Ne aptal bir vezirsin İnsafsız harcadın piyadeleri Açgözlü saldırıyorsun Bir atın daha düştü, Daha düşmeden Artistliği bırak; Oyunu kurana göre değil(?) Kurallarına göre oyna Derlenip toparlan Akıllı ol, şah mat olmadan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEYAZ VEZİR HAMLESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEYAZ VEZİR HAMLESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Oyunu kurana göre değil(?) Kurallarına göre oyna Derlenip toparlan Akıllı ol, şah mat olmadan!
********************************* Akıl olsa zaten kuraldan anlardı hocam...şah/ı görür; mat olur, yenilgiye baştan pişti olmuş... Efendim, çok beğenilerimle!...
Hayat seni MAT etmeden,sen hayata iradenle ŞAH de.
Ve unutma oyun bittiğine bütün taşlar aynı kutuya konur...
Yavuz şiire, edebiyata ve satranç oynamaya meraklı biridir. Aynı şekilde Şah İsmail'de de bu özellikler vardır. Sarayında ünlü şairleri barındırır ve çok iyi satranç oynar. Bunu bilen Yavuz, Şah'ın bu özelliğinden yararlanmak ister. Tebdili kıyafetle (gezgin bir abdal kılığında) şahın ülkesine gider. Hanlarda , Kervansaraylarda satranç oynayarak önüne geleni yener. Haber şaha ulaşır. Şah der ki çağırın birde benimle oynasın. Yavuz, Şah'ı da yener. Şah sinirlenir ve Yavuz'a der ki: " sen edep nedir bilmez misin? Hiç şahlar mat edilir mi?" Elinin tersiyle Yavuza bir tokat atar. Şahın kızdığını anlayan Yavuz onu yücelten şiirler okumaya başlar. İşte şahın huzurundan ayrılırkende bu şiiri okur. Ancak Şah İsmail hala onun Yavuz Sultan Selim olduğunu anlamamıştır.
Yavuz, yediği tokatın acısını unutmaz. Birkaç sene sonra Çaldıran'da Şah İsmail'i yener ve ona bir mektup gönderir. Mektupta o günkü tokadın acısını aldığını söyler ve ilave eder: " atacaksan tokadı böyle atacaksın.
derin manalara açılıyor dizelerinizin yelpazesi,kutluyorum emeğinizi,daim olsun kaleminiz,,,, saygılar___________
Ne aptal bir vezirsin İnsafsız harcadın piyadeleri Aç gözlü saldırıyorsun Bir atın daha düştü, Daha düşmeden Artistliği bırak; Oyunu kurana göre değil(?) Kurallarına göre oyna Derlenip toparlan Akıllı ol, şah mat olmadan!
H A R İ K A şiir okudum........ Usta yüreği kalemi kutlarım Saygılar selamlar................
Kurallarına göre oyna
Derlenip toparlan
Akıllı ol, şah mat olmadan!
*********************************
Akıl olsa zaten kuraldan anlardı hocam...şah/ı görür; mat olur, yenilgiye baştan pişti olmuş...
Efendim, çok beğenilerimle!...