Gönül dergah-ı haneme , gülerek gelinsin Benim pa-i tahtım ,halkıma hizmet içindir Bu fermanımdır,bundan gayri , böyle bilinsin Zira kaftan ve kavuk sadece şekil içindir
İyiliğim yayılsın ,hemen şimdi yedi cihana Gayri yüzler gülsün , zinhar ağlamasın hiç bir ana Tillahi acımam , kıyarsa her kim bir cana Zira benim pa-i tahtım ,halkıma hizmet içindir
Bolluk bereket yayılsın, ülkemde tüm canlara Meşki alemde eylensinler,ağalar haber salın hanlara Ödül mükafaat verilsin ,doğru dürüst kalanlara Benim pa-i tahtım ,halkıma hizmet içindir
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PA-İ TAHT’IM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PA-İ TAHT’IM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ADNAN BEY ÜSTADIM; SENİN PA İ TAHTINA KURBAN OLAYIM, KURBAN. TAHT SANA ÇOK YAKIŞMIŞ VE DİZELERDE O TAHTA CUK DİYE OTURMUŞ. HAKİKATEN DİZELERİNİZ ÇOK ÇOK GÜZELDİ. AYNI ZAMANDA DA ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ ANLAMAYANA DAVUL ZURNA AZ MİSALİ. İNŞALLAH ANLAYANLAR DERS ALIRLAR. SAYGILARIMLA...
Bolluk bereket yayılsın, ülkemde tüm canlara Meşki alemde eylensinler, haber salın hanlara Ödül mükafaat verilsin ,doğru dürüst kalanlara Benim pa-i tahtım ,halkıma hizmet içindir güzel temenniler...tebrikler.selam ve saygımla..
Gönül dergah-ı haneme , gülerek gelinsin Benim pa-i tahtım ,halkıma hizmet içindir Bu femanımdır,bundan gayri , böyle bilinsin Kaftan ve kavuk sadece şeklime bir biçimdir.