BU NE DÜNYA KARDEŞİM...Bu ne dünya kardeşim, Vuran vurana hesapsız, Kıran kırana kitapsız, Gözü değil gönlü kararmış, Herkesi nefret sarmış... Bu ne dünya kardeşim, Alev alev yanıyor ortalık, Kan kokuyor her bir yan, Hangi menfaatler uğruna, Kurban ediliyor insan... Bu ne dünya kardeşim, Ne kadar zorlaştı geçim, Yapamıyormuyuz yoksa seçim, Kardeş kardeşe düşman olmuş, Millet millete kin dolmuş... Bu ne dünya kardeşim, Herkes herkese kıyıyor, Bir çimdik suda boğuyor, Sefalet,riya ve ihanet, Meydanlarda kol geziyor... Bu ne dünya kardeşim, Ananın gözyaşı dinmez, Babanın borcu bitmez, Vaatler yerine gelmez, Sevmiş yerini cehalet kovsanda gitmez... Sevgili Şenay...biraz şarkından alıntı yaptım.Ama keşke sevgiye dair olanını alabilseydim. ÇİMDİK 08.08.2012 |
İktidar ve servet ümmet için dehşetli bir imtihan konusu.. Ve de şehvet tabii.. Din, vatan, millet, ümmetin ali menfaatleri sözkonusu olunca birilerinin gözünde insanlar zavallı karıncalar gibi gözüküyor ve birileri için kolayca gözden çıkartılabiliyor..
İhtiras ve öfke nasıl da gözleri kör ediyor! Gözleriniz var görmez oluyor, kulaklarınız var duymaz oluyorsunuz, kalpleriniz var, artık hissetmiyorsunuz..
"Şöyle olmasaydı böyle olurdu" diyenler, geçmişe dönük yorumlarla aklımızı çelmesin.. Geleceğe dönük vaadlerde bulunanlara sorun bakalım, ellerinde nasıl bir garanti var, o işlerin öyle olacağına dair..
Sahi, Hz. Ömer Halid b. Velid'i niçin azletmişti.. Çünki "zaferi nerdeyse Allah'tan değil de, Halid b. Velid'den bekliyor olacaklardı". Hadi bu olay üzerinde düşünelim biraz..
Sahi siz zaferi kimden bekliyorsunuz?
"Allah (cc) bizi mallarımızla, canlarımızla, sevdiklerimizle, kimi zaman artırarak, kimi zaman eksilterek imtihan edecektir."
Dini yüceltme adına kendilerini yüceltme çabasındaki çevrelere karşı dikkatli olmak gerek.. Birçok kişi ve topluluk, başkalarına ilahlık ve Rablik taslamak için kendi lider, örgüt ve ideolojilerini nasıl da kutsuyorlar, eleştirilmez kılıyorlar.. Kendi programları için "işittik ve iteat ettik" dememizi istiyorlar..
Yahu, Allah'ın dini yeri-göğü, ölümü ve hayatı açıklar da bizim yaşadığımız din karı ile koca arasındaki ihtilafı bile çözmüyor be kardeşim.. Türk - Kürt kardeşliğinden söz edenler kendi aileleri içinde miras kavgalarını, komşuları ile kan davalarını, aile içinde gelin-kaynana kavgasını bitirebilmişler mi sorun bakalım..
Sahi, n'olacak bu memleketin hali!
Selâm ve dua ile
kutladım misli misli,harikaydınız.....
saygılar_______________________