Bugün düğünümüz var anne Gel sende mezarımın başına Yasla toprağa yüzünü Kekik kokuyorsun değil mi yine anne Haydi dokun toprağıma Al avuçlarına toprağımı Savur rüzgârlarıma ruhumu Dokun bak dokun Okşa saçlarımı yine Saçlarıma sürdüğün kına Daha kurumadı kurumadı anne
Toprağıma ne yağmurlar yağdı Ne güneşler doğdu ve battı Ne karlar örttü üstümü de Sıcak güneş kavurdu da toprağımı Kucağındaki gibi Isınmadım Isınamadım be anne Şunu bil anne Her kış Yağmurlarla gelişini bekledim Gözlerinden dökülen Bir damla yaş gibi Bu toprağımı ıslatmadı anne
Bak gör anne yalnız değilim Sıra sıra dizilen şu koçyiğitler var ya Erzurum’lusu Gaziantepli’si Malatya’lısı Anadolunun dört bir yanından geldiler Şahadet şerbetinden içtiler Yalnız değiliz anne Hani bir sözümüz vardı Unuttun mu yoksa Hani ağlamayacaktın Ağıtlar yakmayacaktın ardımdan Şu dağlardaki yeşili Görüyor musun Açan çiçekleri Uçuşan kuşları Ya şu oynayan koşuşan çocukları İşte bunlar senin eserin anne Senin eserin Saçının bir telini Hiç bir şeye değişmem Değişmem anne Hakkını helal et Helal et anne !..
Celal Keklikçi
*Şiirimin ses montajında emeği geçen Deniz Pınar kardeşime teşekkür ederim..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ANNE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ANNE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hazin ve güzel idi dizeleriniz kalem dostum... Aneler ağlamasın da kimler ağlasın? .. Vatan için canlarını feda eden nice şehitlerimiz cenet mekandır zaten ama , ana yüreği işte , o dayanamaz evladına yine de ağlar... Var olun ne diyeyim ki ... Kardeşlik ve barış diliyorum tüm dünya coğrafyalarında insanlarımıza. Selam ve saygıyla.
Bak gör anne yalnız değilim Sıra sıra dizilen şu koçyiğitler var ya Erzurum’lusu Gaziantepli’si Malatya’lısı Anadolunun dört bir yanından geldiler Şahadet şerbetinden içtiler Yalnız değiliz anne Hani bir sözümüz vardı Unuttun mu yoksa Hani ağlamayacaktın Ağıtlar yakmayacaktın ardımdan Şu dağlardaki yeşili Görüyor musun Açan çiçekleri Uçuşan kuşları Ya şu oynayan koşuşan çocukları İşte bunlar senin eserin anne Senin eserin Saçının bir telini Hiç bir şeye değişmem Değişmem anne Hakkını helal et Helal et anne !..
:( nasıl hissedilmez ki bu şiir okumak ayrı dinlemek ayrı taddı emeğinize saglık dostlar saygımla
Değerli Gazim, Şehitlerimiz Başımızın Taci.Ateş Düştüğü yere yakıyor.Allah şehitler kervanına katılan tüm yiğitlerimize cennetin en üst makamına nasip eylesin. Yüreğine sağlık. Saygılarımla ...