(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEZEK OLUR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEZEK OLUR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Devletin birinci görevi; ülkesini korumak, halkını huzur ve barış içinde yaşatarak mutlu etmektir. Uluslar arası düzeyde, onurlu bir şekilde yerini almaktır.
Devlet gücünü; kendi kaynaklarından ve halktan alır. Halk olmasa devlette olmaz.. Görevi halka hizmettir.. Sosyal ve ekonomik açıdan güçlü olmaya bakar. Bilime ve sanata önem verir. Hakları gözetir, özgürlükleri korur ve devlet yaşamak ve yaşatmak için vardır.. o yüzden tabii ki devletten bekleyecek halk.. Maaşımı ben almadan daha devlet vergi olarak kesiyor şair tabiiki eğitim hakkımı sağlık hakkımı yaşama hakkımı devletten isteyeceğim.. Sağ veya sol ideolojilerinde temelinde insan olmalıdır insanın insan gibi yaşama hakkı.. bunun bilincinde olan zaten herşeyi çok daha net görür kimden neyi isteyeceğini bilir..Suçlamalar kimseyi biryere götürmez çözüm gereklidir.. işte bu konuda haklısınız.. eseriniz yine edebiyat yönünden mükemmel kutluyorum ..Ama temaya çok katıldığımı söyleyemiyeceğim her daim saygımla..
Yıllarca bu ülkeye gelir giderim. Her meslek gurubundan insanlarla tanıştım. Tek duyduğum şey, her şey de devlet suçlu. Devlet şöyle devlet böyle. kendini eleştiren bir vatandaş görmedim. 11 Yıl almanyada yaşadım, bu kadar da devleti suçlayan insan görmedim. mesela devlet bir şey ortaya koyduğunda, uygulamamak için direniyoruz. Çünkü siyasi tarafgirlik işin içine giriyor. Adamın evini sel basıyor, nerde devlet. Bu kadar da olmaz diyorum. Ağlamayı sızlanmayı bırakıp, herkes yerden bir çöp alsa ülke cennete döner. Yerden çöpü de devlet mi alacak. Anlatmak istediğim buydu. Aslında şiirin mesajı belli.
dili ağır olmasına rağmen harika demekten kendimi alamadım. İlk beyit sizden yardım dileniyor.
Millet kötü hâlini, ülkeyi değiştirmez Çünkü kendini asla ve asla eleştirmez..............Ben ce şiirdeki insicam açısından. Millet kötü halini ve ülkesini değiştirmez çok anlamsız kalıyor. sevgi ve selam.Elinize sağlık.Evet manayı bütünledi okurken eziyetti okura deminki dize. elinize sağlık.
yeğinadnan tarafından 9/12/2012 10:28:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yorumunuza çok teşekkür ederim ağbim. İlk mısrada insan düzelirse ülke düzelir demek istedim. Şiir tekniği açısından arada bir anlam kopukluğu var gibi. Ve kelimesi bunu giderebilirdi; fakat ben direk halden ülkeye geçmeyi düşündüm. Veya son kısım eleştiremez / değiştiremez şeklinde de olabilirdi. Ksin bir hüküm koymak için ilk mısaryı öyle yazdım ağbim. Önerinizi alabilirim ve böylece şiire katkınız olur.