Esti yine sam yeli salladı çınarı kökünden Koca çınar dirense de yorgun düşmüştü yükünden Bugün bir başkalık var havada eser yok dünkünden –Bozkırın Tezenesi’ni Yaratan yanına aldı –“Gönül dağı” ıpıssız; “Acem kızı” kimsesiz kaldı.
Alışıktı yar kapısını seher vakti çalmaya Ömür verirdi mühür gözü görse; değil kalmaya… Vade tamam olmuş ki Azrail gelmiş can almaya –Bozkırın Tezenesi’ni Yaratan yanına aldı –“Gönül dağı” ıpıssız; “Acem kızı” kimsesiz kaldı.
Sevdalısının “Dane dane benleri var yüzünde” Ay dost! Diye seslendi, dostluk taşıdı hep özünde “Cananına kıyanlar” kul bile değildi gözünde –Bozkırın Tezenesi’ni Yaratan yanına aldı –“Gönül dağı” ıpıssız; “Acem kızı” kimsesiz kaldı.
Onunla dile geldi bozlakları Anadolu’nun Aranılan tek adresi olmuştu türkü yolunun Hakkı çok üstümüzde gönüldostu, Allah kulunun –Bozkırın Tezenesi’ni Yaratan yanına aldı –“Gönül dağı” ıpıssız; “Acem kızı” kimsesiz kaldı.
Kıskanırdı Leyla’sını “karıncadan, esen yelden” Dünyayı verseniz değersizdi zülüfteki telden Halil, “Her canlı tadacak ölümü” ne gelir elden –Bozkırın Tezenesi’ni Yaratan yanına aldı –“Gönül dağı” ıpıssız; “Acem kızı” kimsesiz kaldı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Gönül dağı ıssız, Acem kızı kimsesiz... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Gönül dağı ıssız, Acem kızı kimsesiz... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anadolu ozanlarının belkide sonuncularından biriydi.
vefa dolu güzel bir manzum şiir okudum.
tebrikler dost.