarda sırf cemaat üyesi olduğu için geri zekalı çocuklarına ayrıcalık yaratan ve cemaatten oldukları için bedavadan şifre alarak eğitim kurumlarını embesillerle dolduranlarada bir şiir yazsanız diyorum. Asıl tehlike budur...
İki yanlış bir doğru etmez kardeş... Diğer siyasi partilerin bu ilişkileri Türkiye'yi pek etkilemedi ama mevcut iktidarla malum cemaatin ilişkisi her alanda ülkenin gidişatına damgasını vurdu.
Onlarla alakali çok şiirim ve sözüm var. Bazı insanlar beni yanlış anlıyor. Zira çoğumuz hayatı siyaset, cemaat ve ideolıji penceresinden bakıyoruz. Benim için önemli olan adalet çizgisi. Adam kayırma her yerde var. Bir akrabam polis cemaat dışı bir okulda çalıştığım için, hemen mürted yaftası yedim bu yaz. ben ilahiyatçıyım, ve sol bir okulda öğretmenim. Adam bunu hazmedemedi. Benim tek derdim ve davam: Objektiflik, bilime saygı, hukuka saygıç Din, ırk, siyaset, ideloji ekseninde dönen biri değilim; erdemler benim için esas: Mesela iş Ahlakı. Almanyada yaşıyorum, ve şahid olduğum çok şey var. Bir ülke dürüstlükle kalkınır.
Ben ne sağcıyım ne de solcuyum. Beynimin iki tarafını kullanan bir insanım.
Diğer şiirlerime bakarsanız, bahsettiğiniz şeylere daha ağır yazdığımı göreceksiniz.
KADİİİR
Sekizinci kata yasak var iken ,Çamlıca’da’ Niçin İzin veriyorsun ,cemaatine’ Kadiiir? Vallahi de yalan yoktur bu Sivaslı hocada Şu kulaklarım şâhittir, şenaatine ,,Kadiiiir’’
S / ÂYE (11:57) 25 Haziran / Ümraniye / İstanbul
HADİ SIRATI GEÇİN
Hayatın ikliminde, hikmet sadece rafta Hermes’i arıyorum, Kurân’ı soruyorum Cehalet imam olmuş, irfânsa arka safta Bu niçin böyle diye, kafamı yoruyorum
Fikrî yanlızlık bana dibi olmayan girdap Sıkıyor beni insan, boğuyor beni toplum Zırvalayan dilleri beynimi delen matkap Acı çektiğim bir tek yüce Allah’a malum
Boş konuşan bir dili kökten keserim kökten Kelimeler, cümleler ve harf kokan pis nefes Rahmanın gül nefesi, esmiyor nurlu gökten Hatta semâvî miskten, tiksinir olmuş herkes
Yalnızlık denen çölde, dolaşan havariyim Gözyaşlarımla vaha yeşerttim cennet gibi Ben bu yalan dünyada hiçliğin yaveriyim Yaşıyorum yokluğa, Hak’tan emanet gibi
Hiç gelmesin yanıma imân bezirgânları Boş kafadaki takke en güzel takiyyedir Nane diye koklayıp, durduk ısırganları İmanın bahçesinde fâsıklık fıskıyyedir
Cemaatlere göre, ben dinen bir kâfirim Ya da ayağı kaymış fâsıkım, şâkird için Onlar hakiki elmas, bense sahte safirim Hakkımı helâl etmem, hadi sırâtı geçin
Sizin imanınız para, benimki nurdan derya Birkaç kuruş için de salya sümük zırlamam Bu hak davam belimi büken en zor angarya Bunca kâfir dururken müslümana hırlamam
İmanımı tartıyor, utanmaz din tüccârı Sen kimsin ilah mısın elinde terazinle İranlıdan daha çok seviyorsun Macarı Vatikan Papasını bir tutma müezzinle
Hiç iltifat etmezken, cebi boş dindaşına İftarda bir kuş sütü eksik bizim papazın Âb-ı kevserden kattın, biraz tuzlu aşına Hasan kemiğini yer Hans da etini kazın
BU ŞİİRE YAPILAN YORUMLARI TAKİB ETMEK ADINA SAYFAYA BİRDAHA GÖZ ATMAK İSTEDİM,ZİRA ŞİİRİN İÇERİĞİ BİRİLERİNİN KANINA DOKUNACAĞINI AZ ÇOK KESTİRİYORDUM,ÇÜNKÜ O KADAR DONKİŞOT,O KADAR ÇOK EBU CEHİLLER VARKİ BU ÜLKEDE,TÜRK AMA TÜRKÇEYİ KONUŞMAKTAN ACİZ,,ÇÜNKÜ İDOLOJİK SAPLANTI İÇİNE GİRMİŞ VE O BATAKTAN BİR TÜRLÜ KENDİLERİNİ KURTARAMAYAN ZAVALLILAR DEMEKTEN BAŞKA DİYECEĞİM YOKTUR... ŞİİRİ NERELERDEN NERELERE ÇEKİP HALA DAHA HAMASETLE YORUMLAYANLAR VAR...BİR TÜRK DÜNYAYA BEDEL SÖZÜ SAÇMALIKTAN VE DONKİŞTLUKTAN ÖTEYE GİTMEYEN BİR SAFSATA..BU BOŞ KAVRAMLARLA UYUTTULAR HALKI...ACABA TÜRKİYEDEN MEZUN OLMUŞ BİR PROFÖSÖRÜN DIŞARDAKİ DEĞERİ BİR DOCENT ETMİYOR.NEDEN BAHSEDİYORSUNUZ İDOLOJİK BİR ĞİTİMİN UŞAKLARI..
Bence de "Bir Türk Dünyaya Bedeldir" Batu hoca... Bu söz elle tutulur bir realiteyi ya da fiziki bir gerçeği değil, Türklük bilincini Türke sevdirmek için söylenmiş bir sözdür. Son zamanlarda Türklüğe ve Türklere saldırmak moda oldu. Kimisi içindeki irini akıtmak için, kimisi mevcut ortamın nimetlerinden yararlanmak için Türklüğe saldırır oldu. Bir anlamda mevcut iktidarın verdiği gazla herkes içindeki çöpü döker oldu. Bunu yaparken de terazinin kendi tarafındaki kefeye din istismarcılığı doldurup peşinen ibreyi kendi tarafına çevirmeye çalışanların manidar çabası sırıtıyor... Ayrıca "Ne Mutlu Türküm Diyene" !
Şiirde yer edinen konu ve şiirin başlığından dolayı seçki alınmıştır. Zira sitemizde her ırktan üyelerimiz mevcuttur. Diğer yandan şiirin yayınlanmasında bir sakınca yoktur. Ama seçki kurallarına aykırıdır. Bu yüzden şiiri günden almak zorunda olduğumuz için özür dileriz.
http://www.edebiyatdefteri.com/kurallar/
Site kuralı: (c) Hakaret -Taciz: Site’de ifade özgürlüğü desteklenmektedir. Ancak, Üyelerimize kendilerini özgür şekilde ifade etme alanı sunarken üçüncü şahısları taciz etme, karalama, aşağılama, hakaret etme veya başkalarının kişilik haklarına saldırı imkanı verilmemektedir. Ayrıca, kişi veya grupların dinini, dilini, cinsiyetini, ırkını, etnik grubunu, milliyetini aşağılayıcı İçeriğe ve saldırgan davranışlara, tehdit, taciz, özel yaşama ve kişilik haklarına saldırı gibi fiillere de izin verilmemektedir.
Yorumum bilgilendirme amaçlıdır. Tartışmaya açık bir yorum değildir.
ANSIZIN tarafından 10/27/2012 2:05:16 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bilgi yoksunu, ezberlenmiş basma kalıp sözler sıralayarak yazılmış. Hece ve vezin tutturacağım diye, bölük pörçük, fikri ve fiziki bütünlüğü olmayan bir şey bu, güne gelen. Ne örümcek beyinler varmış ki hala, bir insan soyunun kanını aşağılayabiliyor.
Dam üstüne saksağan vur beline kazmayı.
Not: Edebiyat defteri seçki kurulu eğilimi..? Emeğe saygı (!)
Siz şiiri gerçekten anlamamışsınız. Yazık. Orda kimi aşağıladığım aşikar. Benim kkadar cesur olabilseydiniz, ben burda basbas bağırıyorum, okulda dönen dolapları, ama sizin gibi insanlar hala idelojik tavır içindesiniz. Örümcek beyinli olmak dahilik işidir; onun yaptığı örümceği dahi yapamıyor insan. Sizin gibi insanların beyni yağ bağlamış. Benim gördüklerimi görseydiniz, siz daha ağırını yazardınız. Sahtekarlık yapan türkü kürdü, lazı aşağılarım arkadaş. Ağzımı kapayacak eli dal gibi kırarım.
'Cidden PKK sizden daha ehven-i şerdir Ülkede dürüst olan bir ehsân-ı beşerdir
Çalışmazsa talebe, gelişmez bilim, teknik On bir neferi yere seriyor bak bir tetik
Çare mi naaşını gördüğünde zırlamak'
Maksadını aşmış bence şiir.Bir halkı bu şekilde aşağılamak ve bir terör örgütünü iyi insanlar topluluğu olarak gösterip nefer dediğiniz şehitlerimizin cenazelerinde ''zırlamak'' ta olan beni ziyadesiyle üzmüştür.Bir eğitimci olarak çalışmadan sınıf geçmek isteyen öğrenci ve velilerine olan kızgınlığınıza hak veriyorum ancak Almanya'dan Türk halkına yapılmış bu ağır ithamlara üzüldüğümü belirtmek istedim sadece.
Bakın beyefendi, şiirinize yapılan eleştirilere cevaben yazdıklarınız ve şiirin altına düştüğünüz notta kullandığınız ''aptallar'' kelimesi bir şairin eleştiriye ne kadar açık ve ne kadar edepli olması gerektiği savının açık örneğidir. Ben şiiriniz hakkında düşüncemi beyan ettim.Şiirde genelleme olduğunu düşündüğüm için.Siz her Türk' ü aynı kefeye koyarak yanıtladınız.Benim vergi vermediğimi ve adam gibi adam olmadığımı bilemezsiniz. Üstelik bu şiirden sonraki iki şiiriniz de sizi burada eleştirenler için yazılmış şiirler.E bu eleştirenler içinde ben de olduğumdan dolayı üstüme alınmakta haklı olarak bir kez daha bu saygısızca kurulmuş cümlelerinizi üzülerek okuduğumu belirtmek isterim. Ha bir de belki yeniden bloke edilir bu yorumum da.Olsun...
Dedikleriniz bir nebze doğru fakat başlar nereye yürürse ayaklar oraya yürür. Ermeni ruhu diyerek bir milleti aşağılamakta olmamış.
Yukardaki harita mazide kaldı, oraya şimdiki Türkiye'yi bölerek gösteren Amerikan haritasını koysaydınız. Herkes daha iyi anlardı. Milleti aşağılayarak değil yükselterek bir yerlere varılır. Onu bu duruma getireceksiniz sonra da aşağılayacaksınız, hiç olacak şey değil. Bu Türk milleti asildir ve yüce ruhludur böylesi aşağılanmaları mizah da olsa kaldıramaz.
Sahtekar Türkü, çocuklara hak etmediği notu basan Türkü aşağılarım. Kim olurasa olsun. Allah aşkına biraz da anlatılan konuyu irdeleyin düşünün, Bu adam ne diyor ne anlatıyor. Ülke de neler oluyor bitiyor düşünen yok. varsa da Türklük yoksa da Türklük. Sahtekar Türkü sevmiyorum, sevmiyorum, sevmem. Ulan ortada büyük bir sahtekarlık var, bunu düşünün. Hep aynı terane. Bıktım ya.
SÖYLEYECEK ÇOK SÖZÜM VAR OLDUĞUNU BENDEN İYİ BİLİYORSUN ASLINDA..AMA NE YAZAR ŞİMDİ BURAYA YAZSAM...ZATEN DİYORSUN YAZ ŞİİRDE..SİYASET VE İDEOLOJİ ÖYLE SARMALAMIŞKİ KÖRÜ KÖRÜNE İNATLA VE ISRARLA ADAMA SEN NE SÖYLERSEN SÖYLE O BİLDİĞİ GAZELİ OKUMAYA DEVAM EDİYOR....Anlatırsan doğruyu dokuz köyden kovarlar Kurdu çoban köpeği, sanar bizim davarlar
Tembellik evet... malesef tembel bir nesil yetişiyor... sorgulamayan bir nesil- marka dertli, pop şarkıcı dertli bir nesil...
ne güzel değinmişsiniz toplumsal yaramıza.Eline kitap alıp okumayan bir ebeveynin çocuğu alıp okur mu .... söylediğini değil yaptığını yapar çocuk öncelikle...
hep çevremdekilere bunu öğütlemişimdir... lütfen kızmayın çocuklara ...önce siz yapın ....sizde gözüyle öğrensin hele bir ...sonra dilinizle tasdik edin yaptığınızı diye... ama nafile.... kendisi üç öğün diş fırçalamaz çocuğuna kıza, kendisi bir kez bir kitap alıp okumaz, bırak günlük gazeteyi bile okumaz ondan sonra vay şöyle efendim, vay böyle... olduuu... çocuklar öyle zeki ki aslında... samimi olunanı ve olunmayanı çok iyi çözüyorlar...ve biliyorlar ki fiilen yapmak söylemekten daha doğru ve kesin yargı içeriyor....
Kutlarım değerli eserinizi. bende içimi döktüm bu güzel eser vesilesiyle.Teşekkürler paylaşım için. Saygılarımla.