(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kal’a-yi Sultani 1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kal’a-yi Sultani 1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey Türk Milleti! Gidin görün Kal’a-yi Sultani'yeyi de belki ruhunuza biraz memleket sevdası düşer.
Görün; Yahya Çavuşun makamını Görün; 63 kişiyle bir günde 3000 gavuru nasıl telef ettiğini Görün; Seyit Onbaşının tek başına kaldırdığı 227 okkalık mermiyi Görün; 11 metre kalınlığında duvarın içine saplanmış top mermilerini! Görün, o sessiz coğrafyada toprağın hala kan koktuğunu! Görün; dedelerinizin yattığı kutsal mekanları Duyun; sabah, öğle akşam O Cengaverlerin ne yiyip ne içtiğini! Görün; görünn
Hacca gidemiyorsanız, oralara gidin Gidin; Vallahi Cenab-ı Hakk Hacca gitmiş kadar sevap yazacaktır size. Allah aşkına! :((
Bir çift lacivert göz delip geçti, yokolmaya yüz tutmuş bir ulusun, özgürlüğüne göz koymuş, kuytu köşelerde sipere duran, sinsi dost yüzlü , KAHPE SİPERLERİ deldi geçti.
Bir çift lacivert göz deldi geçti, boğazın kızıla boyanan şehadet kokulu, boğazlarını, şimşek bakışlarıyla deldi geçti...
Bugün aynı lacivert gözler, gökyüzündeki, maviliklerde, her yıldız kayışında, her ay yıldızlı tabut toprağa selam edişinde, aynı vatan aşkı, mayın döşenmiş serseri beklentilerde... Bir çift lacivert göz, ulusunun yüce yüreğini deldi geçti...
Büyük bir edebi birikim yazım yeteneği kültürel doku tarih bilgisnin harmanlandığı şık bir eser çıkmış ortaya. DİYECEK TEK BİR KELİME BULAMIYORUM. Bükemeyeceğin eli sıkacaksın derler ya...
her ne kadar edebi kültürel ve tarihsel birikimimiz istenilen ölçülerde değilse de yarından umutluyuz inşaallah gönlümüzü şevklendiren ve dahasını yazmaya iteleyen güzel yorumunuz için teşekkür ederim..
Kal’a-yi Sultani-Çanakkale ruhuydu bir milleti ayakta tutan, bu ruhtu olmazı olduran. Bir asır dolmamış henüz bedenlerimiz buradayken, ruhumuz nerelere hicret etmiş. Toparlanmalı tekrardan tek vucut olmalı ki rahat etsin Bedr'in aslanları. Bu topraklar için toprağa düşmüş askere minnetle, şükranla, dualarla. Saygımla.
Bir şiirle dünyayı gezdiren,ecdadı anımsatan,birlik beraberlik ve kardeşliği hatırlatan dizeler yumağı için minnet ve şükranlarımı sunarım üstadıma... Yüreğinin sesi hiç durmasın.. Sağlıklı kal, şiirle kal..
Gidin görün Kal’a-yi Sultani'yeyi de belki ruhunuza biraz memleket sevdası düşer.
Görün; Yahya Çavuşun makamını
Görün; 63 kişiyle bir günde 3000 gavuru nasıl telef ettiğini
Görün; Seyit Onbaşının tek başına kaldırdığı 227 okkalık mermiyi
Görün; 11 metre kalınlığında duvarın içine saplanmış top mermilerini!
Görün, o sessiz coğrafyada toprağın hala kan koktuğunu!
Görün; dedelerinizin yattığı kutsal mekanları
Duyun; sabah, öğle akşam O Cengaverlerin ne yiyip ne içtiğini!
Görün; görünn
Hacca gidemiyorsanız, oralara gidin
Gidin; Vallahi Cenab-ı Hakk Hacca gitmiş kadar sevap yazacaktır size.
Allah aşkına!
:((