(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Tümden ak ve pak olur, kirden bedenler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Tümden ak ve pak olur, kirden bedenler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Müslümanın Miracıdır namaz... Hiç şüphesiz ki Allah kullarını seviyor ve Cennetiyle şereflendirmek istiyor.Her sevabı, her ibadeti bu yüzden katlarıyla (bire on-bire bin vs.)ödüllendiriyor,günahları ise olduğu gibi bırakıyor... Çok güzel bir seslenişti şiiriniz.Tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...
Namaz Mü'min'in miracıdır. Mirac'ın anlamını bilen için geçerli elbette bu söz. Namaz temalı çalışmanızı canı gönülden tebrik ediyorum. Gönül sesinizi canı gönülden tebrik ediyorum.
Esslâtü Miracıl mü'miniin,Hz,Muhammed s.a.v )Namaz mü,minlerin mirâcıdır,bana göre müslümanlığın ıspatıdır, İmam-ı Azam R.a Fıkhi kebir adlı kitabında ,açık ibadeti olmayanın gizli ibadeti yoktur,diye yazılı yani benim anlayışıma göre Namaz kılmayanın İmanı sahibini kurtarmaz anlamına geliyor.bunun için namazın önemi çok büyüktür.bence ruhsuz beden nasıl ise namazsız müslümanda öyledir.Her emeğin karşılığı olduğu gibi ,namazında bir karşılığı vardır,dünya hayatında ALLAH ın emirlerini yapmayanların yarın cennet istemeleri abes olmazmı ?kimin işinde çalışıyorsan maişetini oradan iste derler adama.Evet üstadım gönüllere haz veren manevi seslenişiniz harikaydı Allah daim eylesin. Yürekten kutlar saygı ve selamlar sunarın Osman AKSOY
Muhterem üstadım, sayfanıza gok güzel bir şiir düşmüş, duyguluydu ve iman doluydu, haz alarak beğenimle okudum. Seçkin kalemi ve engin yüreği Tebrik ederim. En derin selam ve saygılar.
nice yüce hikmetlere vesiledir o tüm dertlere çaredir o boş geçen ömrün bu niyaz vakti
nelere kadirsin sen Ya Rabbi gönüllere nakşettiğin hiç kaçırılmamış bu namaz vakti... <<<<< EMEĞİNE ÖZÜNE KALEMİNE SAĞLIK ALLAH KABUL ETSİN HAKA ALLAHA GİDEN YOLDA BİR ENGEL YOK ..COK GUZELDİ DOST
nelere kadirsin sen Ya Rabbi gönüllere nakşettiğin hiç kaçırılmamış bu namaz vakti...
Namaz vakti iki melek iki omuzda durur derler.Kötülükle yaklaşmasın diğer varolan bedenler. Üstadım ne güzel ifade etmişsiniz.Kirlenen beden ve ruhları namaz temizler.kutlarım sizi saygılar...
ÜSTADIM; GÖNÜL SESİNİZ DİZELERE MANEVİ HAZLA OK KADAR GÜZEL AKMIŞ Kİ SORMAYIN GİTSİN. BAZILARI DA NAMAZIN VERDİĞİ TADI BİR TADABİLSELER. SAYGILARIMLA...
nurlarlara gark olur namazını has kılanlar tek tek de aklanır günahlarından arındırılır zikirden bedenler.
şairimgüzel ve manası derin bir şiir yazmış. Allah razı olsun. yukarıdaki kıta şiirin özü gibi. Namazı has kılmak sanırım günümüzün en büyük problemi. dünya sıkıntılarını dertlerini neşesini arkada bırakıp, Allah'a yönelmek. İşte bu davranışı yapabilsek çok sorun çözülmüş olur. kutlarım üstad.
Şiirin tekniğini flan boşverin. Çok güzel duygular bunlar. Üstadım, ayet-i kerime "amellerinize güvenmeyin" der. Bir hadisi şerif de "insanların namazına ve orucuna aldanmayın, para muamelatına bakın" der.
Ne mutlu emrolunduğu gibi dosdoğru olana, ne mutlu ibadetinde halis olana.
Yürekten kutluyorum efendim, bu güzel duyguları, böyle güzel bir şekilde dile getirdiğiniz için.
Hiç bir müminin didarlığını sorgulamak haddimiz değildir Değerli usta Kadri bey şairim. Çünkü kimin ne olduğunu, nasıl bir niyet taşıdığını Hikmet sahibi biliyor. Sizde çok anlamlı yazmış sorgulamamışsınız, gerçek mümine, mümin olmanın güzelliklerini, hikmet sahibinin yaptıklarımızdan anında haberdar olduğunu, bunun farkında olmayanlara harikulade güzel uyarılar yapmışsınız. Şu günlerde son derece gerekli bu uyarılar. Sorgulamadan, kınamadan, dinin icabının gerçek ve samimi dindarlık olduğunu vurgulayıp anlatmak. Bu yoksunluktan dolayı başımız dara düştü. Yalnız başımız değil pek çok insan biribirlerine ters düştü. Ne kötü, ne korkunç bir parçalanmışlıktır bu. Oysa Müslümanlık gibi bir dinin mensupları arasında hiç olmaması gerekirdi böylesi aykırılıkların ve parçalanmışlıkların hiç birisi. Çünkü kainatın en modern anlayışlarını, insan için, her canlı için, en son süzgecinden geçirdiken sonra sunmuş birzlere yüce yaradan; "İşte sizin yaşamınızı düzenleyecek, her işinizde ve eğleminizde ona uyacağınız size uygun ve en çok yararı sağlıyacak bu son dinin bütün kurallarını getirdim, ona uyun, onun kuralları ile yaşayın" diye buyurmuş Hikmet sahibi yaratanımız kainatın tüm insanlarına.
Yüce KUR-AN nın her sayfasında, her ayetinde, her satırında ve kelimesinde, hep uyarılmış insan. Tehdit edilmememiş, peşin cezalara hükmedilmemiş, "sevaplar -günahlar amel defterlerinnize ne bir eksik, ne de bir fazla aynen kaydediliyor, sonra bu hesabı görürüz" mesaj ve uyarıları en mültefit ifadelerle, insanı kırmayacak, korku ve endişeye kapılmasını önleyecek munis ifadelerle telkin etmiş.
Birde, bu günün dinci havarilerin insana yaklaşımlarını getiriyoruz gözlerimizin önüne: Kendilerini "tövbe - tövbe" Allahın yerine koyuyorlar adeta. Dinin sahibi Allah değil de kendileriymiş gibi aleni bir DAYATMACILIĞIN temsilciliğini yaparak, gerçek olmayan, dindarlığa yakışmayan, FİİLİ DAYATMALAR içide bulunuyorlar. Bir çırpıda nezanım insanın dinsizliğine, inançsızlığına kesin yargılarla hemen karar veriyorlar. Bununlada yetinmiyor, din inancını, kendilerince doğru sayılmasını istedikleri kural ve şekilciliğe dönüştürüyorlar. Oysa İslam dininin kuralları da, bütünlüğü de Kur-an ahkamı içinde ve kapsamındadır. İslamda Ruhbanlık asla yer almaz. İslam katıksız ve mutlak olan insanın yaşam gerçeği üzerine kurulmuş ve vazedilmiştir. Objektiflik ve dinamizm esastır islamda.Durmaksızın araştırmayı, çalışıp keşfetmeyi; iyiye, güzele, en doğruya ulaşmak üzere proğlamıştır insanı. Bu nedenle son dindir ve de insanların başka dinlere, inançlara ihtiyaçları kalmamıştır.
Çok etkileyiciydi bu çalışmanız dost şairim. İnşallah yazdıklarımdan hatalarımız olmamıştır. Halis niyetlerle, etkilenmemden duyumsadıklarımı yazmaya çalıştım. Esenlik ve mutluluk dileklerimle kutlayıp selamlıyorum değerli Kadri bey kardeşim sizi. Kemal Polat
kempol tarafından 3/27/2012 4:45:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Çok daha kapsamlı yorumları hakkeden harikulade güzel ve etkileyici şiireriniz gerçek bir toplumsal anlayışının ustalık ürünleridir. bizim payımıza da içtenlikli, cömert yüceltmeleriniz düşmüş çok teşekkürn ederim değerli mümin kardeşim. kemal polat
Hak yola gidiş imanla başlar insan olan bilir ki kulluğun başta tacıdır NAMAZsevabı ölçülemez hikmetleri çok yücenin affına uğrayarak tümden ak ve pak olur kirden bedenler
nurlarlara gark olur namazını has kılanlar tek tek de aklanır günahlarından arındırılır zikirden bedenler
nice yüce hikmetlere vesiledir o tüm dertlere çaredir o boş geçen ömrün bu niyaz vakti
nelere kadirsin sen Ya Rabbi gönülere nakşettiğin hiç kaçırılmamış bu namaz vakti...
nurlar için de gark olunca gökten iner tüm melekler yerin ve göğün de direğidir NAMAZgöğüste Allah diye çarpan kalbin gibi hasta olan yüreğe yanar kul için kökten derde şifadır NAMAZ
sen yaradanın hoşuna gidersin koşup alınırsa hemen abdest vaktin de yetişip kılarsan beş vakit NAMAZ
ilk tekbirine yetişmemenin bedeline bile kıymet takdiri mümkün olmaz yedi kat yer ve gök dolusu kağıda kıyamete kadar sevap yazılsa da olmaz NAMAZ
iftitah tekbirine yetişmenin sevabının karşılığını yazamazlar gafile namaz nafile ölünce tanışır musallayla mevt vaktin de eşi dostu kılar sonun da NAMAZ
cahile sakın gel camiye demiyesin küser Hakkı bilmez ki zanneder ki elinden ekmeği alan var
gönül fukarasına namaz dendiğinde aklı gider abdese üşenir der ki düşerim zahmete türlü türlüde bahaneler arar
her bir anın da akar kısmet her bir anın da akar af ve mağfiret her bir anın da yağar bereket her bir anın da huzur var
kul kıldığı namaz ile hem dünya da hem de ahirette saadetine nail olur
Allah-u Teala bizleri namaza hakkı verenlerden ve namazdan gafil olmuyanlardan eylesin yoksa sonun da perişanlık bizi bulur
hiç gelmez ki aklı başına utanıp da bakmaz pir yaşına özünü boş işler de yorar
kurtuluş yolu onda vardır elbet nice yüce hikmeti gel bu fırsat hiç kaçmaz geldi mi diye rahmetinden hak seni sorar
bilesin ki tüm cürümlerin yok sayılır kılmayandan kaçar gönülden dem binbir güller gibi gönül de durmadan açar
sokuşta gülşenin içine alnı ak gönlü pak yapar ruh şevk için de kanat takıp cennete uçar...
BU İKİ ŞİİR ADETA GRİFT OLMUŞ BİRBİRLERİNİ BÜTÜNLÜYOR .BİRİNİ DİĞERİNDEN AYIRAMADIM.KUTLARIM.PUANIM TAM SELAMLAR.
Hiç şüphesiz ki Allah kullarını seviyor ve Cennetiyle şereflendirmek istiyor.Her sevabı, her ibadeti bu yüzden katlarıyla (bire on-bire bin vs.)ödüllendiriyor,günahları ise olduğu gibi bırakıyor...
Çok güzel bir seslenişti şiiriniz.Tebrik ediyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...