Bir baba hindi En tepeye bindi Tepeden indi Ucubeye bindi Ucubeden indi Bavulla uçağa bindi Uçaktan indi Davula bindi ... Davula tokmak Bir indi... pir indi!!! Davul şimdi patlak; Sesi soluğu kesildi! ... Be Allah’ın gulu Öt haydi gulugulu; Kime kabararak Bağırıp çağıracaksın, Gördün mü bak Bir ko(y)du elin oğlu Oturttu dibe kadar!!!
İster doğru ister ters Gözönünde hakikat Lâyıkı veçhile ders!
Ne demişti atalar; ’Sen seni bil sen seni, sen seni bilmez isen kızartırlar enseni!’
’Bilimden gidilmeyen yolun sonu karanlık!’ Düştün gaflet ile dalâlete Kapıldın hıyanete Altından girip Üstünden çıktın Kalmadı birliğin dirliğin Gördün kıyameti bir anlık!
Yok bir tekmil takım taklavat Bu kadar çam devirdin(!) Budayıp kestin onca tomruğu Memleketi haraya çevirdin! Yedikçe burnuna yumruğu İster tekbir getir ister salâvat Aklın başına anca gelir Susar böyle her kavat!
İnsanı insan eden Ne uçak ne gemi Ne koltuk ne makam İster vali ol ister kaymakam İster baş ol ister başa bakan Önce adam ol adam!!!
Sözünü duyan, inan Sanır ki usta Başımızda Mimar Sinan(!) Çok biliyor her hususta, Bu işlerin tam piri; Bir çene bir çene Çok güçlü kan emici Vatandaşın sırtında kene Amerikan vampiri!
Hiçbir işi doğru değil Bak gene bak gene; Her adımı yampiri!
Heeey; kalın kabuklu yengeç Bu çeneyle bu seneyi de geç Atıp tutarken haybeye havaya Düşeceksin er geç Midye gibi tavaya!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GULUGULU! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GULUGULU! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yüreğinize sağlık ...