(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUKADDERAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUKADDERAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
-kimse- ifadesi kötü bir genelleme olur gibi geldi bana.. akın akın insanlar görmekteyim Allah'a koşan , buna dair içimizde ki en küçük bir emare bile mutluluğun kaynağı değil midir ? iki cihan saadetini de bahşeder üstelik , beklentisizlik(yani Allah'a kullukta) herkesin harcı değildir zannımca , iyilik mevzusunda da ne demişler: iyilik yap denize at, balık bilmezse Hâlık bilir yani böyleydi sanırım , iyice karıştırmadım umarım , esenlikle.
belkide benim yaşadıklarımlarım kimse genellemesi yaptrdı bana. bakınca gerçekten büyük bir genelleme olmuş. fakat güvenler öyle sarsılmış ki koşanların menfaatleri tartışılır olmuş . neyse her koyun kendi bacağından deyip konuyu derinleştirmeden kapıyalım. Allah'a emanet...
sevgili oğlum.zaten müslümanlıktada diğer dinlerdede din nedir iman nedir diye birilerine sorsan tarifini yapamazlar cevap olarak hemen cennet ve cehennemi yapıştırırlar.oysa enson gidilecek duraktır orası.kalu belada Allah HZ.Ademin belinden bütün zürriyeti çıkarıp söz verdirdiği zaman her bir varlık söz verdi ve beline tekrar girdiler.fakat sonra bu dünyadaki sınav için unutturuldu.eğer dinimizin Amentüsüne uyarda şeytana uymadan yaşar ve insanlık görevlerini yerine getirirsen ,veya getirmezsen kıyamet günü ona göre değerlendirileceksin.ya cennet ,ya cehennem olacak son durağın. işte dünyada bunları unutmayıp şeytana uymadan,nefsine hakim olarak yaşarsan müjdeler var diyor ALLAH. Allah o kadar affedicidirki.zerre ağırlığı sevabın olsa gerçek anlamda Allahın rızasını kazanan,dağlar kadar yükün olsa hafifletirim diyor.lütfen dünyadada cennet ve cehennemi unutmayalım. sevgili oğlum. şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
Dünya dediğin bir bakışımızdır bizim; Ceyhun nehri kanlı göz yaşımızdır bizim; Cehennem, boşuna dert çektiğimiz günler, Cennetse gün ettiğimiz günlerdir bizim.
Yaşamanın sırlarını bileydin Ölümün sırlarını da çözerdin; Bugün aklın var, bir şey bildiğin yok: Yarın, akılsız, neyi bileceksin?
düşünüm ki iyilik insanı yaşarken mutlu eden bir kavram. kötülükte tam tersi yıpratan. fakat gözlemledim ki kimse bu dünyada mutlu olmak için ilahi güçlerden faydalanmıyor. her şeyi ikinci hayatlarından alacakları fikriyle yaşıyor. yaşıyor yaşamasına ama yavaş yavaş ikinci hayatları gerçekliğini kaybetip masallaşıyor. belkide şimdi daha karışık oldu ama bunlar kişisel görüşlerim...
-kimse- ifadesi kötü bir genelleme olur gibi geldi bana.. akın akın insanlar görmekteyim Allah'a koşan , buna dair içimizde ki en küçük bir emare bile mutluluğun kaynağı değil midir ? iki cihan saadetini de bahşeder üstelik , beklentisizlik(yani Allah'a kullukta) herkesin harcı değildir zannımca , iyilik mevzusunda da ne demişler: iyilik yap denize at, balık bilmezse Hâlık bilir yani böyleydi sanırım , iyice karıştırmadım umarım , esenlikle.