Bir göz attım Gezlevi de maziye Sizler deyin yeni baştan taziye Haşşa, Fatma, hem rahmetli Raziy’e ---Ne yaptılar, neler derki bu yazar ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Irahme Garıydı arpa fal atan Hem okur üflerdi duası tutan Kadın gülüm derdi, gönlümde yatan. ---Hıdırlı, Beleni holtalar gezer ---Yazladı kışladı son oldu mezar.
Çakır Garı bizim köyün ebesi Bir pamuklu hırka vardı kebesi Hak etmişti yapılsaydı türbesi ---Doğacak çocuğu önceden sezer ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Sert Garıya Nebi kızı derlerdi Karşı gelen ondan zılgıt yerlerdi Isırırdı, bağrık çığrık gürlerdi ---Garın ağrısını biseyle çözer ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Çolak Garı Su Gözünde padişah Ne dese olurdu sanki Feriştah Kirişoğlu köpek eline müştak ---Koreliye, Alibeğe hep kızar ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Zülfü Garı, Zülfü Halıl anası Yonuz bunarında otlar tanası Saçlarından eksik olmaz kınası ---Sarınç yaylasında sütleri süzer ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Göde Şerfe dokur gapıt bezini Deyzem idi heç unutmam sözünü Evden çıkmaz gören olmaz yüzünü ---Bezden saya diker giyer de gezer ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Keklik Hürü, cığarayı yererdi Firavun bokunda bitmiştir derdi Kış gününde üzüm yerdi, nar yerdi ---Ambardan verirdi hem azar azar ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Bakı Gızı o zamanın zengini Hacı Mahmut ile buldu dengini Hatıp anasıydı, soy sop yangını ---Sülale yoluna varını dizer ---Yazladı, kışladı son oldu mezar.
Hallirbeyim hele bakalım ne der Bu dünya kalıcı ameller gider Nice Peygamberler çobanlık eder ---Herkes bilmeli ki, bu dünya pazar ---Hoş alışveriş et, son olur mezar.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON OLDU MEZAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON OLDU MEZAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.