(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAHDET-İ VATAN (8) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAHDET-İ VATAN (8) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...evet muhterem kardeşim, yiğit, vakur, yürekli insan selam sana.
...yürek bu "imansız paslı yürek sinede yüktür" biz sahip oldukça bu vatan elbet payidar olacaktır. VATAN şairim işte iki mücahit vatan evladı nöbetteyiz.
...pkk köpeklerine yazdığım "FİRAVUN ÇOCUĞU" adlı bir şiirimle kutlarım.
Her bir günü saptırır amacından Durmaz ateş eder dağ yamacından Sabiyi alır ana kucağından Çiğniyor bendi Firavun çocuğu.
NURANİ tebliğ eder bak Hak sözü Unutmaz şehitten kalan öksüzü Er ya da geç yakalar o soysuzu Çiğniyor bendi Firavun çocuğu.
…kıymetli VATAN evlatları, bu şiiri DALGA DALGA YAYIN DÖRT BİR TARAFA, bu mesele şahsi bir meselem olsaydı bunu sizden istemezdim. Haydi göreve herkes bir yerlere ulaştırsın.
…Gazanız Mübarek olsun. Allah tüm VATANPERVERLERİN yar ve yardımcısı olsun.
Nice şiirler okudum bu defterde ama nadirdir hem vatan hem din yan yana kardeşçe anılsın bu sayfada bunu harika başarmışsın yıllarca boşa beslenen o iti güzel anlatmışsın helal sana Soner kardeşim
Bu şiiri okuyunca Mehmet Emin Yurdakul'un'' Anadolu'dan Bir Ses yahut Cenge Giderken''şiiri geldi dilimin ucuma .Aynı zamanda da Mehmlet Akif'in şiirleri.Aynı yürekle,vatan sevgisi ve güçlü bir inançla,mantık süzgecinden geçerek,maziye,tarihe,milli şuura sahip çıkılarak yazılmış. Bugün bayram törenini izledim.Geceden bayraklarımızı astık oğlumla beraber.Tören alanı evimin önündeydi.Deniz kenarında yapılıyordu.Saygı duruşu ve İstiklal marşı sırasında çok üzüldüm,sevgili olduğu belli olan iki genç sahilde sarmaş dolaş gezinirken ,bir genç arabaya dayanmış,eli cebinde bakınıp derde.yolda olanların bir kısmı yürümeye devam ettiler.Ne acıdır ki yabancı bandıralı bir geminin mürettebatı hazırola geçip,müzik sesini de kapatıp beklediler.Çocuklarını izlemeye gelen velileri ellerinde simit,çekirdek yemeye devam ettiler.Yüreğim sızladı donarak şehit olanlara,Yemen çöllerinde susuzluktan kavrulup ölenlere,çarıksız yürüyen askerlerimize,halkımıza.İnşaatta çalışan işçi,sokağı süpüren çöpçü işini bırakıp saygı duruşuna geçerken milli değerlerden yoksun ,maneviyat yoksulu insanları görünce atalarımızın kemikleri sızladı diye düşümdüm.Sizin şiirinizde güçlü bir ruh verilmiş,Herkese örmek olsun diyorım.Elleriniz,yüreğiniz dert görmesin.
Yorumunuz şiirimin arkasındaki duygu ve düşünceyi daha somut hale getitrdi. Hislerimin daha berrak ve daha güzel tercümanı oldu.
Ben Çanakkaleyi gezmeye gitmiştim. Sahildeki çay bahçeleri ve meyhaneler ezan okunurken susmamıştı. Başı örtülü bir bayan garsona rica etti de müzik sustu. Hemen karşı şehidler var. Bu olay beni öldürmekten beter etti. Biz çok çabuk değişen ve takliye arzuyla yapışan bir milletiz. Şahsi kanaatim şimdiki nesil bu ülkede yaşamayı haketmiyor. otuz beş yaşındayım ülkem toprağına bir kez dahi çöp atmadım. Ecdad ülkeyi düşmandan temizledi ama, biz çöplüğe çevirdik. Yurt dışında yaşadığım için ülkeyi daha değişik gözle görüyorum. Ne tarih ne de çevre şuuru var bizde. En basit örneği, muhteşem bir edebiyatı, duygu hazinemizi, anlamıyoruz diye çöpe attık. Her anlamadığımı çöpe atarsak, ortada bir şey kalmaz. Osmanlıya düşmanlıktan edebiyata, dile, tarihe, ananeye düşman yobazlartüredi.
Almanya'da belgeselde seyretmiştim Preveze deniş savaşında ölen Hristiyanların çocukları her yıl bu savaşın yapıldığı yılda vatikana gider ve dua eder. Bizim saygısızlar gibi her şeyi çabuk unutmazlar.
Yorum ve düşüncenize katlıyorum. Ve bütün çocukların, Türk milletinin ve hepimizin23 Nisan Bayramını kutluyorum.
...yürek bu "imansız paslı yürek sinede yüktür" biz sahip oldukça bu vatan elbet payidar olacaktır. VATAN şairim işte iki mücahit vatan evladı nöbetteyiz.
...pkk köpeklerine yazdığım "FİRAVUN ÇOCUĞU" adlı bir şiirimle kutlarım.
Her bir günü saptırır amacından
Durmaz ateş eder dağ yamacından
Sabiyi alır ana kucağından
Çiğniyor bendi Firavun çocuğu.
NURANİ tebliğ eder bak Hak sözü
Unutmaz şehitten kalan öksüzü
Er ya da geç yakalar o soysuzu
Çiğniyor bendi Firavun çocuğu.
…kıymetli VATAN evlatları, bu şiiri DALGA DALGA YAYIN DÖRT BİR TARAFA, bu mesele şahsi bir meselem olsaydı bunu sizden istemezdim. Haydi göreve herkes bir yerlere ulaştırsın.
…Gazanız Mübarek olsun. Allah tüm VATANPERVERLERİN yar ve yardımcısı olsun.
Osman NURANİ-21/03/2012