İNADINA LAİKLİK, İNADINA ATATÜRK!İçten dıştan düşmanlar asırlardır bekledi Atasını unuta, yapa büyük hatâ Türk Oyunlarına hergün yenisini ekledi İstiyordu uyuya, çalışmaya, yata Türk Haçlı seferlerinin hâlâ tarihte izi Almak için sıraya girdiler dizi dizi Şimdi de içten içe yıkmak isterler bizi Derler ki "parçalana, bölüne ve bata Türk" "Kaç kez savaştık ama galebe çalamadık O cennet toprakların içine dalamadık Ne yaptık ne ettiysek bir taşın alamadık Bâri parselleye de parasıyla sata Türk" Şimdi ben de derim ki feryâdımı duyana "Milletim artık gaflet uykusundan uyana Bölmek isteyenlere, yüz yıllardan bu yana Birliğini göstere, kaşlarını çata Türk" Ülkemin toprağına, taşına göz koyanın Dışardan destek alıp içten içe soyanın Öksüz ve yetimlerin hakkı ile doyanın Göğsünün sol yanına hançer ola bata Türk Uyana şu uykudan, gençler aça gözünü Tekrar bula peyderpey yitirdiği özünü İzini takip ede, tuta Ata sözünü Yine eskisi gibi şanına şan kata Türk Türklüğü unutturmak isteyenlere karşı Yürekte Vatan aşkı, dilde İstiklâl marşı Birlikte haykıralım ve titretelim arşı İnadına laiklik, inadına Atatürk! Ulusumuzun 30 Ağustos zafer bayramı kutlu olsun. . |
son derece doğru tespitler. fakat kimileri derin düşünceden yoksun.
türk'ü ve türklüğü ırk ismine indirgeyip ırçılık derdinde, düşünmezler mi ki ilk binli yıllardan itibaren türklük islamın bayraktarı, kalkanı, kılıcı, kalemi....türk deyince akla mülümanlık ve islam gelmede...
kolay değil elbet biz batı düünyasıyla sınırız, ısırılırsak biz ısırılırız, öldürülsek biz öldürülürüz, kuşatılılırsak biz kuşatılırız...
çünkü 1000 yıldır kalbiyiz islamın kalb sağlam oldukça diğer uzuvlar ağacın dalları gibi kesilse de yeniden yeşerir kırılsa da yeniden filizlenir..fakat kalp başka... bambaşka...
bizim türklük dedin mi ne bir ırkı anlarız ne bir aşiretler birliğini... bizler türk dedin mi islamın sınır boylarındaki dili, ırkı farklı ama topyekün kalbi imanla parıldıyan bir milletler topluğununun mücahitlerini, alperenlerini anlarız...
bizler kimi selçuk beyden ilham alırız kimi osman beyden ve selçuk'a osman'a yol gösteren öğüt veren bilgelerden..
şiirinizi okyunca aklıma geldi daha önce hiç düşünmememiştim...
1600-1700 li yıllarda portekiz ispanya ve sair devletler okyanuslara açılırken...
okyanuslarla koyun koyuna yaşayan müslüman devletler beyler paşalar halklar milletler ne yapıyordu...
biz de bir insan milletiyiz. elimizin her yere ulaşmazı elbette düşünülemez...
romanın karşısında bizdik moğalun karşısında biz
ruslar'ın karşısında biz varız, avrupa'nın karşısında biz...
hindin karşısında yine biz, çin'in karşısında yine biz..
kimi kazağız, kimi özbek, kimi tatarız, kimi oğuz, kimi çerkez biziz, kimi kürt biziz, çuvaş biziz kimi,
biz islama gönül vermiş her ırka biriz.
sırf isme bakıp bizi çekemeyenler düşünmezler mi eğer türk'ün gönlü derya gibi olmasaydı elbette bu isim dünya tarihinde türk değil başka bir isim olacaktı...nedir bu çekememezlik, nedir bu kadir kıymet bilmemezlik...
bizim derdimiz sadece tarihin ve topyekün atalarımızın bize bıraktığı emanete sahip çıkabilmek... bu uğurda başımıza gelen hiç bir belaya eyvallah demeyen bir türküz o kadar...
bu birliği bozmak isteyenlerin oyununu ancak hakiki türklüğe el birlik sahip çıkarak bozabiliriz...
bizim ismimizi karalamak isteyenelerle bizim ismimizin üstünden ırkçılık ulusalcılık yapmayan isteyip rusun çinin avrupanın hindin ingilizin kanada'nın kimi bilmem yamyam ne bela'nın türk ismini çizmek istemesinin tek sebebi dirayetimiz, idrakimiz, ileri görüşlülüğümüz, nefsperestlikten ziyade yürek ve gönül perestliğimiz..
biz mecburuz laikliğe çünkü biz kültürlerin iç içine geçtiği, türlü kandan ve ırktan dinden ve inanıştan insanların bir arada yaşadığı coğrafyalarda hüküm sürdük...
balkanlarda hala yunan bulgar makedon sırp hırvat vb isimler varsa ve hala ayasofya ayakta duruyorsa bu Allah'ın bize lütfettiği insanlığımızdandır.
elbette kimi zaman kalp de hasta olabilir arada bir tekleyebilir...
Allah aşkına böyle bir durumda sırtından vurmak mı gerekir insanı...
biz genel olarak sünniyiz...öyle gördük atalarımızdan ve atalarından islamı başka bir yorumla öğrenenen alevilerin türlü kolları ve meşrepleri bu coğrafyalarda yaşayabiliyorsa bu bizim Allah'ın bize lutfettiği insanlığımızdan..bu bizim türklüğü ırktan inanıştan öte kültürleri sentezleyen, her kültürün iyi güzel yanını cem edip camileyen bir ufuk genişliğimizden....
bir zaman selçuktu önderimiz bir zaman osman şimdi de atatürk...
selçuk 300-400 yıl osman 600-700 yıl kalplerimize ferahlık verdiyse daha üzerinden 100 yıl geçmeden atatürk'ü bize farklı tanıtanacağı veya yorumlatacağını düşünüp atatürk üzerinden bile birliğimize dirliğimize fitne fesad sokmak isteyenler bilsin ki... biz selçuk'u ve osman'ı nasıl hala kalbimizde yaşatıyorsak atatürk'ü de öyle yaşatırız...
ve şunu unutmayalım ki sebepler aleminden türk kaybolursa asyadan adriyetiğe kırım bozkırlarından afrika içlerine kadar bir çok kültür bizle birlikte aynı kabristanın derinliklerinde dünyanın sonu gelmiş gibi uğuldar dünyanın geri kalanını birey birey her insanının gönlünü huzursuz eder.
dünyadan huzur kalkar.
selam ve saygılarımla üstadım
bu düşüncelerle en kalbi selamlarımı sunar
kalemini acizane olarak tebrik ederim.