Secde ettirdim nefsime, şeytani gölgeni Kalbime söz geçiremez artık iblis dillerin…
I Tomurcuk güllerin sabahı mısın? Pembesi, alı, beyazı.. Şafağın gözünden dökülen, Biliyor muydun? Ecelin boynumda urgan tablosu Ben küllenirsem ölürsün içimde.. . Neüdüğü belirsiz sözlerinle dibe vuran ruhumu Yerle yeksan edip asfaltları Yedi kat çağ açıp buluşturdular göğsümdeki sancıyla Ateşe verdiğim acıları… Tatlı anılar köyünü yakan o deli dervişti. Deliliği başa bela, aşkı şifaydı, bilmezdi. Ard arda başsağlığı dilleniyor göğsümde Ne akılsızmış başım! Dediğinde aydım. “Unut” telkinlerini ipe dizip kalbine geçiremeyen Zekâsında şüpheli paketler unutulmuş Ara sıra yürüdüğün kaldırım taşıydım. Keyfe kederliğine seçilmiş kurban…
…// Ya da pejmürde ışıtan bir sokak lambası Kırdın ampulü; ellerin dert görmesin ey hayat!... Haklıydın, boşa yanıyordu! //…
II Serseri rüzgârlara takıldı uçurtmamın elleri Ne vakit yükseldiysem göklere Bilen olmadı. Ne de olsa aptallığımdan; Dünyayı karşıma almışlığımdandı. “ah sağanağımda ki aşk” Yürekten yağmamıştı yüreğimin kuytularına Hiç karılmamış meğer sencesin de Öyle olsa verilirdi hesabı Ecel yetmeden kırılan testilerimin Hülasa, boşluk kucaklayan beyhudesin bugünlerde Sağlığına duacı âmin dileyen de yok artık…
III Silmişsin gözlerinden hayalimi, Yokmuşum, olmayacakmışım gibi. Almışsın gerekli dersini, Tutma bari cüzamlı addettiğin ellerimi.. . Beyanından diyorum, yakıtsız kalmış yüreğin, Organik tohumlar ekerken doğaya, Geribildirimsizdi hasatların, karavana! Annenden emdiğin çiğ süte bandın beni Biliyordun karın ağrısından gitmeyeceğini! Bulantılı dönemlerin, geçici sanrılarıydı bu. Adım gibi biliyordum, mutlak doğrulacağını Belki de deniz havasındandı. Düşlerinde martılara ekmek atarsın şahsıma Boğazın ayaklarına sarılıp ağlama şimdi Yosun tutmuş acılarına Umudun bittiği yerdeyiz. Oralarda kalasın…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Deli kızın zekâsı – III şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Deli kızın zekâsı – III şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
merhaba : kaleminize saglık canım cigerim nekadar güzel demişsin ben herzaman uçurtma hayal ederim ebem kuşağı renginde sen hayalimi ne güzel yazmışsın sag olasın canım cigerim sag olasın . iyi bayramlar
Düşlerinde martılara ekmek atarsın şahsıma Boğazın ayaklarına sarılıp ağlama şimdi Yosun tutmuş acılarına Umudun bittiği yerdeyiz. Oralarda kalasın…
İsmiyle içeriğiyle bakir imgeleriyle harika bir gönül sesi. Daha öncelerini okuyamadım sanırım.Ama bu başlı başına değer. Çok beğendim.Candan kutluyorum sitemli duygularin dizelerini. Selam sevgiler.
Ya da pejmürde ışıtan bir sokak lambası Kırdın ampulü; ellerin dert görmesin ey hayat!... Haklıydın, boşa yanıyordu!
şiirin güzelliği bir yana üstteki mısralar başlı başına bir şiire bedel. zor bir çalışma.hayatın insana yüklediği acıların anlatımı derin ve ağır bir şiirde sunulmuş. sevmeyi bilen yürekler acılarına da katlanmayı bilirler ve çile çekildikçe aşkın değeri artar. tebriklerimle.
şimdiye kadar çok kez serisi olan şiirler okudum fakat hiçbiri bu kadar hoşuma gitmemişti..serinin biri etkiler biri etkilemez biri çok iyi biri çok vasat olabiliyor..bu seri bambaşka doğrusu.artarak etkileyen bir içeriği var.tasvirler çok başarılı baş döndüren cinsten..imgelerin derinliklerine girmek istemiyorum keza çıkamayacağımın farkındayım..devamını merakla beklediğimi bilmeniz istiyorum hocam.
Deli kız sevdim, biliyorsun. Bu, 3. şiir bedduaya yakın bir söylem ki seri devam edecekse, ben acaba, demeye başladım şair, haberin olsun. Deli kız okuru da uyduracak kendisine, toz kalkacak sayfalardan, demedi deme :)
Anlatımı çok da felsefeye boğmadan, kıvamında serpiştirmelerle şiire verdiğin derinliği beğeniyle takipteyim usta.
O fırtınalara alışıktır benim bembeyaz sayfalarım.:)) Ohh hele ki okuru da kendime uyduracaksam mübarek gün; cehenneme odunluktan dönüş olmayacak sanırım..
Ama nidem, ne kadar çabalasam da kırıp dökmeye meylediyor kırılmayasıca deli kalem.. deliliği başa belaymış bunun ağzı açıldı ki susturabilene aşk olsun ne diyim..
kaleminize saglık canım cigerim
nekadar güzel demişsin
ben herzaman uçurtma
hayal ederim ebem kuşağı renginde sen hayalimi
ne güzel yazmışsın sag olasın
canım cigerim sag olasın .
iyi bayramlar