Okuduğunuz şiir 16.9.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
S / ÂYE
ŞİMDİ BULAMIYORUM
Bu akşam sokak sokak, gamla dolaşıyorum Her adımda bir hüzün, bir keder yaşıyorum Bu büyük gurbetime , gerçekten şaşıyorum Dünkü dingin kendimi, ruhen bulamıyorum
Yalnızım yapayalnız, göbeğinde bu şehrin Kurbanı olmuş tarih, zamanla koca dehrin Gamı bitmez Sakarya gibi dertli bir nehrin Dünkü iman bendimi, şimdi bulamıyorum
Nefesim kesiliyor, daralıyorum, rüzgâr! Mazinin kokusunu getir bari bir miktar İçimdeki hüsrana, dışımda gülenler var Dünkü gül efendimi, şimdi bulamıyorum
Her şey bana yabancı, bakışlar basiretsiz Suretler güzel fakat; ruh şirret ve siretsiz Yosmalar ve asmalar, erkeklere ücretsiz Dünkü haram İrem’i, şimdi bulamıyorum
Sodom ve Gomaradır bu şehrin atmosferi Küfrün tozu, külleri kaplıyor dört bir yeri Soner’i almak için, Lut hemen gelsin geri Dünkü nurdan âlemi, şimdi bulamıyorum
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞİMDİ BULAMIYORUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞİMDİ BULAMIYORUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok şaşırdım güne düşen şiir ilk kez farklı biri üstüne üstlük sevdiğim bir kardeşim şöyle bir baktım yorumlara maşallah bu şiirde her kes bilir kişi kesilivermiş oysa zamanında neleri gördük güne gelen herkesin alkışladığı ben anlamam heceden rediften ayaktan bacaktan ama benim için şiirin anlamı neyi anlattı ve bunda ne kadar başarılı olduğudur anlatım mükemmel akıcılıkta harika ve yıllarını seslendirmelere veren biri olarak seslendirmede harika ötesi dilerim sende burada bir yer edinirsin bundan önce bir çok şiirinin hakkıydı güne düşmek inşallah bir başlangıç olmuştur ben beğendim hemde çok
Güne düşmesine rağmen şiirde çok zorlama mısralar var..ve ilk dörtlük başta olmak üzere çok klasik kafiyler kullanılmış..Şahsi fikrimdir..saygılarımı sunuyorum..
Özellikle günümüzün ihtiyacı olan böylesine anlamlı bir şiiri yazan kalemi, onu seçkiye layık görüp günün şiiri olarak kabul eden kurulu saygıyla tebrik ediyorum. Allah razı olsun.
Bu akşam sokak sokak, gamla dolaşıyorum Her adımda bir hüzün, bir keder yaşıyorum Bu büyük gurbetime , gerçekten şaşıyorum Dünkü kendimi ruhen, fikren bulamıyorum
Yalnızım yapayalnız, göbeğinde bu şehrin Kurbanı olmuş tarih, zamanla koca dehrin Gamı bitmez Sakarya gibi dertli bir nehrin Dünkü iman bendimi, şimdi bulamıyorum
Nefesim kesiliyor, daralıyorum, rüzgâr! Mazinin kokusunu getir bari bir miktar İçimdeki hüsrana, dışımda gülenler var Dünkü gül efendimi, şimdi bulamıyorum
cok begndim ben , icinde kendimi buldum degerli kalemi kutluyorum gönül sesiniz hic susmasin selamlrimla
Şiirin güne düşecek kalitede olduğunu düşünmüyorum..
Özellikle ayaklardaki tutarsızlık, her dörtlük sonuna mutlaka "Dünkü" ekleme zorunluluğundan kaynaklanan zorlama ve gereksiz virgül kullanımı gözü yoruyor..
Şahsi fikrimdir.. Şairine ve şiirine tek kelime edemem ama "Günün Şiiri" olarak seçen kurulun bence biraz şiir bilgisine ihtiyacı var..
"Mutlu haldeki insan tabii ki bu şiirden bir şey hissetmez" demişsiniz.. Ne de iyi etmişsiniz.. Zira, şiirinize yazdığım yorumu Havai'de Martini'mi yudumlarken ve okyanusun güzelliğini seyrederken yazmıştım.. Haklısınız, çok mutluyum, başka bir işim yok ve sizin şiirinizi okuyup değer vererek yorumluyorum.. Eleştirinin geliştirici olduğunu söylemişsiniz ya hani.. Şu ön yargılı cümleniz onu çürütüyor, bilesiniz.. Verdiğiniz teknik bilgiler için ( ki hatalıdır verdiğiniz bilgiler ) teşekkür ediyor, yorumumdan sonra değiştirdiğiniz kısımların yorumumu ( nispeten ) anlamsız kıldığını hatırlatıyor, daha fazla vakit kaybetmemek adına cevap vermeme hakkımı kullanıp ayrılıyorum sayfanızdan.
İlk önce yorumunuza ve düşüncenize teşlekkür ederim. Bazen basit bir cümle bir an gelir değer kazanır. Mutlu haldeki bir insan tabii ki bu şiirden bir şey hissetmez. Yazarken -gerçeği söylemek gerekirse- zorlanmadım. İlk kıta şiire giriş için bir hazırlıklık. Oradda çok iddalı bir söz yok. Anlam aşikar. Duraklarda kafiye pek aranmaz. bundan dolayı kaleme geldiği gibi yazdım.
Virgülü de duraklar için kullanıyorum. Yazarken heceyi saymak bakımnından yardımcı oluyor. Normalde noktalama açısından konmaması lazım. Bu noktada haklısınız. Bir alışkanlık olmuş bende.
Afet ablama ayak kafiyeleri konusunda katılmakla birlikte , her hece şiirinde mutlaka ayak olması gerektiği konusunda kesin ve net bir kural olmadığı kabullenilmiş gerçeğinden yola çıkarak ve şairinde bu düşünceyle hareketle yazmış olduğunu düşündüm.
Elbette, mısraların gelişi ve redif uyumlarının kafiyemsi bir yapıyla sunulmuş olması okuru da bu yönde haklı olarak bir beklenti içine sokmakta... Tamamen redifsiz olsa idi okurda böylesi bir beklenti içinde olmazı, sesin kullanılması bence kafiyeyide bir anlamda gizli bir şekilde kullanıma zorlamalıydı diye... düşündüm... haa tamamen ne ses, ne kafiye elbette kabul edilebilir ama.... redifli kafiyesizlik sanki eksik kafiye bilgisi varmış gibi bir intiba uyandırıyor.Ama sonuçta dediğimiz gibi ayak kullanmak zorunlu olmadığı için bunu hata olarak görmek de yanlış olur.
Günün şiirini ve şairini kutluyorum.En içten sevgi ve saygılarımla.
Her iki nadide insana fikir ve yorumları için teşekkür ediyorum. Şahsen ayakta kafiye aramadım. Aşağıdakilerde böyle bir uyum var. Anlamı ön plana aldığım için, böyle oldu. Yazarken de farkında da değildim. AYaklarda bir kafinenin oluştuğu. Genel olarak, ayaklarda kafiye aranmıyor. Yapmak daha güzeldir bence. Şiirin iç ahengine kuvvet verir.
sevgili Şükran, ayaklı şiirlerde ilk dörtlükte ayak haricinde kafiyelerin serbest olduğu görülmüştür, ancak ayak kafiyesi nasıl başlıyorsa devamı aynı şekilde gelmelidir. aransa hece şiirinin kuralları arasında bulunabilir bu bilgi.yerleşmiş kuralları şair istediği gibi değiştiremez diye düşünüyorum.
birinci dörtlükteki hataya rağmen güne düşmesine şaşırdım. Bence o bir hata. Ben bile usta olmamama rağmen bu hatayı görüyorum sanırım gözden kaçırmış seçki kurulu yoksa o kadar ince eleyip sık dokuyan, ufacık hatada böcek bile vermeyen kurul bu şiiri güne düşürmezdi. Güzel bir şiir tebrik ederim ama günlük değil bence. Kusura bakmayın. Bilirsiniz düşündüğümü açıkça yazarım.
ben bu şiirlerimi eleştirilsin diye burada yazıyorum. Ki duraklarda kafiyeli yazdığımın fsarkında değilim. Ama onu da düzelttim. Ayrıca o hata da değil di. Yorumunuza teşekkürler
Yorum ve düşüncelerinize teşekkür ederim hocam. Durak yerini kafiyeli yazdığı siz söyleyince farkettim. Yine de uytaruınızı dikkate alıp birinci kıtayı geçici olarak da olsa düzelttim.
TEBRİK EDİYORUM YAZDIRAN YÜREĞİNİZİ, DUYGULARINIZI, NEFESİNİZE SAĞLIK,BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN .SAYGIMLA.