KAPANINCA PERDELER
Akıp - geçmiş su gibi...anlamadım hiç! nasıl? ..
Uçup - gitmiş bunca yıl...sona ermekte! Fasıl... Bu çalan ’Saz Semai’.. bitti - bitiyor konser... Tek kalan aklımda O! ..O! tek kalan, velhâsıl... Hiç iz bırakmaz mı? hiç! ..bunca yıldır yaşanan... Bir dolu anılmaz mı? ..olmaz mı hatırlanan? .. Oysa bak ki sadece...göz’ü - ses’i ve ad’ı.. Göz’ü - ses’i ve ad’ı! ..kalan... aklımda kalan! ... Tek O’nun güzelliği...tek O’nun ses’i - yüz’ü.. Tek O’nun adı gibi...cismi...o mavi göz’ü... Arılar boş yere! boş! ..çırpınır - uçuşurlar... Ne ki yanında bal? ..bal değil! ..bal’ın öz’ü! .. Hangi saz taksim yaptı? ..Kanun muydu? Ney miydi? Terennümler nasıldı? ..’tenna’ mıydı? ..’hey’ miydi? .. Daha tadın almadan.. daha O’na kanmadan... Ne de çabuk bitiyor! ..hiç bu olur şey miydi? .. Yarabbim! ..olmadı, bu Dünya murad’a bir yer... Sen bilirsin! sen! ..O’na âşıktır halâ bu ser... O’nun olmak isterim! ..O’nla olmak isterim! .. Konser sona erince...’kapanınca perdeler! ’... 31.03.2005/17.15 Dipnot: Fasıl, bir T.S.M. icra biçimidir... Belli bir Makam’ın içinde kalınarak... 1- O makam’dan bir enstrümantal (saz eseri) olan PEŞREV ile başlar, 2- Sözlü eserler (şarkılar) ile devam eder, 3- Arada bir (veya ikili düet şeklinde) enstrüman ile bir ara taksim icrası olur, 4- Tekrar sözlü eserler ile (şarkılar) devam eder, 5- Ve...bitiş yine bir enstrümantal (saz eseri olan) SAZ SEMAİ’si ile olur. Her ne kadar Konser bir değişik icra biçimi de olsa (sadece dinleyiciye hitaben) ...Fasıl’ın((FASL) da bir dinleti olarak kabûlü halinde şiir bir anlam ifade edecektir! Ve şiirdeki ’bu çalan Saz Semai’ ifadesi anlaşılacağı gibi son’a gelindiğini anlatmaktadır... |