Sus muezzin sus artık, seni duyan yok işte Bülbül gibi şakıma; gülzârda gül kalmamış Gamla feryâd etsen de her sabah saat beşte Allah deyip secdeye gidecek kul kalmamış
Bazen üzülüyorum, bazen gamlanıyorum Yarattığın dünyada garibsin yüce Rabbim Kıymetin bilinmiyor, ben buna yanıyorum Her ezanda duruyor acıdan yorgun kalbim
Ey muezzin sus artık, gizli yaramı deşme Ezanı okudukça, kuduz köpekler havlar Susarlar diye de hiç, hayâl peşine düşme Sokakta onlar sussa, pis kediler miyavlar
Seni çok seviyorum, gözyaşlarım itiraf İyi ki varsın Rabbim, iyi ki yanımdasın İmansız beşer boşluk, hâli âlemde Araf İyi ki varsın Rabbim, iyi ki canımdasın
Ötme ey bülbül ötme, kederim bana yeter Bu din garip gelmiş ve garip gidecek, sus! Her müslüman hânede, şirkin sobası tüter İster ağla, istersen, benim gibi kanlar kus
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL KALMAMIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL KALMAMIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...Soner kardeşim biz de kullandığın dilin kastınızı aştığını görmelisiniz. elbette sizin muhterem bir genç kardeşim olduğunuzdan zerrece şüphem yok. ama örneğin "Allah deyip secdeye gidecek kul kalmamış" bu mısra da olduğu gibi kast aşılmış. Allah'a hamdolsun baya bir nice sadık ve kamil müslümanlar var. ama elbette ezici bir çoğunluğun hem namaz kıldığı hemde yaptıklarına bakanın akıl sır erdiremediği bir durum da yok değil.
...kimse hemen hoppala demesin bir örnek vereyim. işte dava adamı olduğunu iddia eden tesettürü savunan kız ve erkek gençlik. islami duyarlılığı öncelikli olmayan diğer kız ve erkekten (flört yönünden) hemen hemen hiç bir farkı yok. acı değil mi? beyler ama bir gerçek.
...kardeş şiirinizi yinede tekrar bir gözden geçiriniz. örneğin yine "Gümüş kalpler" hanımın sözüne bir kulak veriniz. ne diyor? "Dinimiz garip değildir.her evde Rabbimize şirk yoktur üstadım siz gerçek mümin kardeşlerimizle oturup bir Rehli aşk muhabbetine katılın derim...Gümüş kalpler"
...kıymetli genç kardeşim Hacettepe gibi bir Ünüverstede Türk Dili eğitimi görmeniz beni çok mutlu etti. tez elden başarılar dilerim.
...bu fakir tereciye asla tere satmaz. haddini ve hukukunu ve de cürmünü iyi bilir.
...bizim subjektif olarak düşünce serdettiğimize kanaat getirmenize hiçbir anlam veremedim. gen olmanız ve flört örneğini vermem muhtemelen sizi yaralamış.
...ama bu bir realite. bundan alınmanıza hiç gerek yok. bizlerde bu yaşta dahi nefsin elinden illallah diyoruz.
Soner hoca ilahiyat mezunudur örnek verdiğiniz gümüş kalplerde sanırım yorumunu silmiş kendisinede dediğim gibi şiir okurken tüm duygularımızı subjektif bir biçimde devreye sokabilıriz ama şiir yorumlarken yada şaire öğüt verirken objektif olmalıyız bu arada ben deniz Hacettepe Türk Dil ve Edebiyatı lisans öğrencisiyim hocalarımızın tamamı yukarıda size verdiğim tavsiyeyi bize vermiştir yorum yaparken düşünmenizi, araştırmanızı tavsiye ederim SAYGILARIMLA...
Ülke halkının durumunu ne güzel özetlemiş şiir. Merhum Akif'e bir konferans ta sorarlar :Bu ülke ne zaman düzelir diye? Cevaben der ki: Cuma namazına gelen cemaat sabah namazına gelmeye başladığında.
Sevgili Soner nasıl da güzel anlatmışsın İlahiyat mezunu olduğunu sanırım seni takip edenler bilmiyor bilmiyor ki bu tarz yorumlar yapıp bir avuç insanla yapılan sohbetlere seni davet etmekte keşke olaya farklı bir açıdan bakabilselerdi anladığım kadarı ile bir hadisi sen şiirinde kullanmışsın ama dini farklı şeylerden ibaret görenler ne yazı ki hadislerden uzaklar :((( Beğeni ile okudum ve yerden göğe kadar hak verdim sana Rahmetli dedemin bir cümlesi aklıma geldi bir zaman gelecek camilere kilit vurulacak derdi sanırım o da olacak bu gidişle