Doğruluk, her türlü şartlar altında meyve verir.-- schiller
yaylacik
yaylacik
@yaylacik

YORUMLARLA iLGiLi.....

10 Nisan 2012 Salı
Yorum
Şiirgram

YORUMLARLA iLGiLi.....

( 12 kişi )

21

Yorum

7

Beğeni

4,6

Puan

2839

Okunma

YORUMLARLA   iLGiLi.....

YORUMLARLA iLGiLi.....

Sayfada Ahmet, Mehmet`e,
Yorum, yazmak zorunda degil...
Ayse, Fatma`ya ve ya Adil`e;
Yorum, yazmak zorunda degil.
Birileri, nezaketli ya!
Cokda, sevgili...
inanmayin...
Kendisine, saygisi olmayanin;
Hamasi sözleri, bos teneke...
Yorum yazana, nezaketen cevap yazilir...

Arkadas !
Yapmacik, yorum alma ve yazma...
Kizanlar olsada, ilgimi cekeni yazmak istedim...

Birileri kendisini, birsey, adina kasmasin dedim...
Elestiri saymaniz, ve ya kendinize pay almaniz,
Cokta iyi olur, kimse! bos yere, yorum yazmasin...
Selama cevap, vermemenin yanlisligi iyice anlasilsin...


10/04/2012 Solothurn

Vahap CEViK.

Paylaş
Beğenenler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (12)

5.0

83% (10)

4.0

8% (1)

1.0

8% (1)

Yorumlarla ilgili..... Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Yorumlarla ilgili..... şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YORUMLARLA iLGiLi..... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
sadibal
sadibal, @sadibal
13.4.2012 09:08:27
FARKLI BİR ŞAİRSİNİZ, FARKLI.
aşık  haydari
aşık haydari, @asikhaydari
12.4.2012 09:28:08
İYİYE GÜZELE DE YORUM YAZMAK GEREKİR ŞİİRDE EDEBİ DEĞER VARSA YAZMAMAK OLMAZ KAYGILARINI NASİHATLARINI YAZMAN BİR SAMİMİYET DUYGUSU VAR OLASIN SELAMLAR
sunduzyaşar
sunduzyaşar, @sunduzyasar
11.4.2012 20:54:14
5 puan verdi
Her zaman söyledim ben şair değilim.. duygu aktarımlarını yazan, düşündüğünü hissettiğini şiirleştirmeye çalışarak anlatan bir kalemim.. çok yorum yazıyorum.. çok şiiride fovorime eklliyorum.. puanda veriyorum.. ve bazen hatada yapıyorum geçen gün saygın yaylacık size yaptığım gibi.. bir sözü çok beğenmiştim o sözün altına birşeyler yazacaktım kalkmak zorunda kaldım veya birşey oldu göndermiş oldum alakasız bir şekilde.. siz uyarıncada farkına vardım zaten özür diledim çünkü haklıydınız.. şiirinize gelince başından sonuna katılıyorum.. hatır için yorum yazılmaz ve yazılırsada ayıp edilir..Yine söylediğiim birşey var birtakım yazanların tarzlarını beğeniyorsunuz ve onları mutlak okuyorsunuz ve okudğunuz zamanda birşeyler yazıyorsunuz.. bu yorum alışverişi değildir.. mesala aşık lüzumsuzun kalemini çok seviyorum ve mutlak okuyorum hatta kendisinede yazdım yazmıyacağım yorum beğeniyorum güzelden öteye geçmiyor.. evet sadece o çalışmayı duyguyu verilen emeği beğeniyorum.. nilada başka birşey buluyorum.. ve bulduğum zamanda yazmak istiyorum.. neden bu kadar açıklama yapıyorum rahatsız oluyorum bu söylemlerden neden insanlar bununla uğraşır puanın ve yorumun önemi insanı geliştirebilir şevk verebilir.. nedir burada bu kadar rahatsız olunan.. favorime eklerim o gün o şiirde dolayı şairi orada görmek isterim... çok basit bu.. ama sanki tüm ilişkiler tüm yorumlar belli çıkarlar üzerine kuruluyormuş (bunun çıkarını da anlamıyorum) güzel bulmayanda güzel bulmuyorum diye yorum yazsın bu şiirmi desin.. bana göre şiir değil desin.. bir tutturulmuş ustaca yazılan şiirler yorum almıyor kime göre ustaca hecesi ölçüsü uyağı mükemmel olabilir duygu vermiyordur şiir bu nasıl yargılanabilir.. Yine her zaman söylüyorum 41 dilde eserleri basılan ve dünyanın en ünlü şairlerinden biri kabul edilen nazımında şiirlerine şiirmi diyen olmuştur.. öz oğlu para karşılığında yazmıştır bu şiirleri diyebilmiştir.. ne değişmiştir nazımın ustalığından.. bence şiire bakılmalı, neden yorumlar bu kadar gündemde ne oluyor bitiyor anlamı ne inanın samimimiyim anlayamıyorum.. puan sistemi oluşmuş orada da 4 vermem hiç bir şiire beğendiysem puanım beştir yada hiç puan vermem.. bu tarzdır bu usluptür.. yoruma yanıt verilmemesi haklısınız evinize gelen misafire hoşgeldin dememek gibi birşey ama bazen öyle yoğun olunuyor ki o gün atlanabiliyor bu sürekli olursa evet düşünülmesi gerekir..ve çok yorum alan puan alan bir çok şiir dostunu da sürekli bir zan altında tutmak niye diyorum bu yapılacağına beğenmiyorsa şiiri yazsın altına buda şiirmi densin isterim ben samimice.. ama adı sanı belli olmayan kim olduğunu bilmediğim bir sürü insanın böylede suçluymuş gibi yorum yazma,, yorum yazarsa cevap almak için yazmışsındır.. bu şiirde fovariye alınırmı.. neresi beğenildi bu şiirin denmeside şiirin özüne aykırı geliyor bana.. kutlarım değerli kalem .. bir sürü şey düşündürttünüz bana.. bu arada bende bugün yorum yazan dostlara cevap verememiştim sebebimde özellikle sizin uyarınızdan sonra daha sakin zamanda vaktimi gerçekten yorum yazana cevap verecek bir zaman diliminde yazmak niyetiyle.. neden açıklıyorum bilmiyorum ama açıklıyorum.. çünkü artık yorum yazsam mı yazmasam mı ama beğendim ama favorimde görmek istiyorum ben bildiğimi yapmaya devam edeceğim kim ne derse desin.. ama bu kadar bu konuyu eleştirenlerde başkalarını da bir şekilde zan altında koyduklarını bilsin...saygılarımla..
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş, @seher-yelis-zerrinaktas
11.4.2012 14:31:22
Kanayan bir yarama parmak basmışsınız hocam. Geçenlerde Karanfilimiz adlı bir şiir denemesi bile diyemeyeceğim, sadece arkadaşımızın Azrail'le verdiği mücadeleyi duyduğumda ki duygularımın yansımasıydı. Amacım sadece duyarlı yüreklerin şifa dualarını almaktı. Ama ne yazık ki o gün ve sonra ki günler arkadaşların yorumlarında şiiri okumayıp kopyala İnsanları rencide etmemek için tüm gün mesaj yazaryapıştır, yada sayfamda alışa gelmişlik olan benim duruşuma karşılık yazılmış yorumlar beni çok üzdü. Arkadaşları mesajla uyarmak zorunda kaldım. Malesef al gülüm ver gülüm politikası izleniyor gerçeyi yüzüme bir okkalı şamar gibi indi. :((((
Saygılarımla...

seher_yeli tarafından 4/11/2012 2:32:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
yaban böceği
yaban böceği, @yabanbocegi
11.4.2012 00:07:33
5 puan verdi
Merhaba dost. Çoğu zaman bıyık altından güldüğüm o kadar güzel bir konuya değinmişsiniz ki sizi kutluyorum. Şiirlere dair günümüz anlayışlarının çok geliştiği bir devirde, şiirleri teknik olarak incelemek bana göre değil. Ben anlatım güzelliğine ve duygularımı tetikleyen özelliğine bakarım. O an neyse eğer düşüncelerim bir şiir edasıyla yorum olarak bırakırım. Bu sitede en sinir olduğum şey okunan bir şiiri aynen kopyalayıp yorum sayfasına taşımaktır. Geçenlerde bir şairin profil sayfasına girdim ve şiirlere yaptığı yorumlar seçeneğinden yirmi dakikada on beş şiire yorum yaptığını gözlemledim! Şiirlere verilen değer işte bu kadar. Gereksiz yere sitenin bilgisayar belleğini dolduruyorlar. Şiirlerin kopyala-yapıştır kolaylığına kapatılması gerekir bence…
Dikkat çektiğiniz konu itibariyle sizi bütün samimiyetimle kutluyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum…
glenay
glenay, @glenay
10.4.2012 16:48:30
cetiner07 nin şiirlerini okuydum bu konuda. Çok haklı buluyorum, siz de gerçeği yazmışsınız.. Ben böyle yorumlara
takılmıyorum..Şiirime her yorum yazana her zaman yorum yapamıyorum. Zamanla gerçek yorumlar ayıklanır..

tebrikler,

selâm ve saygılar..
Işık  Mehmetali
Işık Mehmetali, @isikmehmetali
10.4.2012 16:32:34
5 puan verdi



Bu konuda size katılıyorum üstad, sonun kadar da sizinleyim kutluyorum yüreğini ,
kalemin daim olsun...
saygılar
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER, @yakamozsiirler
10.4.2012 16:09:57
evet bazı sayfalardaki abartılı sayıda yorum olması biraz al gülüm ver gülüm meselesine dönüyor .ama dozunda olan da onore eder şairi .şahsen ben ,sayfamı ziyaret eden şair dostuma tşk nezaketini esirgemem .ama bana gelsinler diye de yüzlerce sayfaya girip yorum yazmam .hele de beğenmediğim bir şiire .
Gülsen Tunçkal
Gülsen Tunçkal, @gulsen-tunckal
10.4.2012 15:52:18
5 puan verdi
Arkadas !
Yapmacik, yorum alma ve yazma...
Kizanlar olsada, ilgimi cekeni yazmak istedim
........ yorum kisada yazilmali en azindan siirini yazan saire deger verilmesi acisindan, uzun yazanlara gipta etmemek elde degil, ben bu katagoriye girmiyorsamda, kisa ama icten yazdigimi saniyorum, bu hic yazmamak adina dahada eftaldir diye düsünüyorum üstad...kutlarim elestirinizi, taslamanizi...saygilar selamlar
mehmetmacit
mehmetmacit, @mehmetmacit
10.4.2012 11:00:25
4 puan verdi
bir uyarı ve eleştiri babında esir,şiir karışımı bir eser.
anlayana ne mutlu.
kutlarım dost
Hüdaverdi ER (Hüdai)
Hüdaverdi ER (Hüdai), @hudaverdi-er-hudai
10.4.2012 10:55:42
Şiirden ziyade bir ikaz yazısı olmuş hocam.
Keşke yazılar bölümünde yayınlasaydınız daha anlamlı olurdu.
saygılarımla...
vega4
vega4, @vega4
10.4.2012 10:09:27
5 puan verdi
Sayın yaylacık ; bu defterdeki arkadaşlar olarak sanırım büyük çoğunluğumuz yazın konusunda amatör kalemleriz.
Duygularımızı aktarırken yazın hataları ( klavye kusurları... Sn.Esma Kahraman'ın nazik deyimiyle ) yapabiliriz.
Bunların düzeltilmesine yönelik eleştirileri hem yapmalıyız hem de hoş görüyle karşılamalıyız diye düşünüyorum.
Duygu ve düşüncelerimizde de farklılıkların olması doğal.Katılıp katılmadığımızı samimi şekilde belirtmenin bir mahzurunu görmüyorum şahsen.Ancak tartışma boyutuna vardırmanın sonuca gitmesi için bu ortamı müsait bulmuyorum.
Yüreğine sağlık diyip gitmenin ( kusuruma bakmasınlar ) yazana katkı sağlamayacağı da bir gerçek.
Ben de Ziyaret-i Aciliye başlıklı tek yazımda bu konuyu dile getirmeye çalışmıştım.
Güzel konuydu faydalı oldu. Sn.Çetiner' in derinlemesine bakış açısına da aynen iştirak ediyorum.
Tebrik eder saygılar sunarım.

vega4 tarafından 4/10/2012 10:11:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sadoka
Sadoka, @sadoka
10.4.2012 09:55:23
5 puan verdi
Yazdıklarınızda haklı olabirsiniz, belkide hakettiği yeri bulamayan çok güzel şiirler var
Ben bir şair değilim sadece şiir benzeri şeyler yazmaya çalışan biriyim aldığım yorumlara bakarsanız bu çok net belli zaten ve sayfayı açtığım zaman o an yazılmış sadece beğendiğim şiirlere, dilimin yettiğince bişeyler yazmaya çalışıyorum, insanlara da kızmamak lazım diye düşünüyorum tamamen tercih meselesi, onlar tercihlerini o yönde kullanıyorlar yani herkes kendi doğrusunu yapmaya çalışıyor, nacizane bir sözümle sonlandırıyorum
Kaliteyi herkes hakeder, kalitesi kadar,
adamdır herkes adamlğı kadar
şairdir herkes, yüreğinin yettiği kadar

Sadoka tarafından 4/10/2012 10:07:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
(Mustafa Çetiner), @mustafa-cetiner
10.4.2012 09:38:14
Yıllardır algülüm vergülüm yorumların kimseye bir faydası olmadığından bahsediyorum, arada bu konuyla ilgili hicivler yazıyorum, sanıyorum bu konuyu benim kadar işleyen olmamıştır ama insanlar hâlâ gruplaşıp birbirini övmeye ve kendilerini alkışlayıp egosunu tatmin etmeye devam ediyor.

Hatta iki üç kişinin vasat şiirleriyle aldığı 50-60 yorum dikkatimi çekti ve üşenmeden oturup bu kişilerin bir günde kaç yorum yazdığını, kaç şiiri favori listesine aldığını inceleyip istatistiklerini düz yazı olarak da yazdım.

Hele herkese dostum, kardeşim, üstâdım, canım, ciğerim diyen birinin şiirinde 133 yorum görünce şok oldum, şiirine yorum yazıp durumu izah ettim hemen özelden bedua edip beni yasaklı listesine ekledi:)

Yıllardır özelden mesaj alırım, şiirim hakkındaki görüşünüzü merak ediyorum diye, gider bakarım eğer ortada emek verilmiş bir şiir yoksa sessiz kalırım, emek verilmiş ama ufak tefek hataları olan bir şiirse nâzikçe belirtirim, böyleyken bile sırf yalandan övmedim diye engellendiğim olmuştur.

Altı yıldır buradayım ve insanların ciğerini ezberledim, çoğu insan şiir eklediğinde o şiire kimlerin yorum yazacağını önceden biliyorum, zîra onlar iyi kötü bakmaksızın birbirleriyle yorumlaşırlar.

Bakın size yorum yazan arkadaşların ikisinin yorumlarını hergün birçok şiirde görürüm ama benim daha geçen gün güne seçilen şiirim de bile yorumları yoktur zîra bilirler ki ben yorum alıp satmam.

Şiire gelince:
Kusura bakmayın ben bu yazdığınıza şiir diyemiyeceğim isterseniz siz de engelli listenize alın ama sadece bir yaraya parmak bastığı için yazıyorum bunca şeyi ama bakın iki kişi favorisine eklemiş bile, sizce böyle bir yazıt ne amaçla favoriye eklenir? Acaba siz de onların şiirlerini favorinize alın diye olabilir mi? Gerçi ben burada ölüm ilânını bile favorisine ekleyeni gördüm:)

Benim bildiğim çok beğenilen bir şiir favoriye eklenir ki ilerde tekrar okumak istediğinizde aramayalım diye, benim altı yılda almadığım kadar şiiri bir günde favorisine alanlar var, hem komik, hem acı:)

İnsanlar dostçuluk oynamaktan vazgeçmeli ve bilmeli ki asıl dost, dostunun her yazdığını kötü de olsa çıkar için öven değil, varsa hatalarını gösterip düzeltmesini sağlayandır.
Ancak eleştiriler karşısında olgun davrananlar birşeyler öğrenip kendini ve şiirini geliştirebilir.

Burada öyle şâirler var ki şiir ekler çıkarlar, yorumla falan işleri olmaz ama ekledikleri gerçekten şiirdir ve günü bir iki yorumla kapatırlar, oysa her şiire yorum yazıp favorisine ekleyenlerin en kötü şiirlerine öyle övgü dolu yorumlar yazılır ki başyapıt sanarsınız:)

Neyse çok uzattım.
Sözün özü şu:
İnsanlara yalandan dostum, üstadım diye yaklaşarak, genelde yorum takasına girenlerin her yazdığı şiiri yalandan övüp favori listesine alarak, özelden mesaj atarak şiirine yorum toplayan, böylelikle hem kendini hem de insanları kandıranlara sadece gülüyorum.
Selam ve saygımla.
Kahraman VARDI
Kahraman VARDI, @kahramanvardi
10.4.2012 09:26:20
Arkadas !
Yapmacik, yorum alma ve yazma...
Kizanlar olsada, ilgimi cekeni yazmak istedim...

Birileri kendisini, birsey, adina kasmasin dedim...
Elestiri saymaniz, ve ya kendinize pay almaniz,
Cokta iyi olur, kimse! bos yere, yorum yazmasin...
Selama cevap, vermemenin yanlisligi iyice anlasilsin...

Yorumlara anlamlı yorum selamlar..................
zaralıeren
zaralıeren, @zaralieren
10.4.2012 08:51:28
5 puan verdi
merhaba

bir paylaşım adına burdayız dostluk adına burdayız sayfama gelip içten bir selam vermeleri bille beni mutlu ediyor fazlada detayına girmek istiyorum saygı ve selamlarımla
Birselamver25
Birselamver25, @birselamver25
10.4.2012 07:44:35
5 puan verdi
Saygıdeğer hocam sanırım yorum konusunda bir sıkıntı var şiir duvara asılır ki, o şiir veya yazı neyse ukuyucu eleştirsin yazar veya şairimizin eksik olan yanlarını nezaketli bir biçimde dile getirsin .Zira paylaşın kalemin güçlenmesini sağlar . Nihayetinde hiç birimiz anadan doğma şair ve yazar değildik konu itibariyle eleştiri yapanda ,yaptıranda saygı sınırını aşmadığı sürece bence bir sıkıntı olmaz . Olgun ve erdemli kişi hatalarını gören kişidir .TATLI DİL YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR. Çok güzel bir konuyu ele almışsınız eminim ki bu arkadaşlarımız daha hoşgörülü olacaklardır . Kabuğumuzdan çıkmadıkça yeni ufukları göremeyiz . eleştiriye açık olmak lazım ... kırmadan dökmeden . saygı ve gönülden selamlarımla TEŞEKKÜRLER.
osman aksoy
osman aksoy, @osmanaksoy
10.4.2012 07:38:04
5 puan verdi

YORUMLARLA iLGiLi.....

Sayfada Ahmet, Mehmet`e,
Yorum, yazmak zorunda degil...
Ayse, Fatma`ya ve ya Adil`e;
Yorum, yazmak zorunda degil.
Birileri, nezaketli ya!
Cokda, sevgili...
inanmayin...
Kendisine, saygisi olmayanin;
Hamasi sözleri, bos teneke...
Yorum yazana, nezaketen cevap yazilir...

Arkadas !
Yapmacik, yorum alma ve yazma...
Kizanlar olsada, ilgimi cekeni yazmak istedim...

Birileri kendisini, birsey, adina kasmasin dedim...
Elestiri saymaniz, ve ya kendinize pay almaniz,
Cokta iyi olur, kimse! bos yere, yorum yazmasin...
Selama cevap, vermemenin yanlisligi iyice anlasilsin...


10/04/2012 Solothurn

Yorumlar benim düşünceme göre hem teşvik için hemde birbirimizin eksiklerini düzeltmek için yapılır
buda bir kaynaşmayı başlatarak dostluğumuzu artırır.bundan daha güzel bir şeyde olamaz sanırım
kimsenin kimseye boynueğri değil.tebrik eder saygılar sunarım
Osman AKSOY
kul düşünce
kul düşünce, @kuldusunce
10.4.2012 07:07:07
yazdıklarınıza katılıyorum,
şiirler okunsun hatalar varsa söylensin,
şahsen ben iyi yorum yazamam,
sanırım yorum yazmakta beceri işi,
@ŞK_M£L£Ğİ
@ŞK_M£L£Ğİ, @-sk-mlgi
10.4.2012 03:12:46
1 puan verdi
ben katılmıorum kesınlıkle burada yorum yazmasalar eksıklerımız fark edemeyız o zaman yorum beklemıorsanız yazmayacaksınız sıır yazmayacaksınız duygularınızı duygularımızı degerlı ardaslarımızla paylasıyoruz onlarda nacızane fıkırlerını soyluyorlar..!!!Yorum ıstemıorsanız paylasmıycaksınız yorum ıstemıorsanız yazıp bılgısayarınız da saklıycaksınız benım fıkrım budur emınım benım gıbı dusunen bı cok ardaslarım abılerım ablalarım vardır sız bence elestırıye kapalısınız..K.bakyaın fıkrımı yazmak ıstedım ıster yorum yorun ıster farklı bı sey umrumdısı..Saygılar..
gevdan
gevdan, @gevdan
10.4.2012 02:41:54
DEDİKLERİNİZİN TAMAMINA KATILIYORUM MAALESEF BU YORUM OLARAK GÖRDÜKLERİMİZ BİRDE ÖZELDEN YAZILANLAR VAR
ONLAR ZATEN HESABA KATILMADI HİÇ SAYGIMLA...
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.