Bir anlam yüklüyorum ikimize sil baştan Kalbimi gelgitlerin pençesinden kurtarıp Yenilgiyle taçlanan girdiğim her savaştan Yeniden ve yeniden seni ruhuma sarıp Bir anlam yüklüyorum ikimize sil baştan
Derdime deva iken sana olan hasretim Kavuşmayı kim ister sürekli koşmak varken Senle uyanmadığım günleredir nefretim İstemem varlığını bana hayalin yarken Derdime deva iken sana olan hasretim
Seni renksiz şekilsiz çıkarsız seviyorum Beynimde gölgelenen bir tutku deliriyor Seni yine yeniden ıpıssız seviyorum Düşümde düş ötesi gözlerin beliriyor Seni renksiz şekilsiz çıkarsız seviyorum
Neye baksam yine sen körüm artık dünyaya Kulağımda ah o ses lügatimde tek hece Bırakma ne olursun beni çöllerde yaya Artık gündüze dönsün bitsin hüzünlü gece Neye baksam yine sen körüm artık dünyaya
Vuslata ramak kala tükensem dizlerinde Muradımdır bilesin duy artık yar sesimi Tek arzum can vermeden koybolsam gözlerinde Hicranla inleyerek versem son nefesimi Vuslata ramak kala tükensem dizlerinde
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Veda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Veda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bazı şiirler vardır başarılı mı, başarısız mı olduğunu bilemezsiniz. Bunun sebebi de, tekniğin iyi olmasına rağmen ve bunu bilmenize rağmen şairin iç dünyasını bilememenizden kaynaklanır. Şiirin anlamı şairin karnında saklıdır deyişi burada devreye girer. Biz bunu bilemeyiz. Eğer şair bu şiiri bir iç çelişkiyi (kendi iç çelişkisi demiyorum, gözlemlediği bir iç çelişki de olabilir) yazdıysa başarılı bir şiirdir. Yok, şiirin içindeki çelişkiler şiirin kahramanının çelişkilerinden kaynaklanmıyor da ölçü, kafiye, vs. nedenlerden kaynaklanıyorsa başarısız bir şiirdir. Ne demek istediğimi açayım. ''Senle uyanmadığım günleredir nefretim'' Bu mısranın hemen üstündeki mısra; ''Kavuşmayı kim ister, sürekli koşmak varken'' diyor. Bu bir çelişki. HAYALİNLE UYANMADIĞIM GÜNLER veya benzeri bir şey denilip bu çelişki giderilebilirdi. Yine; ''Kavuşmayı kim ister...'' denmiş ama sonra da; ''Bırakma ne olursun çöllerde beni yaya'' denmiş. Yetmemiş, sevgilinin dizlerinde tükenilmek istenmiş. Oysa, kavuşmak istenilmiyordu. Sayın Canbolat'ın şiirlerini seviyorum. Kasap sevdiği deriyi yerden yere vururmuş misali algılayacaktır bu eleştiriyi. Bundan eminim. Eğer şiirin süjesinin iç çelişkilerinin vurgulandığını hissettirebileydi bir şekilde, o zaman hiç tereddütsüz çok güzel bir şiir diyebilirdim. Eğer böyle olsaydı belki günün şiiri de olabilecek kadar başarılı aslında. Saygı ve selamlarımla.
Eğer şair bu şiiri bir iç çelişkiyi (kendi iç çelişkisi demiyorum, gözlemlediği bir iç çelişki de olabilir) yazdıysa başarılı bir şiirdir. Yok, şiirin içindeki çelişkiler şiirin kahramanının çelişkilerinden kaynaklanmıyor da ölçü, kafiye, vs. nedenlerden kaynaklanıyorsa başarısız bir şiirdir.
Ne demek istediğimi açayım.
''Senle uyanmadığım günleredir nefretim'' Bu mısranın hemen üstündeki mısra; ''Kavuşmayı kim ister, sürekli koşmak varken'' diyor. Bu bir çelişki. HAYALİNLE UYANMADIĞIM GÜNLER veya benzeri bir şey denilip bu çelişki giderilebilirdi.
Yine; ''Kavuşmayı kim ister...'' denmiş ama sonra da; ''Bırakma ne olursun çöllerde beni yaya'' denmiş. Yetmemiş, sevgilinin dizlerinde tükenilmek istenmiş. Oysa, kavuşmak istenilmiyordu.
Sayın Canbolat'ın şiirlerini seviyorum. Kasap sevdiği deriyi yerden yere vururmuş misali algılayacaktır bu eleştiriyi. Bundan eminim.
Eğer şiirin süjesinin iç çelişkilerinin vurgulandığını hissettirebileydi bir şekilde, o zaman hiç tereddütsüz çok güzel bir şiir diyebilirdim. Eğer böyle olsaydı belki günün şiiri de olabilecek kadar başarılı aslında.
Saygı ve selamlarımla.