Aliyyül Murtaza’nın ikinci evladıdır Hasan’dan sonra geldi dünyaya teşrif etti Mülayim ahlaklıdır, Resulün ahfadıdır Beş yaşında dedeyle annesini kaybetti.
Allah’ın aslanıydı ilmin kapısı Ali Dördüncü halifemiz tan vakti sabahleyin Mescidin girişinde şehittir kutlu veli Otuz üçünde yetim ol Seyyidül Hüseyin.
Ehlibeytin incisi, Peygamberin torunu Fatımatüzzehra’nın gözdesi nur danesi Adaletle hükmedip çözmek ister sorunu Yezide biat etmez o mübarek hanesi.
Altı yüz seksen yılı Mekke’ye göç eyledi Kufeliler seslendi başımıza emir ol, Yirmi üç süvariyle kırk piyade peyledi Aile efradıyla Kerbela’ya vardı yol.
Muhasara edildi, can yakıcı melal mi? Susuz kaldı bu çölde Ehlibeytim canlarım Hüseyin nida eder, katlim size helal mi? Biz peygamber torunu dökülmesin kanlarım
Dört bin zalim çullandı bu mübarek ahfada Otuz üç ok var idi Hüseyin’in teninde, Otuz dört kılıç kargı, karıştı feryatlara Altmış bir hicri yılda on Muharrem gününde.
Yetmiş iki şehidin kesildi hep başları Al kanlara bulayıp kılıçlar salladılar Küçük büyük bebekler fark etmedi yaşları Zalim Yezid tahtına hediye yolladılar.
Tepside mübarek baş Muhammet’in torunu Elinde bastonuyla Yezid istihza eder, İlahi adaleti düşünmez ki yarını Mahşer günü Rabbimiz bakalım sana ne der.
Ya Rab! Bizi layık et Ehlibeytin şanına Cennetinde cem eyle şehitlerle beraber, Makamı Mahmut’unda Muhammet’in yanına Zebercet köşklerinde koklayalım misk amber.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hz.HÜSEYİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hz.HÜSEYİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ya Rab! Bizi layık et Ehlibeytin şanına Cennetinde cem eyle şehitlerle beraber, Makamı Mahmut’unda Muhammet’in yanına Zebercet köşklerinde koklayalım misk amber.
zalim her devirde zalim, Yüce Allah zalimlerin zulmünden korusun cümlemizi inşallah yüreğinize sağlık
Emin olma mümkün mü sevgili Kardeşim. İnternetin görsellerinden temsili olsun diye kopyeledim. Ne Hz.Ali'nin ne de diğer sahabilerin resimlerinin o devirde yapılmışı vardır.Selamlar saygılar.