Bir Çingene Kızı vardı Yıllar önce, Güzel mi güzel… Şirin mi şirin, Körpecik… Yumuk yumuk eller… Dökülürdü alnına Kıvır kıvır Bukleler…
Ve üzerinde Kirli bir Entâri’cik…
Bir Çıngılda İki Kiraz gibiydi Kâhküllerde asılı Küpe diye takılası Bir çift iri Gözler… Narçiçeği Dudaklar… ve arasında.... Sanki o Dişler Hepsi birer İnci’cik… Minicik mi minicik…
Ama Kader… Bir Çingene Kızıydı o, Onunda arkasından; “Çingene cik cik… arkası bit’cik bi’ kaşık Ayran Saba’sı Bayram” -diye bağırdılar Çocuklar hep… -hep birlikte arkasından nice seneler geçti… kırılmadı, üzülmedi hemencecik, Hayat dolu idi… O güzelim Çingene’cik
Bir Çingene Kızı vardı Yıllar önce… Büyümüştü artık Boylu poslu İncecik mi incecik henüz on üç, on dört… Şipşirin, taptazecik Gencecik mi gencecik Kıpır kıpır olmuştu Ondaki Yüre’cik Şarkılar sü’ler Türküler sü’ler Döne döne oynardı Açılırdı Ete’cik Arada bir de Atardı Gübe’cik.. Şugar Gacı olacaktı, besbelli ki… O güzelim Çingenecik
Bir Çingene Kızı vardı Yıllar önce… Bir Sonbahar Gecesinin Üşütmüştü Ayazından Ateşler içinde yanıyordu Sırtında bir Entâri’cik İncecik mi incecik Üşüyor, titriyordu bî-çarecik Çaresizdi hem Anne’cik Hem Buba’cık Sırta alıp getirdiler Ellerinde Fenercik Aşa’daki Köyceze Bir akşam karanlığında… Titriyordu Çingenecik
Bir Köy Odasında Misafir oldular bi’ Gece’cik Yemekler getirdi Köylüler İzzet-i ikram etiler… Yemiyordu Çingene’cik Yalvarıyordu Anne’cik Kuş Sütü eksiktir... Soframızda Kızcağızım Süle ne istiyo Cancağızın (H) er bi’ şey vardır evimizde Diyordu ki Anne’cik… “Bi’ kaşık Ayran, misiri Maro” diye, Sayıkladı Çingene’cik.. Nanây Evlâdım nanây Dedi… Anne’cik…
...bi Çorba’cık içti sıcacık Örtündü ısındı… Daldı gitti Çingene’cik Ölüyor sandı onu Anne’cik, Buba’cık Başladılar Dua etmeye:
“Aman Azrail Efendi’ Alma Kızcağımızın; Al onun yerine… Al bizim Cancağızımızı” -diye diye-
Merak edip Köylüler, ...bi’ bakalım dediler… Ne yapıyorlar acep, Şu bizim Çingeneler Dinlediler kapıdan… Ve bi’ Oyun ettiler Tutup Kümes’ten Horozu Yolup, salıverdiler Odaya… Giriverince Horoz Karanlıktan içeriye Başladı saldırmaya Gok gok goook, …gok gok goook -diye diye-… Anne, baba Çingeneye…
Koşup kaçtı Çingeneler her biri bir köşeye başladılar yalvarmaya yine Azrail Efendiye… “Kimin istersen al..! Alma benim Cancağızımı..” “N’olur Azrail Efendi..! ” -diye diye-
Ama kimse üzülmesin; ............................ bi Kâsecik... bi Çorbacık içmişti ya... -sıcacık- Örtündü, ısındı........ Terledi, açıldı....... Saba’sı Bayram oldu yine Ölmemişti Çingene’cik Geçen gün görmüşler Atıyormuş Gübe’cik Sen çok yaşa emi Çingene’cik…
{AH}met{RE}fik{TA}vşanlı{HÛ} 23.09.2005 { 05.05 } İ z m i r 03.03.2006 { 23.00 } Karşıyaka
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir Çingene Masalı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir Çingene Masalı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sıradışı çok güzel bir şiire imzanızı atmışsınız. Su gibi akıcı olmuş. Okurken hep başka şeyler hayal ederken sonun da bambaşka bir durumla karşılaştım. Kudretli kalem okuyucusunu derin sulardan sığlığa, sığlıkltan dağların şahikalarına taşıyor... Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum. Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
Hangi milletten hangi kesimden olursa olsun.Güzel güzeldir ve Güzele bakması da sevaptır. Ne güzel yazmışsınız.Merhametli gönlünüz dert görmesin efendim. Keşke yazıyı resmin altına yazsaydınız.Daha iyi okunurdu. Selam saygılar.
gül peri tarafından 6/20/2012 5:19:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Güzel bir şiir,güzel bir duygu,güzel bir anlatım tebrik ederim,kaleminiz daim olsun,Dünyada ki tüm sevgileri yüreğinize,tüm Sevgi güllerini sayfanıza bırakıyorum.
Bir Çingene Kızı vardı Yıllar önce, Güzel mi güzel… Şirin mi şirin, =====
Her toplumun kendi güzelleri var...Kendi Kültür anlayışı kendi sevgi anlayışı var.Hele birde bakışıyla etkiledimi, seven yüreklere kainat dar. Değerli Hocam, Çok güzel içten ve anlamlı bir şiirdi. Yürekten Tebrikler...
Sevgili Kardeşim, edebiyatdefteri.com'un saygın kalemi sayın: ♥
{AH}met{RE}fik{TA}vşanlı{HÛ} ♥,
Sıradışı çok güzel bir şiire imzanızı atmışsınız. Su gibi akıcı olmuş. Okurken hep başka şeyler hayal ederken sonun da bambaşka bir durumla karşılaştım. Kudretli kalem okuyucusunu derin sulardan sığlığa, sığlıkltan dağların şahikalarına taşıyor... Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum.
Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
İrfan Yılmaz. Turgutreis - Bodrum.