Bu şiiri Şehitliği ziyaretim sırasında Şehitliğin içerisinde sözde ziyaret için gelmiş elinde kamerasıyla çekim yapan bir kişiye olan tepkim sonrasında kaleme aldım.
Dur yolcu Bastığın yere dikkat et Sızlatma şehidimin kemiklerini Ruhu nöbet tutar bu civarda Yirmisinde düştü toprağın derin bağrına Bedeni turab oldu Vatan sevdası uğruna.
O bir cengâverdi Mehmet koymuştu ecdadı Dua ve tekbir getirerek kulağına. Dağ başını duman alıp Ya İstiklal Ya ölüm andının Marş olarak söylendiği O karanlık günlerde Seferberlik emriyle Evinden ayrılmıştı dimdik arkasında ağlayanlar bırakarak. Vatan toprağına düşman ağ örmüş, Tahkimatlar kurmuştu Şanlı Sakarya’da. Garbın gücünü arkasında hisseden kukla illet Azmin karşısında çökecekti İnancı, azmi ve cesaretiyle Altın harflerle tarih sayfalarına yazıldı Bu aziz Millet
Yirmi iki gece- yirmi iki gündüz Süren onur savaşının Kahramanlık destanını yazan Mehmetçiğinin kabridir bastığın yer!.. Mevziisinde kükreyen aslandı O!.. Sancaktarıydı kıtasının Atatürk’ün gözlerinden okumuştu Türkün asaletini ve yenilmezliğini. Sakarya’nın düşmana mezar olacağına inanmıştı Kükrüyordu düşman saflarına Dilinde Allah(cc) nidasıyla Bu topraklar kolay kazanılmadı. Bir avuç insanın destanı yazıldı bu topraklarda Burada Kara Fatmaların kağnılarının izi var Cepheye teçhizat taşıyan. Binlerce Mehmetçiğin kanıyla sulandı Düşmana yurt olmadı bu tabiat Ey Türkoğlu Türk Sen makberinde huzurlu rahat yat. Çek ayağını saygı duy Bu yurdun evladına Bir Fatiha oku yâd et Tüm şehitler adına.
Özgürce yaşıyorsan Hürriyet meşalesini bunlar yaktılar Yirmisinde yere düşen bu fidanlar Bizlere, yarınlara ilelebet Bu eşsiz Vatanı bıraktılar.. Bastığın makber Mehmet’in Kapısında nöbet tutar cennetin. Haklı sebep göstererek Benden bir şey isteme Tevazuuyla eğilerek Saygı göster şehidime.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ŞEHİT MEZARI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ŞEHİT MEZARI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dur yolcu Bastığın yere dikkat et Sızlatma şehidimin kemiklerini Ruhu nöbet tutar bu civarda Yirmisinde düştü toprağın derin bağrına Bedeni turab oldu Vatan sevdası uğruna.
Yüreğimi sızlatan dizeler.Kaleme ve yüreğe kuvvet.Saygılarımla.
Vatan için savaşan o Mehmetçiklerin çoğu yirmisine bile varmamış gencecik fidanlardır. Ruhları şad olsun. Bugün rahat uyuyabiliyorsak, vatanımızda özgürce hareket edebiliyorsak, o gün kahramanca savaşan fidanların sayesindedir.
Özgürce yaşıyorsan Hürriyet meşalesini bunlar yaktılar Yirmisinde yere düşen bu fidanlar Bizlere, yarınlara ilelebet Bu eşsiz Vatanı bıraktılar.. Bastığın makber Mehmet’in Kapısında nöbet tutar cennetin. Haklı sebep göstererek Benden bir şey isteme Tevazuuyla eğilerek Saygı göster şehidime.
Duyarlı vefalı kadirşinas gönlünüz dert görmesin. Yanan yürekleri dile getiren harika bir şiir.
Herkes aynı hassasiyeti gösteremiyor maalesef. Biri ciğerden yanarken öteki sadece bakıyor.
Allah nur içinde yatırsın şehitlerimizi. Selam saygılar.
evet saygı göstermek lazım nasıl nelerle kurtulmuş bu vatan düşünnünce kahroluyor insan saygılar bıraktım sayfanıza gönül dolusu bu dizeleri bizimle paylaştınız diye
AYSE 09 tarafından 4/26/2012 4:59:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bastığın yere dikkat et
Sızlatma şehidimin kemiklerini
Ruhu nöbet tutar bu civarda
Yirmisinde düştü toprağın derin bağrına
Bedeni turab oldu
Vatan sevdası uğruna.
Yüreğimi sızlatan dizeler.Kaleme ve yüreğe kuvvet.Saygılarımla.