(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVEKUŞLARI (2) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVEKUŞLARI (2) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrik ediyorum yiğidim,hairka bir lisan ile dar kafalara ufuk açmayı şiar edinen bu şirinizden dolayı sizi tebrik ediyorum..anlayana ,kısır döngülere takılıp kalanlara ne güzel reçeteler sunmuşunuz bu güzel şiirinizde.selamlar..
,Köhne fikirleredirˮ, benim aklî alerjim tüm köhne fikirler böyle olsa şair keşke.. güzeldi beyit beyit gerçek ve ustalıkla yazılmış şiir.. kutluyorum her daim .. saygılarımla..
Atatürk'ün gerçekten yaptıkların, yapmak istediklerinin üstünü örtmeseler,yabancıya değil önce milletimize çalışsalar, Atatürk'ün yaptıklarını da yiyip yutmasalar bu yeter bize. Dinin uygulanacağı, Kur'andaki gibi yaşanacağı, özgür,herkese saygılı ortamlar gerek bize. Din maskesi altında gerçek dindarları sömürmek ve sömürtmek değil..
Kendi ülke sorunlarımızın üstesinden gelelim hele, Afrika şöyle dursun..
Yorumunuza çok teşekkür ederim adama. Beni ve şiiri anlamamışsınız. Bu edebiyat defterinde herkes ön kabulleriyle konuşuyor. Yorumunuzu üç defa okudum. Ben şiirde, devlet, insanlık, devletin ufku konusunu işliyorum. Şiirde nerde Atatürk var. O kadar şey yazdım. Konu geldi dayandı, Atatürke. Benim derdim ne dinciyi, ne dindarı, ne Atatürkü savunmak veya yermek. Çünkü bu konuları ben aşalı yıllar oldu. Ben burada, bir devletin, kendi içine kapanmaması gerektiğini, hep geçmişin gölgesinde olmaktan vaz geçip daha geniş düşünmekten bahsediyorum. Ben şahsen burdan baktığımda, içine kapanmış bir devlet ve millet görüyorum. Herkes atasının izinde; izinde olma kardeşim, çalış onu da geç. Bana herkes yorum yazabilir; ama siz Durak beyin yorumuna cevap yazmışsınız. Benim şiirime değil. Ya bırakın şu şablon bakış açılarını. Bu şiirden sonra bir beyit koydum. Bakın yorumlara. Ben son şiirde, insanların, yani burdaki insanların aklınna şiir dendiğinde aşk geldiğini; fikir, düşünce, bilgi gelmediğini yazdım. Konu nerelere gitmiş.
Şiirimi anlamayan, anlıyamayan, yorum için gelen kim varsa okumasın kardeşim.
Yazan insana bir ayıptır. Siz bile bu şiirin içeriğiyle sınırlı kalacak yerde, konuyu nereye getirdiniz. Kusura bakmayın ama. Kırıldım yani.
Şiirde konu neyse, oradan yola devam etmek lazım. Şiirde ,,Atamız'' geçti diye. Hemen atlamayın. Ki bundan ben belirli bir insan kastetseydim, Atanızın'' derdim. Çoğul bir zamir kullandım. Şiirimi bir Atatürk, Dinci konusuna kurban gitmesi, kalemimi incitir.
Kısaca: Türkiye her yolla, ticari, insani yardımla, eğitim gibi vesilelelerle kendini dışa açmalı.
Ebu cehil nesline güzel bir gönderme olmuş. Mısraların hep nasihatla dolmuş.. Ebu cehilin torunları mecliste ne kadar bolmuş Şairim ne diye bilirim ki.Bilmiyorum üç mısrayla anlata bildim mi derdimi..?Kalemin ve yüreğn daim olsun.Çok güzel analiz etmiş ve anlatmışsın günümüzü.Ve Atatürkten sonraki devri