MEYRA
karanlık bir gece
fırtına öncesi sessizliğinde mayın tarlaları henüz 14ünde meyra annesinin eteğine yapışmış nedenini bilmediği korkularından kaçıyor gökyüzünün her aydınlanışıyla,yüreği yerinden çıkıyor sanki,, aydınlığın ardından gelen devasa ses ,patlatıyor küçük kulaklarının zarını,, korkuyorumm! diyor anacığına............ sussssssssss diyor kadın,çekiyor meyrayı yamacına, zeytin gözleri parlıyoranacığının gözlerinde her adım birazdaha yaklaştırıyor umuda,, bir yanı halepte kalmış,, zalimlere yem olan ,biricik babasında, soru sormuyordu artık,, sadece yürüyordu,minik adımlarıyla annesinn ardında,,, işte dedin kadın,,geldik,,,,,,,, meyra hüzünle gülümsedi anacığına,,, telleri gördü meyra,dikenliydi,nasıl geçeceklerdi? ama ardı umuttu,bulunurdu bir yolu,, kadın kavradı telleri,umursamadan kollarından sızan kanlara,, meyracığı geçirse ,gelecekti gerisi,, ___________________________________________________ ortalık aydınlandı............ zalimler pusudaydı................ bakmadan hiç yaşına,,,,,,,,,, meyrayı kurşunladı,,,,,,,,,,,, oysaki ,umuda adım atmıştı meyra,,, yığılıverdi küçücük bedeni,, kan içinde toprağa,,,,,,,,,,,,, bir meyra,iki meyra,üç meyra kimbilir daha kaç meyra............. bu sadece gerçeğin bir zerresi,okadar çok meyralar oldu ve korkarım olacak,ki buna nerede dur diyecek bu insanlık,düşündükçe öfke kusuyor benliğim,nedir bu masumların günahı,nedir bu zalimlerin istediği,dünya kime kaldı,kime kalacak,,,, bu katliamın bir an önce bitmesi için gelin hep birlikte el açalım mevlaya, rabbim cümlemizin yar ve yardımcısı olsun,,,, saygılarımla................... |
Afganistan...
binlerce protez kol ve bacak......
ağır koku ve korkuların yükseldiği zifiri toprak!
Meyra kimdi
.
.
.
İktidar hırsını senaryolaştırıp sinemaya akıtan Japon sanat'kÂr Akira Krosawa
Ran (Kaos filmi) - finalde şu sahneye yer vermişti.
Kör adamın elindeki buda heykelciği düşer adamın görmeyen gözleri ile japon
müziğinde gongu temsil eden bir ses duyulur ve film biter.
Kullanılan tiradlar öyle etkili ve öyle karmaşık ilerlemektedir ki
bir önceki sahnenin sonraki sahnelerle bağlantısını kuramayacak
anlağın eline bir resim olsun tutuşturmak adına
şunu söylemeniz icabeder
İki oğula karşılaşan eski kral (baba ) toprağa bakıp burası cehennem
küçük oğlu ile karşılaşında da gökyüzüne bakıp
-burası cennet olmalı diyebilmişti.
Meyra ,Meryem yahut Zoe hatta isterse Şevin oradan şuraya bu şiirin gölgesi altında
şunları ilave eder.
-bana bakarken, insanlık trajedisini kör algılarına kurban ederek bakma!
buralarda ondan daha çok ne var...
Duygulara banıp banıp çıkıyor ya gafil halimiz işte öyle olunca yani az sonra
başka söze başka müziğe ve daha daha başka duygulara geçtiğimiz
anlar toplamından şu dersleri çıkarıyorum.
Şairlere düşen vicdanları harekete geçirecek sözleri dil hurçlarından
indirip gönül burçlarına ve aşk gönderine çekebileceği sözler indirmektir semâdan
Eyvallah