Derme çatma bir yuva Ahşaptan yapılı sundurma Kırık dökük pencereler Isınacak yok soba Her fertte ayrı dert
Anam doğurmuş dokuz çocuk Babam olmaz dememiş Ardarda bebe eklemiş Gelene kucak açmış Garip kadın ne yapsın
Her gün ayrı bir elem Baba, elinde hızarı odun keser Hane halkı rızk bekler Kimi doğuştan şanslı Biz lokmaya şükreden
Zengin beğenmez bizi Git der git öte Parası boldur Almasın sefaletin kokusunu Yok pahaya arar köle
Mecbur kalınca insan Boyun eğer ağaya Çok gün aç kaldım Ödedim bedelini Doydum içtiğim suyla
Suçmu fakir olmak Masumiyeti satmamak Ana hasta yatalak Komşudan gelen bir tas çorba Bir oda , dokuz kurda
Garip kuştur bizim gibiler Yuvasında huzur bekler Çaresizlik peşimizde Parası olan çalar boruyu Olmayan biz gibi sefalette yüzer
EY İNSANOĞLU SÖZÜM MECLİSTEN DIŞARI... KÖLE SAYMAYIN FAKİR İNSANLARI.... YOKSULSAM DİLENCİ DEĞİL.... GÜN GELİR BİR GÜN DÜŞERSİNİZ SİZDE O HALE...
DERİNDEN BİR DİP NOT:Araştırmanın yaşam koşullarını gösteren sonuçları da dikkat çekici; “Nüfusun 4’te 1’i kiracı. Halkın yüzde 42,2′sinin konutunda, ‘sızdıran çatı, nemli duvarlar, çürümüş pencere çerçevesi ve benzeri’ sorunlar var. Yüzde 42,9′u korunaksızlığı yüzünden konutunu ısıtmada sorun yaşıyor. Yüzde 59,3′ü günlük ihtiyaç için aldığı borcu ödeyemez durumda. Yüzde 87,4′ü evden uzakta tatil yapamıyor. Yüzde 62,5′i beklenmedik harcamalarını karşılayamıyor. Yüzde 82,1′i yıpranmış ve eskimiş mobilyalarını yenileyemiyor. Yüzde 60,5′i iki günde bir et, tavuk ya da balık içeren yemek yiyemiyor. Yüzde 37,8′i evin ısınma ihtiyacını yeterince karşılayamıyor. Yüzde 43,9′u yeni giysi alamıyor.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GARİBİM NE ÇARE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GARİBİM NE ÇARE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hayatı gerçekleri anadolunun bircok kentinde köyünde rastlanam anaların başına gelen ailelerin en büyük dertleri cok güzel anlatmışssınız şairim kutlarım saygılarımla
Her gün kötüye giden hayatımızda ne gariptirki herkes memnun gözüküyor,İktidarın aldığı oy ortada,her gün şehit var kimseden gık yok,söylenecek çok şey var ama elimizden gelen bu kadar,benim şiirimde buna benzerdi bu günkü,aynı frekansta olmakta güzel. Saygılarımla.........
çok güzel anlatım çok güzel gözlem harikasın sen evet çok acı bir gerçek zor günler yaşanıyor sonumuz rabbime emanet saygım sevgim ve dualarımla hayırlı cumalar ola
Merhaba:Sabah şerifleriniz hayır olsun ÜSTADEM. Ne zor değilmi böyle yaşamak. İnanın anlatırken bile zorlandım ya yaşıyor olsaydım o hayhatı. Rabbime binlerce şükür başımda bir çatı ,boğazımda bir lokma hamdolsun bu günüme.. sizede hayırlı CUMALAR... sevgiler efendim gül çehrenize....
günümüz hayat şartlarının ne kadar agır oldugunu tescillemişsiniz şiirnizde,zengin daha zengin yoksul daha yoksul,kölelik düzeninin net görülmesi bilgilerle beraber çok güzel şiir düşmüş sayfaya yürekten kutlarım saygılar.