(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Emanettir Vatan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Emanettir Vatan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Zaten gençliğe emenet etmiş ve bu aslında öyle söylenmese de Emanet olarak görülmeli yaşantımızda her şey bedenler dahil gelip geçici birir emenet değil mi Değerli hocamnı bu manidar şiirine minnettarım Hürmetler selamlar :))
"Vatana ihanet vebalinin hesabı mutlaka verilmeli" diyorsunuz ki bende bu dileğinize yürekten katılıyorum. Ama ne yazık ki gördüklerimiz hiçde bizi menmun edecek türden değil.Anlamışsınızdır vesselam.
Saygı değer Üstadım; Sizlerden böyle övgü dolu yorum almak benim için ödüllerin en kıymetlisidir. En kalbi teşekkürlerimi sunar selam, saygı ve hürmetlerimi iletirim.
Adaletinden herkes çekinerek ürksün Asaletinle sanki omuzlarda kürksün Sen ki; Adınla sanınla Türkoğlu Türk’sün
Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan Gün gelip hesabını soracaktır Atan
Bırak! Başkaları eğlenedursun zevkle Hesapları ödensin tahvillerle, çekle Sen sabırla özlenen altın nesli bekle
Unutma! Emanet kaldı sana bu vatan Gün gelip hesabını soracaktır Atan
***
Vatan Elhamdülillah sağlam ellerde; her dem olduğu gibi...
Türk Milleti kadar devlet kuran millet yoktur; zira Türkler bağımsızlığına her zaman bağlıdır. Peygamberimiz bile Araplar'ı uyararak "Sakın Türklerle cenge girmeyiniz; çünkü onlar için çok uzun bir hakimiyet vardır" demiştir. Bu kelamın muhtelif varyantları vardır. Kaşgarlı Mahmut'un "Divan-ı Lügat-it Türk" adlı eserinde geçer...
Her zaman için ecdadımdan ve milliyetimden iftihar ettim; tabii diğer milletleri küçümsemeden... Her millet saygıya değerdir. Unutmayalım ki Atatürk, İzmir'de ayaklarına serilen Yunan bayrağını kaldırtarak "Bayrak bir milletin namusudur." diyerek örnek ve doğru bir tutum sergilemiştir. Atatürk'ü yücelten daha neler var, neler... Tüm Türk tarihine baktığımız zaman, böyle asil davranışlar görülecektir...
Bu Millet gerçekten başka bir millet... Dünyaya hakim olan bir millet... Peygamberimizin övgüsüne nail olan bir millet... Hepimizin bileceği üzere Peygamberimiz Hz. Muhammed (S.A.V)'in Fatih Sultan Mehmet'e olan övgüsü...
Bu kadar büyük ecdadın torunları da muhteşemdir. Bizim tek kusurumuz gücümüzü beğenmemek yabancı hayranlığı olabilir... Biz zor zamanları seviyoruz, sona bırakmayı seviyoruz; ama küllerimizden doğmasını da çok iyi biliyoruz: Ergenekon'da dağı delen biziz... Çanakkale'de tüm dünyayı da mağlup eden biziz... Bilineceği üzere "Hasta adam" dedikler Osmanlı, onlara göre bitmiş, sadece paylaşılmayı bekliyordu ülke... Bu milletin bağımsızlığına düşkünlüğünü, birliğini unutmuşlardı! Balyoz gibi hatırlattı bu millet!
Zor zamanlarda birliğiz her zaman... Uzağa gitmeyelim, bir Van depremi oldu ve tüm ülke seferber oldu! Artık onlar da çok iyi biliyorlar ki bizim birliğimizi bozmak onların en önemli silahıydı. Bu doğrultuda ne yaptılar: Hep ikilik oluşturdular, örnek mi?
Laik ---- Antilaik Kemalist-----Dinci Başı kapalı-----Başı açık Sağcı------------Solcu Alevi------Sünni . . . .
. ....
Örnekleri çoğaltmak mümkün... Artık bu millet de neyin ne olduğunu biliyor, görüyor...
Efendim, Allah da bu milleti seviyor; çünkü 1. Dünya savaşı sonunda nüfus 13 milyona kadar inmiş ve çoğu kadın... Kadın ve erkek nüfusun dengelenmesi çok ama çok yılların geçmesi gerekiyordu. Ne hikmetse doğan çocuklar hep erkek doğmuştur ve kısa zamanda denge sağlanmıştır. Bu milleti Allah seviyor işte... Çanakkale geçilmediyse yine bu Allah'ın bu millete olan sevgisindendir. Allah bu milleti nasıl sevmesin, İslâma en büyük hizmeti bu millet yapmıştır. Hatırlatırım; Haçlı seferlerini,hatırlatırım Hicaz demiryollarını, hatırlatırım osmanlı'ının evliya sultanlarını...
Atatürk boşuna konuşacak bir değildir: "Ne mutlu Türk'üm diyene" ve yine "Türk Milleti çalışkandır, Türk Milleti zekidir." Evet gerçekten de öyle...
Halil hocam, sayfanızı daha fazla işgal etmeden, saygılarımı sunaraktan ve yürekten gelen incilerinize teşekkür ederekten ayrılıyorum...
İşte yorum bu. Şiir bir başka anlam kazandı sayenizde. Yorum ilede bilgilendirme yaparak paylaşımı güçlü kılmak lazım. Ki bunu da yapmışsınız. Yorumunuzu pembelerken teşekkürlerimle selamlarımı sunarım.