uzaklaştıkça kıyıdan kulaç kulaç derinleşiyor giderek denizde sular sığ koylarda küçük küçük balıklar büyük balıklar derin sularda yaşar balinalar ile dalgalanır okyanuslar...
karadan önce suda başladı hayat evrimleşti canlılar, ilerledi bilim uydu, uçak, tren, otomobil, gemi; bir gerçeği değiştiremedi zaman küçük balıklar hâlâ büyüklerin yemi!
küçüklerin sığdır sığındıkları koyu, yuttukça küçüğü, büyür büyüğün boyu ah, balık hafızalı olmasaydı insanoğlu köpek balıkları iktidarı korur muydu, b/alığa benziyor insanın huyu, suyu soyu!
’işleyen demir ışıldar’ demiş iken atası yattıkça yatası gelir, yuttukça yutası tembellik geri kalmışın en büyük hatası saçı sakalı birbirine karışır, tırnak uzar jilet bile yapamaz, yoktur tırnak makası?!
uygarlık diyorsan, atıl ileri insanoğlu; yürü her gün yeni engin ufuklara doğru, öldürmeyi bırak hemcinsini, neslini koru varlığına kastedenlerin koyma yanına bağışlanmamak yaraşır zulmedenin şanına!
sensin toprağı süren, ekip biçen, türleri ıslah edip, vahşi hayvanları ehlileştiren oku, araştır, daha çok yeni şeyler öğren sığ sulardan çık, kıyıdan uzaklaş bir an evvel büyüğün elinden olmasın, suyunda ecel!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BALIKLAR İLE ALIKLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BALIKLAR İLE ALIKLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrikler üstadım,iğneli dersler vermiş kelamlarınız,bilcümle muhatabıyız satırlarınızın,sadece okuyan değil anlayanlardan olmak dileği ile,daim olun saygılar__________________--
’işleyen demir ışıldar’ demiş iken atası yattıkça yatası gelir, yuttukça yutası tembellik geri kalmışın en büyük hatası saçı sakalı birbirine karışır, tırnak uzar jilet bile yapamaz, yoktur tırnak makası?!
Gerçekleri çok güzel ifade etmişsiniz,tebrikler,selam ve saygılar